אחרי NSO: תמי מזאל-שחר מונתה למנכ"לית אינקרדיבילד

גם: מנכ"ל ברינקס ישראל פורש, מחליפו ימונה לנשיא החברה, קטנים, בינוניים וענקיים: איגוד לשכות המסחר מחזק קשרים בשנז'ן

אייל שוחט, גלית צוקר וכפיר סוויסה / צילום: אביתר ניסן
אייל שוחט, גלית צוקר וכפיר סוויסה / צילום: אביתר ניסן

תמי מזאל-שחר, מי שכיהנה כנשיאה משותפת בחברת הסייבר NSO והודיעה במאי האחרון על פרישתה, מונתה למנכ"לית חברת התוכנה אינקרדיבילד (IncrediBuild). מזאל-שחר (49), תחליף בתפקיד את אייל מאור שכיהן כמנכ"ל החברה ב-8 השנים האחרונות והודיע על רצונו לפרוש ולקחת "פסק זמן". 

כאמור, קודם למינוי שימשה מזאל-שחר כנשיאה משותפת בחברת הסייבר NSO, וקודם לכן כמנכ"לית 3M Electronic Monitoring, וסמנכ"לית מכירות בחברת אלמו-טק. 

במהלך השנה וחצי בהן כיהנה כנשיאת NSO, עמדה החברה במרכזן של מספר פרשיות: באחת פורסם כי עובד בחברת NSO גנב את תוכנת הריגול שלה, "פגסוס", וניסה למכור אותה בדארקנט; עוד פורסם כי שלטונות סעודיה עשו שימוש בפגסוס על מנת לרגל אחרי העיתונאי גמ'אל חשוקג'י, שבסופו של דבר סייעה להחלטה לחסלו. NSO הכחישה את מעורבותה בפרשה.

חברת אינקרדיבילד מפתחת כלים טכנולוגיים מתקדמים להאצת תהליכי פיתוח תוכנה ברשת המקומית ובענן, והיא נמצאת בפורטפוליו של קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל.

מנכ"ל ברינקס ישראל פורש, מחליפו ימונה לנשיא החברה

מנכ"ל ברינקס ישראל, רונן בן-ארי, הודיע על פרישתו מחברת שינוע וניהול המזומן. דירקטוריון החברה קיבל את הודעתו, ומינה במקומו של בן ארי את ישי צוויקל. אלא שבהמשך להחלטת החברה הגלובלית לשינוי הגדרת התפקיד הבכיר בישראל ל"נשיא", יהיה זה תוארו של צוויקל בחברה. צוויקל (48) הצטרף לברינקס כ-20 שנה, כאשר ב-8 השנים האחרונות הוא מכהן כסגן נשיא בכיר בחטיבה הבינלאומית של ברינקס אירופה. 

בן-ארי (49) הצטרף לברינקס לפני 16 שנה, בהן כיהן בתפקידים שונים, בין היתר כסמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי. עם פרישתו הוא מסר כי: "לאחר 16 שנים בהן ברינקס הייתה הבית השני שלי, הגיעה העת להמשיך לאתגר הבא. אני משאיר את ברינקס במצב מצוין מבחינה פיננסית ומבחינה אנושית. היו אלה שנים מרתקות במרכז העצבים העסקי של ישראל, שנים של שירות ושל חדשנות. שמח שההגה עובר לישי, ובטוח ביכולתו להוביל את הארגון".

דומיניק בוסרט, סגן בכיר לנשיא ברינקס העולמית, מסר: "אנו מודים לרונן בן-ארי על תרומתו המשמעותית וההכרחית להצלחת החברה ומאחלים לו הצלחה בפרק הבא בחייו".

רונן בן ארי (צילום: חן גלילי)

ישי צוויקל (צילום: אבי כהן)

 

קטנים, בינוניים וענקיים: איגוד לשכות המסחר מחזק קשרים בשנז'ן

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, חזר באחרונה מביקור בעיר שנז’ן במחוז גואנגדונג בסין, שם הוא לקח חלק בסמינר עסקי שערך הארגון לקידום העסקים הקטנים והבינוניים של סין.

שני פגש, בין היתר, מנהיגי ארגונים כלכליים בשנז’ן, ובהם סון לי, נשיאת ארגון העסקים הקטנים והבינוניים של העיר. הביקור תוכנן, אורגן ולווה בשיתוף עם הקונסוליה הכללית של ישראל בדרום סין, בהובלת פלג לוי, הקונסול הכללי. 

מטרת הסמינר הייתה חיזוק והידוק הקשרים הכלכליים של החברות והארגונים הסיניים עם מקביליהם בחו"ל, ובמסגרתו נערכו פגישות עם אנשי ממשל מקומיים וגורמים עסקיים מובילים ממדינות האזור, בניהם נציגים מאינדונזיה, יפן וקוריאה.

בשנז'ן פועלות כמה מחברות ההייטק הגדולות של סין, לצד חברות בינלאומיות. הסחר הבילטרלי עם סין, כולל הונג קונג וללא יהלומים, עמד בשנת 2018 על כ-13.5 מיליארד דולר, כאשר 5 מיליארד דולר הם יצוא ישראלי והיתר, 8.5 מיליארד הם יבוא. מדובר בעלייה של 18% לעומת שנת 2017. ההערכה היא ששנת 2019 תסתיים בירידה קלה של 3% בהיקף הסחר.

סון לי ואמיר שני (צילום: יח"צ איגוד לשכות המסחר)