המפרק של רוביקון: לאסור על אשתו של ברמלי לצאת מהארץ

עו"ד ארז חבר: "בשים לב לכך כי נכון למועד זה עומדת יתרת חובה של דניאלה ברמלי לחברה על סך 9.2 מיליון שקל, הרי שאך ראוי ונכון כי צו איסור יציאה מהארץ יינתן גם ביחס אליה"

אמיר ברמלי /  צילום: כפיר חרבי
אמיר ברמלי / צילום: כפיר חרבי

בימים האחרונים פורסם כי מסמכים המצויים בתיק הפירוק של חברת רוביקון מראים כי דניאלה ברמלי, אשתו של בעל השליטה בחברה, אמיר ברמלי, חייבת לחברה כ-9.2 מיליון שקל.

בהתאם, היום (ג') מסר המפרק שמונה לחברת רוביקון ולחברת-הבת קרן קלע, עו"ד ארז חבר ממשרד עמית-פולק-מטלון ושות', כי לעמדתו יש למנוע את יציאתה מן הארץ של דניאלה ברמלי.

חבר מסר את הדברים בתגובה לבקשה למתן צו עיכוב יציאה מהארץ נגד אמיר ודניאלה ברמלי וכן צווים נוספים. הוא פירט בתגובתו כי הוא תומך בבקשה כולה, אך בכל הנוגע לאמיר ברמלי עצמו, צו עיכוב יציאה מן הארץ כבר ניתן על-ידי בית המשפט ועודנו בתוקף. זאת, בעקבות בקשה קודמת שהגיש נושה אחר של קבוצת רוביקון-קלע.

באשר לדניאלה ברמלי פירט המפרק כי "בשים לב לכך כי נכון למועד זה, בהתאם לכרטסת שצורפה לתיק, עומדת יתרת חובה של דניאלה ברמלי לחברה על סך של 9.2 מיליון שקל (לא כולל ריבית והצמדה), הרי שאך ראוי ונכון כי צו איסור יציאה מהארץ יינתן גם ביחס לדניאלה ברמלי, כמבוקש, ובשלב זה למשך 6 חודשים או עד להכרעה בהליך לחיוב אישי ככל שיוגש".

בור של 300 מיליון שקל

לאחרונה הודיעה רשות ניירות ערך לבית המשפט כי החליטה להעמיד לדין את אמיר ברמלי בגין עבירות מירמה, בכפוף לשימוע שייערך לו. זאת בקשר לפעילותה של קבוצת רוביקון-קלע שבשליטתו, שגייסה מאות מיליוני שקלים מן הציבור באמצעות אג"ח תוך שהיא עוקפת את החובה החוקית לפרסום תשקיף, בשיטה של גיוס האג"ח בקבוצות של עד 35 משקיעים.

ברמלי, שעל-פי החשד אף הטעה את המשקיעים באשר לייעוד הכספים שהשקיע בקרן, מכחיש את החשדות נגדו נמרצות. עד לאחרונה הכחיש גם את הטענות כי קרן קלע מצויה בקשיים פיננסיים, דבר שהתברר כלא מדויק בלשון המעטה.

בעקבות בקשתו של משקיע בחברה למנות מפרק זמני לחברה, בית המשפט מינה את עו"ד חבר כמפרק לקרן קלע ובהמשך לחברה-האם רוביקון.

המפרק גילה כי חובות הקבוצה עומדים על כ-300 מיליון שקל. עוד התברר כי ברמלי ובני משפחתו מסובכים בקלחת חובותיה של קבוצת רוביקון. נודע כי ברמלי משך מיליוני שקלים מקבוצת רוביקון ואף נרשמו משיכות של אשתו, דניאלה, וכן אמו, אנט, מהחברה. לפי פרטים שמסר המפרק בשבוע שעבר, ברמלי עצמו חייב לקבוצת רוביקון כ-5.4 מיליון שקל לחברה, רעייתו - כ-9.2 מיליון שקל, ואמו - כ-1.7 מיליון שקל.