שופרסל הציעה למנהליה אייפון 6 תמורת קידום מוצרים

הרשת הציעה הטבות למנהלי סניפים שיקדמו את מוצרי סנו, קרליין ורקיט בנקיזר - ואז חזרה בה ■ בכיר באחת החברות: "מה האסון הגדול?"

סניף רשת שופרסל דיל, בית שמש   / צלם: אוריה תדמור
סניף רשת שופרסל דיל, בית שמש / צלם: אוריה תדמור

מבצע כשר אבל מסריח? שופרסל תכננה לאחרונה לתגמל מנהלי סניפים שלה באייפון 6 החדש אם יקדמו מכירות מוצרים של חברות סנו, קרליין ורקיט בנקיזר.

רשת השיווק הגדולה בישראל תכננה לתגמל את מנהלי הסניפים שיקדמו את מוצרי החברות הללו באייפונים החדשים, טאבלטים ותווי קנייה בשווי אלפי שקלים. החברה חזרה בה לאחר שמכתבים ששלחה למנהלי סניפים נחשפו בתקשורת.

גורמים בענף השיווק אישרו ל"גלובס" את המבצע, ובכיר באחת החברות האמורות שמוצריהן השתתפו במבצע הודף את הביקורת וטוען כי מדובר במבצע רגיל לכל דבר, שלא פוגע בלקוחות.

"מה האסון הגדול?", אומר הבכיר בשיחה עם "גלובס". "מותר לשופרסל לעשות מבצע למנהלים שלה, כמו שאני עושה מבצע לעובדים שלי ומעניק להם צ'ופר על הגברת מכירות. אני יכול לתת 1,000 שקל, אבל זה לא אטרקטיבי. מה הסיפור פה? די, יש גבול להתערבות של רגולציה, בסוף היום לא יהיה כאן מסחר".

הבכיר מדגיש כי התגמול של האייפונים לא ניתן ישירות לעובדים על-ידו אלא באמצעות שופרסל, וכי הסגירה נעשתה בין שופרסל לספקים, כאשר כל ספק לא ידע מיהם הספקים הנוספים המשתתפים במבצע.

- הביקורת נגדכם היא שמתן תגמול ישיר לקמעונאי באה למעשה על חשבון המתחרים שנפגעים מכך, וזה נותן תמריץ טבעי לקמעונאי לדחוק את המתחרים.

"ברור שזה כך, אבל כל מבצע עובד כך. אם אני נותן לשופרסל 10% הנחה על כל המוצרים באותו חודש - זה לא קורה? זה לא על חשבון מישהו? כשמוכרים 4 מוצרים ב-10 שקלים - זה לא על חשבון מישהו? מה אכפת לכם איזה מבצע אני עושה? עכשיו שופרסל כל-כך רגישה, שהיא ביטלה את המבצע. הרי כל מבצע שעושים ברשת זה על חשבון מישהו אחר".

שופרסל מסרה בתגובה: "מבצעי היעדים הנ"ל לא יבוצעו. בהמשך לביטול נסיעות היעדים לחו"ל רועננו הנהלים, וגם הטבות אחרות לא יינתנו".