סומוטו ממשיכה להשתפר: פרסמה תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי

חברת השיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות דיווחה כי הכנסותיה ברבעון החולף צפויות להסתכם ב-14-14.5 מיליון דולר - שיפור של 6%-7% לעומת הרבעון השני, אבל ירידה של 6%-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

אסף יצחיאק, מנכ"ל סומוטו / צילום: שלומי יוסף
אסף יצחיאק, מנכ"ל סומוטו / צילום: שלומי יוסף

מניית סומוטו  מזנקת בכ-4% במסחר בבורסה בתל אביב, לאחר שהחברה פרסמה הבוקר (א') תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי של השנה. סומוטו נסחרת בשווי של 153 מיליון שקל, אחרי עלייה של קרוב ל-50% במחיר המניה מתחילת 2018.

החברה, הפועלת בתחום של שיווק באינטרנט, פרסום בווידיאו ובמובייל ואספקת שירותי הפצה של תוכנות ואפליקציות, דיווחה כי הכנסותיה ברבעון האחרון צפויות להסתכם בכ-14-14.5 מיליון דולר, שיפור של כ-6%-7% לעומת הרבעון השני השנה, אולם ירידה של 6%-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בחברה, אותה מוביל המנכ"ל אסף יצחיאק (המכהן גם כסמנכ"ל הכספים), צופים לרווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 3.7-4 מיליון דולר ברבעון השלישי, שיפור של 23%-25% לעומת ה-EBITDA ברבעון השני השנה. בסומוטו מציינים כי השיפור ב-EBITDA נובעת משיפור בתוצאות מגזר הפצת האפליקציות וכן משיפור מתמשך ברווחיות בתחום הפרסום בווידאו.

סומוטו: תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי 2018
 סומוטו: תוצאות מקדמיות לרבעון השלישי 2018

עוד מציינים בסומוטו כי במסגרת פעילות הפרסום בווידיאו, "החברה ממשיכה להשקיע ולפתח תחומי פעילות נוספים בתחום זה כגון תחום הפעילות החדש - Connected TV, שלהערכת הנהלת החברה עשוי להוות מנוע צמיחה חשוב לחברה זאת בשל מעבר הולך וגובר לשימוש בטלוויזיות דיגיטליות חכמות וכן תחום הפרסום על גבי פלטפורמות אודיו. ברבעון האחרון המשיכה הנהלת החברה את מימוש תוכנית ההתייעלות בתחום זה אשר הניבה חזרה לריווחיות ברבעון השני של שנה זו והמשך גידול בריווחיות ברבעון השלישי של שנה זו".

בקופת החברה היו מזומנים בהיקף של כ-16.1 מיליון דולר בסוף ספטמבר, והיתרה נטו (בניכוי אשראי מתאגיד בנקאי) הסתכמה בכ-10.8 מיליון דולר, גידול של כ-1.5 מיליון דולר לעומת סוף יוני השנה.

החברה מנוהלת ללא גרעין שליטה. בעל המניות המרכזי בה הוא בן גירון, אחד ממייסדי החברה והמנכ"ל הקודם שלה, המחזיק בכ-11.6% מההון. גירון התפטר מתפקידו בסוף 2017 לאחר שהחברה פרסמה אזהרת רווח לקראת סיומה של השנה ובעקבות צניחה של יותר מ-50% במחיר המניה. מחזיקים מרכזיים נוספים במניות החברה הם בתי ההשקעות מיטב דש וילין לפידות, לצד צבי סול ויעקב טננבוים.

יצחיאק ציין היום כי "התוצאות המקדמיות משקפות רבעון שלישי ברציפות של צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות. מגמת הצמיחה נובעת גם מצמיחה נמשכת בתחום הפצת האפליקציות וגם מצמיחה מתחום הפרסום בוידאו. החברה ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי אשר מאפשר לנו לממש מדיניות חלוקת דיבידנד נדיבה מחד והמשך השקעה בטכנולוגיה ובחדשנות מאידך, אשר מניחה את התשתית להמשך הצמיחה של סומוטו. בהסתכלות קדימה, לאור נזילות גבוהה, תזרים חיובי ואסטרטגית הצמיחה של החברה, בנוסף לחלוקת דיבידנדים כפי שעשינו בעבר, אנחנו ממשיכים לבחון רכישת פעילויות סינרגטיות בתחומים משיקים לליבת הפעילות".