התיירים יחזרו? טורקיה תשתתף בתערוכת התיירות הגדולה

לאחר הפיגוע בו נפגעו עשרות בני אדם בערב ראש השנה החדשה, צריכה טורקיה לשקם את התיירות שנפגעה אנושות ■ גם התייר הישראלי זנח את יעדי הנופש בטורקיה, אם כי בסיכום שנת 2016 חזרה אנטליה למפת היעדים – בעיקר בקרב המגזר הערבי

חופשה טורקיה / צלם: רויטרס
חופשה טורקיה / צלם: רויטרס

טורקיה המתאוששת מהפיגוע הנורא שפקד אותה בערב השנה האזרחית צריכה לעשות כל מאמץ על מנת לשקם את המשאב הכלכלי החשוב שלה - תיירות. הפיגוע הזה שהצטרף לאירועי הטרור שפקדו את המדינה במהלך 2016 מוביל לנזק ישיר לתיירות בטורקיה שמספר התיירים שפוקדים אותה מצוי בירידה בעיקר מארה"ב ומרוסיה - לאור היחסים המעורערים בין שתי המדינות.

גם התייר הישראלי זנח את יעדי הנופש בטורקיה אם כי בסיכום שנת 2016 חזרה אנטליה למפת היעדים - בעיקר בקרב המגזר הערבי. אבל התייר הישראלי הוא פוטנציאל שכדאי גם לטורקים כנראה להשקיע בו. נזכיר, לטורקיש איירליינס המפעילה 9 טיסות יומיות מנתב"ג פעילות ענפה בקרב הנוסע הישראלי אולם רוב הנוסעים לא נשארים בטורקיה. וכך, למרות שטורקיה היא המדינה הפופולרית ביותר, אחרי ארה"ב שבה נוחת הנוסע הישראלי - צריך לזכור שמדובר בעיקר בנוסעים הממשיכים לטיסות קונקשן במגוון יעדים בעולם.

כעת שמה לעצמה טורקיה למטרה להחזיר את הנוסע הישראלי לאתרי הנופש במדינה כאשר אחרי היעדרות של 4 שנים היא תשתתף בתערוכת התיירות הבינלאומית IMTM שתתקיים בפברואר בישראל. שגריר טורקיה בישראל, כאמל אוקם, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים מסר כי: "לאחר הפוגה של 4 שנים, החליטה טורקיה באופן רשמי להשתתף בתערוכת התיירות הים תיכונית הבינלאומית ה-23, אחת מתערוכות התיירות החשובות באזורנו. לאור הנורמליזציה המלאה ביחסים בין טורקיה לישראל, עלינו לעבוד קשה על מנת לחזק את הקשרים האישיים של תושבי שתי המדינות, ואין דרך טובה לעשות זאת מאשר באמצעות תיירות."

עוד הוסיף השגריר כי התיירים הישראלים אוהבים ומכירים את טורקיה והתיירים הטורקים מעוניינים בחזרתם: "הישראלים, למעשה, מודעים ליעדי התיירות המרתקים שיש לטורקיה להציע ולאנשים מסבירי הפנים שבה. לפני 2010, מעל ל-500,000 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה כל שנה. ב-2016, כ-260,000 תיירים ישראלים ביקרו בטורקיה. מספרים אלו מעידים על הפוטנציאל הטמון בתחום הזה. כמו כן, לחברות התעופה טורקיש איירליינס ופגסוס איירליינס יש 98 טיסות שבועיות סדירות הלוך וחזור בין תל אביב לאיסטנבול. טיסות שכר לאנטליה גם כן זמינות במהלך הקיץ. יעדי הנופש הטורקיים, להם יש יחס עלות מול איכות יוצא דופן, מחכים בכיליון עיניים לארח שוב תיירים ישראלים".

אייל שמואלי, מו"ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM מסר כי "אנחנו גאים ושמחים לארח שוב את טורקיה בתערוכת התיירות הבינלאומית בישראל. טורקיה הייתה חלק משמעותי ממפת היעדים של התייר הישראלי וחלק משמעותי בתערוכה שמתקיימת כבר 23 שנים. ענף התיירות היה מאז ומעולם גשר כלכלי ומדיני חשוב והמפגש הייחודי שנערך בין יותר מ-40 מדינות ממשיך להוות גם השנה פלטפורמה לחיזוק וקידום היחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל עם העולם".