הקרב על האפי: מקאן ואדלר ראש בראש במספר העבודות בגמר

למקאן ואדלר יש 10 מועמדויות לכל משרד, לעומת 7 לבאומן-בר-ריבנאי, 6 לראובני-פרידן ו-3 ליהושע TBWA

בניגוד לתחרות קקטוס הזהב, שרשמה השנה היעדר תחרות על תפקיד הלידר ואינפלציה בכמות המועמדויות למדליות - בתחרות האפי (תחרות הפרסום האפקטיבי) מסתמנת השנה תחרות צמודה על המקום הראשון.

עם תום השלב הראשון של התחרות רושמים משרדי הפרסום מקאן תל-אביב ואדלר-חומסקי את הכמות הגבוה ביותר של המועמדויות למדליות: 10 מועמדויות לכל משרד.

עם זאת, בין המשרדים יש פער קטנטן, שכן אחת המועמדויות של אדלר-חומסקי למהלך הפרסום של שופרסל משותפת לו ולעוד שני משרדים: פובליסיס וגיתם.

מקאן תל-אביב עלה לשלב הגמר עם מועמדויות לשני מהלכים לדומינו'ס פיצה, ללאומי דיגיטל, השקת YOLO של תנובה, נסטי מוגז ושתי מועמדויות לאיקאה. למקאן יש מועמדות אחת בקטגוריה היוקרתית אפי פלטיניום עבור מהלך לדאב של יוניליוור.

תמהיל העבודות העולות לגמר של אדלר-חומסקי שונה מעט: יש בו יותר עבודות פרו-בונו - לבית השנטי או הפועל תל-אביב - קבוצה שאיל חומסקי, מבעלי המשרד, נמנה עם בעליה. בנוסף, המשרד רושם מועמדויות למהלכים מסחריים גרידא כגון אלקטרה מזגנים, מחסני חשמל, עופר אבניר ושטראוס מים וכן מועמדות עבור הפעילות עם ערוץ 10 סביב הכוונה לסגור אותו.

באומן-בר-ריבנאי, הזוכה הגדול בתחרות קקטוס הזהב השופטת מצוינות קריאטיבית, ממוקם מבחינת כמות המועמדויות במקום השלישי עם 7 מועמדויות - מתוכן שתיים בקטגורית האפי פלטיניום לברנפלקס של יוניליוור וספלמדיד של שטראוס. 

בשונה מתחרות קקטוס הזהב, בה עלו לשלב הגמר עשרות עבודות מתוכן כ-100 שזכו במדליות - לשלב הגמר של תחרות האפ"י הגיעו פחות מ-50 עבודות וכמות מצומצמת יותר של משרדי פרסום מיוצגים בה; זאת למרות שבין המועמדים ניתן לראות כאלה שאינם באים לידי ביטוי בתחרות הקקטוס.

מבין המשרדים הגדולים רושם ראובני-פרידן מועמדויות עם 6 עבודות - שתיים מתוכם בקטגורית האפי פלטיניום עבור מהלכים לקרולינה למקה וקסטרו. עוד מועמד המשרד עם עבודות לבנק מזרחי-טפחות, לעמותת "אחת מתשע", ל-AIG ולקופת-חולים לאומית.

יהושע TBWA מגיע לשלב הגמר עם 3 עבודות - מועמדות באפי פלטיניום עבור השקת המחלבה של טרה ושתי מועמדויות נוספות עבור שוקו מו ותאגיד המיחזור.

ענבר-מרחב, שבלט יחסית לגודלם גם בתחרות הקקטוס, עולה עם שתי מועמדויות עבור מהלך להקת הבנים של נורופן.

קבוצת פובליסיס רושמת שתי מועמדויות - אחת משותפת עם גיתם ואדלר למותג הפרטי של שופרסל ומועמדות נוספת לטבעול. מנצ', זרמון DDB טוויסטד, y&r ישראל ואפאק טריו רושמים מועמדות אחת לכל משרד. לגיתם יש שתי מועמדויות על מהלכים לשופרסל ולסלקום. 

למשרד הפרסום lead יש מועמדות אחת עבור סובארו. לחוליגנס יש מועמדות אחת עבור רדיו 99FM. 

תחרות האפי, הבוחנת את האפקטיביות של מהלכים פרסומיים, נערכת בכ-40 מדינות בעולם ומזה 16 שנה בישראל. השנה הוגשו לתחרות 107 מהלכים באמצעות 26 משרדי פרסום. מבין 107 המהלכים נבחרו לשלב הגמר 49 עבודות, שיתחרו ב-18 קטגוריות.

השנה, בניגוד לשנים קודמות, השיפוט בשלב השני יתבצע במפגשי שיפוט פרונטליים. במפגשים יתקיימו דיוני "שולחן עגול" סביב העבודות, ובסופן כל שופט ינקד את העבודות באופן אישי. בהמשך נבחרת מנכ"לים של החברות המובילות - במשק בראשותו של יונה פוגל, מנכ"ל פז ויו"ר התחרות - תדרג את המהלכים השיווקיים שעלו לגמר ב-Effie Platinum. הציון שלהם יהווה 50% מסך הציון הכולל.