בין השמות שנחשפו מאתר אשלי מדיסון: ח"כ ומנהל בי"ח

זהותם של 32 מיליון משתמשי אתר הבגידות נחשפו היום ■ בין כתובות המייל הופיע גם המייל הרשמי של ח"כ טאלב אבו עראר, שמכחיש כל קשר לאתר ■ מומחה אבטחה: באשלי מדיסון לא אימתו את כתובות המיילים

זהותם של 32 מיליון משתמשי אתר הבגידות הבינלאומי אשלי מדיסון נחשפו היום (ד') - חודש בדיוק לאחר שקבוצת האקרים פרצה לאתר, שמה את ידיה על רשימת המשתמשים ועל כתובת המייל וכרטיסי האשראי שלהם ואיימה לפרסם את הנתונים אם החברה המפעילה את האתר לא תסגור אותו.

בין שמות המשתמשים מופיעים גם לא מעט ישראלים, כשהפרסומים מדברים על 170 אלף ישראלים. בין כתובות המייל הופיעה גם כתובת המייל הרשמית של ח"כ טאלב אבו עראר (הרשימה המשותפת), שהכחיש כל קשר לאתר בהודעה שהוציא לתקשורת.

"אין לי כל קשר לעניין, תוגש תלונה במשטרה, מישהו נרשם במייל שלי בכדי לפגוע בשמי הטוב, וגם כן תוגש תלונה נגד האתר, ועל האתר לחשוף את מקור הרישום", הוא מסר.

שם בולט נוסף הוא של מנהל בכיר באחד מבתי-החולים, שהכחיש גם הוא כל קשר לנושא. מדוברות בית-החולים נמסר בתגובה כי "כתובת המייל של הבכיר נגישה לאלפי אנשים. אם אדם בשיעור-קומתו היה נרשם לאתר, הוא בוודאי היה עושה זאת בצורה חכמה ודיסקרטית יותר".

אז איך הגיעו כתובות המייל של חבר כנסת ומנהל בכיר בבית-חולים לאתר בגידות? גרהאם קלולי, בלוגר אבטחה בריטי, ניסה להסביר לאחד האתרים הבריטיים שכיסה את הפרשה בצורה הטובה יותר. "באשלי מדיסון מעולם לא טרחו לאשר את כתובות המיילים שאיתם נרשמו משתמשים לאתר. תיאורטית אני יכול להירשם עם הכתובת barack.obama@whitehouse.gov, אבל זה לא אומר שאובמה הוא משתמש באתר. אני מציע לעיתונאים ולפרשנים לנקוט מידה רבה של זהירות לפני שהם רצים לפרסם דברים, בגלל ההתנהלות הלא אמינה של האתר בכל הקשור לרישום ואימות משתמשים".