נגמר הסרט של האקזיט: בוטלה רכישת וונטייז על ידי אולפני Desilu האמריקאים

על פי ההסכם שנחתם לפני כשמונה חודשים, האולפנים האמריקאים היו אמורים לרכוש את השליטה בחברה הישראלית לפי שווי של 50 מיליון דולר • כעת דיווחה וונטייז כי "בעלי השליטה הודיעו כי החלטתם להביא לביטול העסקה נובעת בין היתר בעקבות פרסומים בתקשורת שלפיהם רשת CBS האמריקאית פתחה בהליכים משפטיים נגד Desilu בבית משפט בקליפורניה"

נועם יוספידיס, מנכ"ל וונטייז / צילום: מצגת החברה
נועם יוספידיס, מנכ"ל וונטייז / צילום: מצגת החברה

העסקה למכירת השליטה בחברת וונטייז לחברת Desilu האמריקאית בוטלה - כך דיווחה החברה הערב (יום א').

וונטייז , העוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה רב-ערוצית על פי דרישה (VOD), דיווחה כי בעלי השליטה בחברה, נועם יוספידיס, אורן לוי ודין סלומון, מסרו לחברת אולפני הסרטים האמריקאית Desilu הודעה על ביטול מיידי של העסקה עימה. Desilu הוא אולפן סרטים קטן בלוס אנג'לס, שבראשו עומד המיליארדר צ'רלס ב' הנסלי. 

על פי הדיווח, בעלי השליטה בוונטייז החליטו לבטל העסקה בהמשך לשורת העיכובים והדחיות של דסילו בחודשים האחרונים ולאחר שלפני כמה ימים (ב-31 באוקטובר) פורסמו בתקשורת האמריקאית ידיעות שלפיהן רשת CBS האמריקאית פתחה בהליכים משפטיים נגד דסילו בבית משפט בקליפורניה (בעניינים שאינם קשורים לעסקת מכירת המניות על-ידי בעלי השליטה של וונטייז).

לאור ההאשמות החמורות נגד דסילו ובעל השליטה בה, כפי שבאו לידי ביטוי בפרסומים ובהליכים המשפטיים, החליטו בעלי השליטה בוונטייז שלא לצרף את דסילו כבעלת מניות מהותית בחברה, וכן כי הם בוחנים את צעדיהם בעניין תביעת הנזקים כנגד דסילו בגין הנזקים שגרמה להם לרבות בדרך של מימוש הבטוחות והערבויות שניתנו להם לביצוע העסקה.

על פי ההסכם בין שתי החברות, דסילו הייתה אמורה לרכוש את מניות בעלי השליטה - המנכ"ל נועם יוספידיס, אורן לוי ודין סלומון - בעסקה שאמורה היתה להתבצע בכמה שלבים ולפי שווי של כ-50 מיליון דולר לחברה - גבוה פי 8 משוויה הנוכחי של וונטייז בבורסה. מניית וונטייז, שעלתה היום בכ-2%, משקפת לה שווי שוק של כ-28 מיליון שקל.

וונטייז סיימה את המחצית הראשונה של 2018 עם הכנסות של 745 אלף דולר, הפסד תפעולי של כ-2.9 מיליון דולר, והפסד נקי של כ-3.8 מיליון דולר. בקופתה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-426 אלף דולר בלבד.