קבוצת זאפ מתקשרת עם פרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב

זאפ הרחיבה את פעילותה בתחום הקומרס ובפעילות מול עסקים ומתעתדת להשיק מוצרים חדשים

זאפ
זאפ

שנה וחצי לאחר כניסת הנהלה חדשה לזאפ, וחודשים ספורים לאחר שחלק מהפעילויות שהובילה יצאו לפועל, עושה הקבוצה צעד בחיזוק האמירה התקשורתית שלה. ל"גלובס" נודע כי היא מתקשרת עם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב.

אפשר לראות בזאפ מעין משרד פרסום - מאחר שחלק משמעותי בפעילותה הוא יצירת ביקושים לעסקים הקשורים עמה. הקבוצה מונה למעלה מ-20 אתרי צרכנות המתמחים כל אחד בקטגוריות פעילות שונה. המוכר בהם הוא זאפ השוואת מחירים, אך בקבוצה יש גם אתרים בולטים כמו דוקטורס, אתר משפטי, WiseBuy, סטייל ריבר ו-rest. מדובר בפורטלים המציעים תוכן לצד אפשרויות חיפוש.

לפני כשנה וחצי נרכשה זאפ על-ידי אייפקס, ונעשו בה שינויים פרסונליים שאמורים היו לסייע בהצעדתה לעידן מתקדם יותר. כמנכ"ל מונה אילן צחי, לשעבר מנכ"ל הוט; כמשנה למנכ"ל מונתה תרי ישכיל, לשעבר סמנכ"לית פסגות; וכסמנכ"ל שיווק מונה עמית שגיא. בהובלתם תוכננו לצאת לפועל כמה צעדים אסטרטגיים, כמו פיתוח פלטפורמה שתעסוק באיסוף וניתוח דאטה כדי לייצר פרופילים של גולשים, שישמשו גם לקמפיינים לצרכנים המפולחים על-פי סגמנטים וכוונות קנייה. כמו כן נרכשה פעילות אתר סטייל ריבר, תוך סימון הרחבת הפעילות בתחום הקניות הישירות על-ידי הקבוצה.

זאפ ושלוחותיה הם מהשחקנים הוותיקים בתחום השוואת המחירים, אך לקטגוריה מתווספים שחקנים משמעותיים שיכולים לכרסם במובילות של זאפ בקטגוריות קיימות, או בכאלה שהיא עשויה לשאוף לפעול בהן. שחקניות כמו וובי, תן ביס והוטל קומביינס הן כולן מנועי חיפוש שמהות פעילותם היא אמנם דיגיטלית, אך התקשורת לקידום המותג שלהם חורגת אל מחוץ לעולם הדיגיטלי וכוללת קמפיינים פרסומיים בכל המדיומים - לרבות טלוויזיה.

כאמור, זאפ ביצעה מאז הרכישה על-ידי אייפקס שינויים רבים, וכעת היא נמצאת בקצב צמיחה מואץ, הן בשל כניסה לתחומי פעילות חדשים והן בשל הרחבת מגוון המוצרים לעסקים. האתגרים המשמעותיים מתמקדים בהרחבת הפעילות בעולם הקומרס, יצירת ערך מוסף לעסקים על-ידי השקת מוצרים מתקדמים וחיזוק המותגים השונים בקרב הגולשים. אותם מוצרים חדשים ידרשו מהלכים פרסומיים, ועל רקע זה מגיעה גם התקשרות עם משרד הפרסום.

בבעלות הקודמת נעזרה הקבוצה במשרד הפרסום מקאן תל-אביב, ובשנתיים האחרונות עיקר העבודה הפרסומית נעשתה באופן עצמאי.

רועי גפן, מנכ"ל GNS, זרוע הדיגיטל בגליקמן-שמיר-סמסונוב, אמר היום (א'): "קבוצת זאפ מסמלת את הכיוון שהעולם צועד אליו, כיוון של צרכנות חדשה ומתוחכמת, שבו נקודת המפגש בין גולשים לעסקים היא גורם מהותי בו חשובה הענקת ערך אמיתי לצרכנים. אנחנו שמחים על החיבור עם קבוצת זאפ".