מסתמן: גבי אטל פורש מתפקיד מנכ"ל זניט מדיה

לאורך שנות כהונתו היו לאטל חילוקי דעות מקצועיים עם קברניטי הקבוצה לגבי האופן האסטרטגי בו יש לנהל את נושא המדיה

גבי אטל / צילום: איל יצהר
גבי אטל / צילום: איל יצהר

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, גבי אטל, מנכ"ל זניט מדיה מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, צפוי לפרוש בקרוב מתפקידו - כך נודע ל"גלובס".

אטל הודיע על כוונתו לפרוש מהתפקיד כבר לפני כחודשיים, סמוך לזמן שבו קבוצת באומן הפסידה במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר&גמבל, אך בזמן שחלף מאז מתקיים עימו דין ודברים לגבי הקונסטלציה שבה יפרוש.

אטל הינו מאבני-היסוד של זניט מדיה. את דרכו בתחום המדיה הוא התחיל בתפקיד המשנה למנכ"ל שפ"ע, בו החזיק במשך 4 שנים. מאוחר יותר שימש כמנהל המדיה של ראובני-פרידן. משם עבר לחברת המדיה העצמאית פרו-מדיה והיה חלק משמעותי בניהול תקציבי שטראוס-עלית ופרטנר.

בתחילת שנות ה-2000 אטל הצטרף לזניט מדיה ובתוך זמן קצר הפך לרוח החיה בה. באותה עת נוהלה זניט על-ידי מנכ"ל אחד, אלון הוכדורף, אך בפועל התנהלה החברה באופן לא רשמי על-ידי שניהם. 7 שנים מאוחר יותר הפך אטל למנכ"ל משותף בחברה, ועם פרישתו של הוכדורף הוא הפך למנכ"ל יחיד.

ניסיונות לחיזוק זרוע המדיה

לאורך כל שנות כהונתו היו לאטל חילוקי דעות מקצועיים עם קברניטי הקבוצה בישראל לגבי האופן האסטרטגי בו יש לנהל את נושא המדיה. אטל סבר כי על הקבוצה לנקוט קו תוקפני יותר כלפי לקוחות שהקריאייטיב שלהם מנוהל בקבוצת באומן, אך הם אינם מאפשרים לקבוצה לרכוש את המדיה שלה. יו"ר הקבוצה, יורם באומן, בחר לעומת זאת לנקוט קו מתון יותר כלפי לקוחות כאלה.

במבחן התוצאה כשלה הקבוצה מלהפוך לשחקן מדיה דומיננטי. בשנים האחרונות ניסו להתגבר על כך בין היתר על-ידי חיזוק הקבוצה במותגים אנושיים. הראשון היה יוסי ורשבסקי, שבין שתי הכהונות שלו בתפקיד מנכ"ל ערוץ 10 שימש מספר חודשים בתפקיד יו"ר המדיה של קבוצת פובליסיס. זמן קצר לאחר פרישתו מונה לתפקיד עדי כהן - לשעבר סמנכ"ל השיווק של סלקום - הנחשב לאדם עם מניות רבות בשיווק ופרסום. נראה כי בתקופה האחרונה כהן צולל יותר ויותר אל תוך מעמקי הניהול היומיומי, והוא אינו מחזיק בתפקיד רשמי גרידא.

הניסיונות של קבוצת פובליסיס בישראל - הכוללת את באומן-בר-ריבנאי, ליאו ברנט ישראל (רגב-קוויצקי) ופובליסיס ישראל (גלר-נסיס) - להפוך לשחקן מדיה משמעותי לא צלחו, אך לפני חודשיים חטפה הקבוצה מכה נוספת לאחר שהפסידה במכרז על תקציב המדיה של פרוקטר&גמבל.

בקבוצת פובליסיס נגשו למכרז באמצעות חברת המדיה שלהם סטארקום בניהולה של הילית מגד. הניסיון של זניט מדיה ומגד אמורים היו להפוך אותם לפייבוריטים, אך תוצאות המכרז היו שמדיה קום זכתה בתקציב. כפועל יוצא מזה צפויה להצטמצם אף יותר פעילות המדיה של הקבוצה.

לפני שבועות ספורים פרשה מגד מתפקיד המנכ"לית. אטל נשאר הבכיר היחיד בצמרת פרט לכהן, ונראה כי גם הוא רוצה להמשיך לדרך חדשה ולהיפרד מהקבוצה ממנה היה חלק במשך כ-13 שנה.

אטל סירב להתייחס לידיעה.