וונטייז יצאה מהסרט ההוליוודי בו חיה, המשקיעים במניה יצאו ממנו הרבה לפניה

החברה דיווחה אתמול על ביטול העסקה למכירת מניות השליטה לידי אולפן הסרטים דסילו מלוס אנג'לס וצנחה לשווי של כ-22 מיליון שקל בלבד - נמוך בכ-90% משווי העסקה שבוטלה • בשיחה עם "גלובס" אמר היום מנכ"ל החברה: "הבנו שבכל מקרה המאבק המשפטי בין CBS להנסלי ייקח הרבה מאוד זמן, לא משנה מי צודק

שירות של וונטייז/צילום:  אתר החברה
שירות של וונטייז/צילום: אתר החברה

חברת וונטייז , העוסקת בפיתוח והפצת פלטפורמת תוכן וטלוויזיה רב ערוצית על פי דרישה (VOD), דיווחה אמש לבורסה כי בעלי השליטה בה מסרו לאולפן הסרטים האמריקאי דסילו (Desilu) הודעה על ביטול מיידי של עסקה למכירת מניותיהם בחברה לידיו. דסילו הוא אולפן סרטים קטן בלוס אנג'לס, שידע ימים יפים בשנות ה-60 של המאה הקודמת ובראשו עומד כיום צ'רלס ב' הנסלי.

על פי הדיווח, בעלי השליטה בוונטייז (נועם יוספידיס, אורן לוי ודין סלומון) החליטו לבטל את העסקה בהמשך לשורת עיכובים ודחיות מצד דסילו בחודשים האחרונים. וכן לאחר שלפני כמה ימים (ב-31 באוקטובר) פורסמו בתקשורת האמריקאית ידיעות שלפיהן רשת CBS האמריקאית פתחה בהליכים משפטיים נגד דסילו בבית משפט בקליפורניה.

לפי הפרסומים, CBS טוענת כי הנסלי השתמש בשם "דסילו" לצורך משיכת משקיעים לחברות "קליפה" שלו (שהוא הקים למעשה בלי רצון להכניס לתוכן פעילות כלשהי) ולא התכוון לקדם את האולפנים שהקים לכאורה. "הנסלי פיתה אנשים רבים להזרים לאולפני דסילו שהקים עשרות אלפי דולרים כל אחד, עבור מניות ששוות למעשה כלום", נאמר בין השאר בתביעה שהגישה CBS.

לאור ההאשמות החמורות נגד דסילו ובעל השליטה בה, כפי שבאו לידי ביטוי בפרסומים ובהליכים המשפטיים, החליטו בעלי השליטה בוונטייז שלא לצרף את דסילו כבעלת מניות מהותית בחברה, והם בוחנים את צעדיהם בעניין תביעת הנזקים כנגד דסילו בגין הנזקים שגרמה להם, לרבות בדרך של מימוש הבטוחות והערבויות שניתנו להם לביצוע העסקה.

מניית וונטייז צנחה ביותר מ-80%
 מניית וונטייז צנחה ביותר מ-80%

יוספידיס: "נמשיך לחפש שותפים אסטרטגיים אחרים"

בתחילת מארס השנה הפתיעה וונטייז כשדיווחה על הצעה שקיבלו שלושת בעלי המניות המרכזיים בחברה, הכוללת מזכר עקרונות חתום מדסילו, לפיו האולפן מבקש להצטרף לקבוצת בעלי השליטה בחברה, ואף לרכוש בעתיד את השליטה המלאה בה.

דסילו הוא אולפן סרטים שהוקם ב-1950 על ידי כוכבי הטלוויזיה דאז לוסיל בול ודסי ארנאז, ופעל בעיקר בשנות ה-60, אז הפיק את הסדרות "מסע בין כוכבים", "משימה בלתי אפשרית", "הבלתי משוחדים" ו"אני אוהב את לוסי". בשנת 2016 רכש הנסלי את  האולפן ואת הזכויות על המותג מידי רשת CBS.

הצעת הרכישה של דסילו לבעלי המניות של וונטייז נקבה בשווי של 50 מיליון דולר לחברה, שהיה גבוה בכמעט פי שישה מהשווי בו נסחרה החברה במועד הדיווח. על רקע זה זינקה מניית החברה בכ-200% בתוך פחות משבועיים, למחיר ששיקף לוונטייז שווי של כ-90 מיליון שקל.

אלא שמאז, בשל העיכוב המתמשך בהשלמת העסקה, איבדה המנייה אוויר. היום הגיבה מניית וונטייז לדיווח מאתמול בירידה של 6% ושוויה כ-22 מיליון שקל בלבד, נמוך בכמעט 90% מהמחיר בעסקה המתוכננת ונמוך מהשווי טרם ההודעה על העסקה בחודש מארס השנה. 

 בשיחה עם "גלובס" אמר היום יוספידיס כי "הבנו שבכל מקרה המאבק המשפטי בין CBS להנסלי ייקח הרבה מאוד זמן, לא משנה מי צודק. אנחנו עובדים עם CBS וחברות נוספות ולכן בכל מקרה זה לא העיתוי הנכון לבצע את העסקה. זאת גם על רקע כל העיכובים שחלו בחודשים האחרונים".

אז מה יקרה עם וונטייז כעת?

"הם בכל מקרה לא היו אמורים להזרים כספים לתוך החברה כך שהביטול לא משנה את התוכניות שלנו. אנחנו כן רוצים להכניס לחברה שותפים אסטרטגיים וחשבנו שזו הזדמנות טובה לעשות את זה איתם. זה לא קרה אז נמשיך לחפש שותפים אסטרטגיים אחרים".

וונטייז סיימה את המחצית הראשונה של 2018 עם הכנסות של 745 אלף דולר, הפסד תפעולי של כ-2.9 מיליון דולר, והפסד נקי של כ-3.8 מיליון דולר. בקופתה היו בסוף יוני מזומנים בהיקף של כ-426 אלף דולר בלבד.

החברה הנפיקה מניות בבורסה המקומית בחודש יולי 2016 וגייסה כ-16 מיליון שקל לפי שווי של 100 מיליון שקל. זאת לאחר שבתחילה תכננה לגייס קרוב ל-60 מיליון שקל לפי שווי של 250 מיליון שקל, אולם נאלצה לחתוך את השווי והיקף הגיוס עקב היעדר ביקושים מצד המשקיעים המוסדיים.

מאז ההנפקה ועד היום איבדה המניה יותר מ-80%, על רקע קשיים בפיתוח העסקי שלה וקצב שריפת מזומנים גבוה. כיום מתמקדת וונטייז בהפצת התכנים שלה (באמצעות סמארטפונים וטלוויזיות חכמות) בישראל ובשווקים המתפתחים באפריקה, ברוסיה ובאמריקה הלטינית, שבהם החברה מזהה צריכה גוברת של שירותי תוכן. בעתיד מתכוונת החברה להרחיב את שירותיה לשווקים מתעוררים נוספים במזרח אירופה, חבר המדינות ואסיה.