דוח קשה לקסטרו: הפסד של 50 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019

קסטרו רשמה הפסד תפעולי של 46.8 מיליון שקל ברבעון הראשון • הגדלת שיעור ההנחות הכבידה על הרווח הגולמי • הפדיון למ"ר ירד לעומת הרבעון המקביל ב-2018, גם בתחום האופנה וגם בתחום ההלבשה • המניה צונחת בכ-6% בבורסה בת"א

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו / צילום: אביב חופי
גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו / צילום: אביב חופי

חברת האופנה קסטרו  פרסמה היום (ה') את תוצאות הרבעון הראשון של 2019, לפיהם המשבר המתמשך בענף האופנה הכביד גם על פתיחת השנה הנוכחית, כאשר החברה רשמה הפסד של 48 מיליון שקל בשורה התחתונה. הגדלת שיעור ההנחות נוכח התחרות בענף הכבידה על הרווח הגולמי, והפדיון הממוצע למ"ר המשיך להישחק.

במונחי נתוני פרופורמה, כלומר כולל תוצאות הודיס שהצטרפה לקסטרו ברבעון השלישי של 2018, הכנסותיה של קסטרו ברבעון הראשון ירדו מ-429 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, ל-369 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.

הרווח הגולמי נפל מ-239.8 מיליון שקל ל-194 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. הירידה ברווח הגולמי מיוחסת לעלייה בשיעור ההנחות הממוצעות ומגידול בשער הדולר. קסטרו רשמה הוצאות מימון של 14.8 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת 2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בתוך כך, קסטרו רשמה הפסד תפעולי של 46.8 מיליון שקל ברבעון הראשון, לעומת רווח תפעולי של 4.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018. בשורה התחתונה, קסטרו רשמה הפסד של 48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019, לעומת הפסד של 1.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בנטרול השפעת תקן IFRS16 ההפסד מסתכם ב-44.39 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019.

פעילות ההלבשה

ההכנסות מפעילות תחום ההלבשה עלו מ-245 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ל-273 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. מדובר בעלייה של 11.69%. העלייה מיוחסת לאיחוד תוצאות הודיס, שהתאחדה החל מהרבעון השלישי של 2018. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר ברבעון הראשון השנה ירד ל-914 מיליון שקל, לעומת פדיון של 1.2 מיליארד שקל אשתקד.

הירידה בפדיון למ"ר באה במקביל לעלייה בשטח ששימש לצורך החישוב מ-91.3 מ"ר ברבעון המקביל אשתקד, ל-99.3 מ"ר ברבעון הראשון השנה. הפדיון הממוצע למ"ר לעובד לחודש ירד מ-49.1 אלף שקל ל-42.3 אלף שקל ברבעון הראשון של 2019. 

הפדיון מחנויות זהות ירד מ-289.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ל-243.7 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. בתוך כך, תחום ההלבשה רשם הפסד תפעולי של 31 מיליון שקל.

אביזרי אופנה

הפדיון בחנויות זהות בתחום אביזרי האופנה ירד ל-85.5 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה, לעומת 94.7 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. בתוך כך, נרשם הפסד תפעולי של 15.9 מיליון שקל ברבעון הראשון מתחום זה. 

קסטרו נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 490 מיליון שקל. מנייתה נפלה ביותר מ-50% מהשיא שנקבע בשנת 2017.

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו, מסר עם פרסום הדוחות: "קבוצת קסטרו נמצאת במרכזו של תהליך אסטרטגי נרחב וחובק לכלל מותגי הקבוצה, הכרוך בהשקעות ארוכות-טווח נרחבות וגדולות. בשנה האחרונה קבוצת קסטרו השקיעה בהרחבת השדרה הניהולית ובשינויים ארגוניים עם מנהלים חדשים, צעירים ומוכשרים מהטובים בישראל.

"מתחילת שנת 2019 השקנו את מותג האיפור האיטלקי KIKO MILANO עם פתיחת שתי חנויות ראשונות בישראל, ובמרץ 2019 השקנו אתר אינטרנט מקוון ייעודי לשוק הישראלי. באפריל 2019 השקנו את אתר האינטרנט של מותג המשקפיים קרולינה למקה ארה"ב יחד עם כוכבת-העל העולמית קים קרדישיאן. במאי 2019 השקנו את אתר האינטרנט המקוון של אורבניקה בישראל. אנו נמצאים בתהליך פיתוח מתקדם ומושקע של השקת אתרי אינטרנט חדשים ומושקעים בטכנולוגיות החדישות בעולם של המותגים קרולינה למקה ישראל, לאדילה, טופ טן, איב רושה, הודיס וקסטרו.

"מהלכים אסטרטגיים ארוכי-טווח אלה כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה, הן בהשקעה לפיתוח אתרי דיגיטל חדשים למותגי האופנה המובילים בישראל והן בפיתוח שדרה ניהולית מתקדמת צעירה וחדשה. זאת במטרה להוביל את ענף האופנה בישראל עם המותגים הטובים ביותר, חידוש והצערת בית האופנה קסטרו כמותג האופנה הישראלי המוביל בישראל", אמר רוטר.