כמה תעלה טיסה ישירה לתאילנד דרך חברת ארקיע?

חברת התעופה ארקיע מפרסמת היום את מחיריה בטיסות שתפעיל לתאילנד החל מחודש יולי 2018, ובכך נפתח לתחרות הקו הישיר שכיום מפעילה רק אל-על

התחרות על אחד היעדים האהובים על התייר הישראלי מתעוררת: ארקיע מפרסמת היום (א') את מחירי הטיסות שלה לבנגקוק, מחירים הנמוכים בכ-20% ממחירי הטיסות הישירות של אל-על.

כ-180 אלף ישראלים טסו במהלך 2017 לתאילנד - 100 אלף מתוכם בטיסות ישירות שכיום מפעילה אל-על בבלעדיות בקו, והשאר בטיסות עם עצירה ביעדי ביניים כך למשל עם רויאל ג'ורדניאן דרך עמאן, עם טורקיש איירליינס או פגסוס דרך איסטנבול, עם אוקראיין דרך קייב או אירופלוט עם עצירה במוסקבה.

לארקיע אין מטוסים רחבי גוף המיועדים לטיסות רחוקות טווח ולכן טיסותיה לבנגקוק יופעלו במטוס 767-300 שנחכר במיוחד לשם כך. הטיסות יחלו לפעול לקראת סוף חודש יולי בשלב זה בתדירות של שתי טיסות שבועיות שימריאו בימים שלישי ושישי ויחזרו בימים שלישי ושבת. בהמשך, כך לפי מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל עוז ברלוביץ', תגדל התדירות לשלוש טיסות שבועיות. משך הטיסה בכיוון ההלוך הוא כ-11.30 שעות ובחזור כ-10.30 שעות.

הטיסות לבנגקוק יחלו לפעול בחודש יולי והן יפעלו לאורך כל השנה. הכרטיסים שמכירתם החלה מהיום משקפים תחרות למחירי אל-על כשהם יחלו מ-770 דולר לטיסות הלוך ושוב). לשם הדוגמה טיסת אל-על במועדים דומים (מה-24 ועד ה-31 ביולי) עולה כ-950 דולר בשעה שטיסה דרך יעד ביניים תעלה 850-900 דולר.

באתר ארקיע מוצעים כרטיסים לסוף חודש יולי (24.7, 27.7, 31.7) במחיר המתחיל ב-429 דולר לכיוון ההלוך ומ-339 דולר לחזור - כלומר מחיר התחלתי של כ-770 דולר לטיסת הלוך ושוב . מטבע הדברים מדובר במקומות מוגבלים ולכן מי שיקדים להזמין יוכל לשריין לעצמו את המחירים הללו. לאחר מכן מטפסים המחירים ל-509 דולר לכיוון - ויש להניח שככל שיקרב הקיץ המחיר ימשיך לעלות.

מחירי ארקיע כוללים כמה דרגות מחיר המשקפים את גמישות הכרטיס, כלומר היכולת לשנות או לבטל. הכרטיס הזול ביותר נכון לעכשיו, ב-339 דולר לכיוון לא ניתן לביטול או לשינוי (מעבר ל-14 ימים שקובע חוק הגנת הצרכן), המדרגה הבאה היא כרטיס "גמיש" ב-429 דולר שניתן לשנות/לבטל עד 45 יום לפני הטיסה בתמורה לדמי ביטול של 25 דולר, המדרגה הבאה היא כרטיס "פתוח" שכמעט כפול במחירו ממחיר הבסיס והוא עולה 609 דולר, כאן ניתן לבחור מושב ולבצע שינוי/ביטול. כרטיס למחלקת העסקים מתחיל ב-1,000 דולר (לכיוון).

בעבר נעשו גישושים גם מכיוון חברת התעופה התאילנדית תאי להפעלת טיסות ישירות בקו לישראל. שני גורמים משאירים בשלב זה את החברה מחוץ לקו, ראשית העובדה שלא תקבל מענק ממשרד התיירות עם הפעלת הקו (משום שהמענק ניתן רק בהפעלת טיסה מיעדים חדשים שמוגדרים כמוטי תיירות נכנסת) ושנית מסלול הטיסה שיש להאריך לאור המדינות שבדרך - מה שהופך לפחות משתלם עבור תאי. כיום מוכרת תאי כרטיסים לישראלים בטיסות שמפעילה אל-על.

מנכ"ל קבוצת ארקיע ניר דגן מסר כי "זוהי תחילתו של מהלך כולל בו מצטיידת החברה במטוסים רחבי גוף. בתוך שנתיים ייקלטו בחברה מטוסים רחבי גוף חדשים נוספים שנרכשו וארקיע תהפוך לשחקן מרכזי גם בטיסות ישירות ארוכות ליעדים מבוקשים". הכוונה היא להיכנס ליעד נוסף שבו מעפילה אל-על טיסות בבלעדיות ולהפעיל טיסות ישירות להודו, ככל הנראה בטיסות ישירות לגואה (לקראת סוף השנה ועם הגעת מטוסי איירבוס שהזמינה ארקיע).

אל-על לא תוכל להישאר אדישה לתחרות בחזית החדשה. החברה כבר למודת ניסיון בתחרות ליעדים במזרח הרחוק אחרי כניסת היינאן הסינית וקתאי פסיפיק מהונג קונג, שתיהן מתחרות עם אל-על בתחרות אגרסיבית בשורת המחיר והמוצר (קתאי מפעילה טיסותיה בקו עם מטוסי איירבוס A-350 בשעה שמטוס הדרימליינר של אל-על עדיין לא פועל בקווים למזרח הרחוק). כניסת המתחרות ליעדים הללו הובילה לשתי תוצאות: הגדלת מספר הנוסעים ליעדים כך שהעוגה גדלה עבור כל החברות בקו - והוזלה במחירי הטיסות עם מבצעים והנחות שהציעה גם אל-על. גם כעת יש להניח שאל-על לא תעמוד מהצד ותיתן למתחרה הישראלית לנגוס לה נתחי שוק בקו הבלעדי.

השיאנים: מנתוני לשכת התיירות של תאילנד בישראל (TAT) עולה כי מספר הישראלים שביקרו בתאילנד בשנה שעברה משקף גידול של 8% ביחס ל-2016 וגידול של 25% לעומת 2015. הישראלים נשארים למשך 17 ימים בממוצע והם מוגדרים כשיאני ה"בזבזנים" לעומת שאר התיירים שפוקדים את תאילנד : ההוצאה ממוצעת לישראלי עומדת על כ-9,000 שקל (100 אלף באהט). שיא אחר שמחזיקים התיירים הישראלים הוא הגידול המספרי המשמעותי במספר המבקרים בשנתיים האחרונות ושיעור התיירים החוזרים העומד על 67%.