הישג מתוק: תקציב פררו יטופל ביהושע TBWA ובגליקמן-שמיר-סמסונוב

בעקבות המכרז, משרד שמעוני-פינקלשטיין יוצא ממערך הפרסום של החברה • היקף התקציב הכולל עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה

שוקולד של פררו רושה / צילום: Shutterstock
שוקולד של פררו רושה / צילום: Shutterstock

חברת פררו רושה ממשיכה לעשות שינויים במערך הפרסום שלה: לאחר שהסתיים לפני חודשים ספורים מכרז עולמי על תקציב המדיה, מסתיים כעת גם המכרז על תקציב הקריאטיב, שבסופו משרד שמעוני-פינקלשטיין יוצא ממערך הפרסום של החברה.

את התקציב יחלקו ביניהם משרדי הפרסום יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסונוב. היקף התקציב הכולל עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה.

במסגרת מערך הפרסום החדש יהושע יטפל במותגים קינדר וטיק טק, וגליקמן במותגים נוטלה והפרלינים. מבחינת ההשקעה בפרסום, קינדר וטיק-טק הם המותגים המושקעים עם היקף השקעה כולל של כ-13 מיליון שקל. 6-7 מיליון שקל נוספים מושקעים בנוטלה ובפרלינים, כך שהמרוויח העיקרי מהמהלך הוא משרד הפרסום יהושע, שמקבל כ-70% מהתקציב.

ההתנהלות של חברת פררו רושה מבחינת מערך הפרסום שלה נקבעת מתוקף מכרזים בינלאומיים הנערכים בחלוקה לאזורים. אחת לכמה שנים מנהלת החברה מכרז, וכל המדינות ששייכות לאזור מחויבות לקחת בו חלק. הזכייה במכרז היא לחברה אחת בכל האזור, אולם לנציג המקומי יש יכולת תמרון מסוימת בבחירת הספק המקומי.

החלק המשמעותי של הטיפול בתקציב פררו רושה הוא רכש המדיה, זאת כיוון שחלק לא מבוטל מהקמפיינים נוצרים בחו"ל, ותפקיד משרד הפרסום הוא להתאים את הקריאטיב לארץ. עם זאת, במקביל נעשית גם עבודת קריאטיב מקומית. לדוגמה, לפני כשנה ביצע משרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין, שטיפל בתקציב בשנים האחרונות, מהלך שבו שולבו תמונות צרכנים על אריזות המוצרים.

בתקציב המדיה של פררו רושה מטפלת בשנים האחרונות בעולם קבוצת אומניקום. הקבוצה שותפה בשני משרדי פרסום בישראל - גיתם BBDO ויהושע TBWA. עד עתה עיקר רכש המדיה של פררו נוהל בחברת המדיה TMF, אך חלקו נוהל באופן מופרד על-ידי נבו כרמי, המשנה למנכ"ל יהושע ומנכ"ל משותף בחברת המדיה TMF.

בעבר טופל בחברת המדיה TMF גם התקציב של חברת ריגלי, הנמצא בניגוד עניינים לזה של קבוצת פררו. לכן כדי לטפל בתקציב פררו רושה הוקמה יחידת מדיה נפרדת תחת המותג PHD שנוהלה על-ידי כרמי. כיום מטופל תקציב ריגלי באמצעות חברת מדיה אחרת, מה שמותיר ל-TMF לטפל בתקציב ישירות. כפי שנחשף ב"גלובס", באמצע 2019, בעקבות מכרז בינלאומי, הועבר תקציב המדיה לדנטסו ישראל