אינמוד שוברת שיא בשווי אחרי שבירת שיא בהכנסות

חברת האסתטיקה מיקנעם שמפתחת ומשווקת מכשור לאסתטיקה רפואי דיווחה על גידול של 57% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד • החברה נסחרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס
משה מזרחי, אינמוד / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת אינמוד פרסמה אתמול את הדו"חות שלה לרבעון השלישי של 2019, בו רשמה הכנסות של 40 מיליון דולר, גידול של 57% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה עמד על 16.2 מיליון דולר, גידול של 87% לעומת התקופה המקבילה. הרווח למניה עלה ב-62%.

התוצאות דומות לאלה של הרבעון הקודם, ומעניין יהיה לראות מה יהיו התוצאות ברבעון הרביעי, אשר מושפע מתקופת החגים בעולם הנוצרי.

התוצאות הובילו אתמול לעליה של 20% במניית החברה בנאסד"ק, כך שאתמול שברה שיא, והחברה נסחרה לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. זוהי תשואה של כ-180% על מחיר ההנפקה, שנערכה לפני שלושה חודשים בלבד. היום יורדת מניית החברה 2.4%, תיקון לעליות אתמול, והחברה שווה 1.27 מיליארד דולר.

אינמוד, שהוקמה על ידי משה מזרחי, לשעבר מנכ"ל סינרון ומראשוני המשקיעים בלומניס, יחד עם ד"ר מייקל קריינדל, שהוביל את פיתוח הטכנולוגיות בבסיס שתי החברות הללו, מפתחת ומשווקת מכשור לאסתטיקה רפואי, בעיקר עבור מנתחים פלסטיים. מוצר הדגל של החברה הוא מערכת המאפשרת צריבה של השכבות העמוקות של העור, לשם מיצוק העור, בחדירה זעיר פולשנית באמצעות סיב אופטי.

בדוחותיה ציינה החברה כי הגידול בהכנסות נבע גם מגידול בפעילות בשווקים מחוץ לארה"ב, שם צמחו ההכנסות ב-88%. הפעילות האמריקאית עדיין אחראית ל-77% מהכנסות החברה.

שיעור הרווח הגולמי היה דומה לזה שנרשם ברבעון המקביל, 87%. הרווח התפעולי עלה מ-33% ל-40%, למרות העלויות הכרוכות בהחזקת חברה ציבורית.

המספרים חיוביים גם במבט על תשעת החודשים הראשונים של 2019 לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות עמדו על 109 מיליון דולר, גידול של 53%. הרווח היה 42 מיליון דולר, גידול של 87%.

בקופת החברה ישנם 166.3 מיליון דולר, לאחר שגייסה 70 מיליון דולר בהנפקה. החברה רשמה תזרים מזומנים חיובי מפעילותה השוטפת, בהיקף של 13 מיליון דולר.

לדברי מזרחי: "אנחנו שמחים להציג גידול יציב ומתמשך בהכנסות וברווחיות שלנו. הדרישה למוצר הייחודי שלנו עולה ואנחנו מתכננים לחדור לשווקים חדשים תוך שמירה על צמיחה ורווחיות, ולהשיק פלטפורמות טכנולוגיות חדשניות".

בראיון עם מזרחי ל"גלובס" אחרי ההנפקה, סיפר כי אינמוד הגיעה עד ההנפקה בהשקעה של 3 מיליון דולר בלבד, משום שעברה לתזרים חיובי במהירות. בעלי המניות העיקריים הם מזרחי וקריינדל עצמם וקרן IHCV בניהולה של הדר רון. חלקם של מזרחי וקריינדל בחברה כבר שווה על הנייר כ-150 מיליון דולר ושל רון - מעל 120 מיליון דולר. עובדי החברה החזיקו ערב ההנפקה כ-30% מהמניות.