האם יוטיוב מקדמת תכני טלוויזיה מסורתיים על פני יוצרים עצמאיים?

ערוץ היוטיוב Coffee Break, שפופולרי בקרב יוצרי תוכן עצמאיים ביוטיוב לפי אתר דה וורג', ערך מחקר שמצא כי מתחם ה-Trending בדף הבית של יוטיוב מפלה לרעה יוצרים עצמאיים (יוטיוברים) על פני תכנים מערוצי טלוויזיה מסורתיים

יוטיוב / צילום: Shutterstock
יוטיוב / צילום: Shutterstock

ערוץ היוטיוב Coffee Break, שפופולרי בקרב יוצרי תוכן עצמאיים ביוטיוב לפי אתר דה וורג', ערך מחקר שמצא כי מתחם ה-Trending בדף הבית של יוטיוב מפלה לרעה יוצרים עצמאיים (יוטיוברים) על פני תכנים מערוצי טלוויזיה מסורתיים.

מתחם הטרנדינג מצביע על תכנים שצוברים פופולריות ועשוי להביא צפיות רבות נוספות לסרטונים המופיעים בו, אך לפי המחקר, דאטה שנאסף מ-40 אלף סרטונים מצא כי יוצרים עצמאיים צריכים להגיע ל-11 מיליון צפיות על-מנת להיות מקודמים בו - בעוד שסרטונים מתוכניות טלוויזיה כמו "The Tonight Show" זקוקים למאות אלפי צפיות בלבד.

הדבר נכון גם כלפי ערוצי חדשות מסורתיים, שסרטונים שלהם נדרשים להגיע לפחות צפיות לעומת יוצרים חדשותיים עצמאיים ביוטיוב כדי להיות מקודמים במתחם, כולל יוצרי חדשות כמו פיליפ דה פרנקו, שזכה לקבל מימון מגוגל כחלק מיוזמה לייצר ערוצי חדשות עצמאיים טובים יותר ביוטיוב.

ייתכן כי הסיבה לכך היא שתכנים שנויים במחלוקת של יוצרים עצמאיים יצרו בעבר תשומת-לב שלילית עבור יוטיוב והבריחו מפרסמים מהפלטפורמה, מקור ההכנסות העיקרי של פלטפורמת הווידאו הפופולרית.

מנכ"לית יוטיוב סוזן ווצ'יסקי פרסמה לאחרונה מכתב ליוצרים, בו ציינה כי ביוטיוב "נזהרים במיוחד לגבי הסרטונים" שמקודמים תחת טרנדינג, ומוודאים שהם "אינם מכילים גידופים או תוכן למבוגרים בלבד". אולם היא התחייבה גם שבהמשך 50% מהמתחם יוקדש לסרטונים של יוצרים עצמאיים.

היוצר מאחורי הערוץ Coffee Break, המכונה סטפן, אמר לדה וורג' כי "יוטיוב לא מעריכים מספיק את החשיבות של היוצרים שבפלטפורמה, ואני חושב שעדיף שהם ישקיעו ביוצרים באופן משמעותי ולטווח הרחוק".