המבורגר | בלעדי

מקדונלד'ס מעלה מחירים על חלק מהתפריט שלה

רשת המזון המהיר הגדולה בישראל מייקרת פריטים נבחרים ביניהם ארוחת ביג מק וקפוצ'ינו • מקדונלד'ס: מחירי 95% מהארוחות ברשת נשארו כשהיו

מקדונלד'ס / צילום: רויטרס
מקדונלד'ס / צילום: רויטרס

מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בישראל, מייקרת חלק מהתפריט שלה - כך נודע ל"גלובס". לפי החברה, מדובר בעליית מחירים של 5% מהמנות, כשמחירן של יתר המנות לא השתנה. כך למשל, ארוחת ביג מק הכוללת צ'יפס ושתייה התייקרה בקרוב ל-3%, וכעת עומד מחירה על 36 שקל.

גם במחיר הגדלת ארוחה נרשמה התייקרות: מי שירצה להגדיל המבורגר רגיל להמבורגר גדול, יידרש לשלם 5 שקלים במקום 4 שקלים כפי שהיה עד היום, כשהמשמעות היא תוספת של 25% לעלות ההגדלה.

עם זאת, מקדונלד'ס הוזילה את הגדלת המבורגר גדול לענק ב-12.5%, וכעת תדרשו לשלם עליה רק 7 שקלים במקום 8 שקלים. כך למעשה, הפער בין שתי האפשרויות הללו הצטמצם באופן שעשוי לגרום לצרכנים להעדיף את ההגדלה לענק ולתרום להגדלת המכירות של הרשת. גם מחירה של כוס הקפוצ'ינו התייקר מ-6 שקלים ל-7 שקלים, תוספת של 17% למחיר הקפה.

ממקדונלד'ס נמסר בתגובה כי "העלייה המשוקללת במחירים היא של עשירית אחוז בלבד. מחירי 95% מהארוחות ברשת נשארו כשהיו, ביניהן ארוחות מק רויאל, נאגטס, צ'יקן, ביג אמריקה וארוחות ילדים. מחיר ארוחת ביג מק, כולל צ'יפס ושתייה, עלה בשקל ל-36 שקל. הקפוצ'ינו עלה ל-7 שקלים. ההגדלה מהמבורגר רגיל לגדול התייקרה בשקל, ולעומת זאת ההגדלה מגדול לענק ירדה בשקל".