הצנזורית הראשית במגעים להצטרף לחברת NSO

תת-אלוף אריאלה בן אברהם ביקשה מצה"ל להקדים את פרישתה בכמה חודשים • התפקיד המוצע בחברת הסייבר ההתקפי NSO מתמקד ברגולציה ותקשורת

אריאלה בן אברהם / צילום: איל יצהר, גלובס
אריאלה בן אברהם / צילום: איל יצהר, גלובס

הצנזורית הראשית, תת-אלוף אריאלה בן אברהם, מנהלת מגעים להצטרף לחברת הסייבר ההתקפי NSO. ככל הנראה מדובר בתפקיד שיכלול התמקדות ברגולציה ותקשורת. בן אברהם אמורה לפרוש מצה"ל בחודש יוני, אך ביקשה להקדים את פרישתה.

NSO נוסדה ב-2010 על ידי שלו חוליו ועמרי לביא, והיא מייצרת מוצרי סייבר התקפי שונים. המוצר המוביל של החברה הוא תוכנת פגסוס המסווגת ככלי ביטחוני, ולפי החברה הוא נועד לסייע לממשלות וארגוני ביון למנוע פעולות טרור. עם זאת, החברה נחשבת לשנויה במחלוקת מכיוון שהיא מוכרת רישיונות לשימוש במוצר גם למדינות לא מערביות, ובעבר נחשף כי התוכנה שימשה לכאורה לריגול נגד עיתונאים ומתנגדי משטר במשטרים אפלים בעולם. בחברה טוענים כי אין להם אחריות לשימוש שנעשה בפועל בתוכנות.

לאחרונה אישר בית משפט השלום בתל אביב לנהל תביעה נגד NSO המבקשת להטיל על החברה את האחריות לריגול אחרי מתנגדי משטר בסעודיה. בית משפט את בקשות NSO לדחות על הסף את התביעה נגדה וחייב את החברה בהוצאות של 24 אלף שקל. עוד דחה בית המשפט את בקשת החברה להטיל חיסיון על ההליך המשפטי נגדה. המשמעות היא שבית המשפט ידון בשאלת האחריות של החברה על שימוש במוצריה.

מדובר צה"ל נמסר כי "תא"ל אריאלה בן אברהם סוכמה לפרישה לאחר כ-32 שנים בשירות צה"ל ומעל לארבע שנים בתפקיד הצנזורית הראשית ועתידה לסיים את תפקידה במהלך שנת 2020".