הוצאתם עובדים לחל"ת? זה הזמן לבדוק את הביטוח

לעסקים רבים יש ביטוחים שאינם רלוונטים בתקופה שבה העסק מושבת או שכמות העובדים ירדה משמעותית • עכשיו זו העת להתמקח על מחירי הביטוח • המדריך המעשי לכיס שלנו

מחירי ביטוח לעסקים / צילום: אפרת לוי, גלובס
מחירי ביטוח לעסקים / צילום: אפרת לוי, גלובס

אנו שמחים להציג בפניכם את מדריך הצרכנות הפיננסית החדש של "גלובס": "האותיות הקטנות - מדריך מעשי לכיס שלכם". המדריך יעסוק השבוע בהיבטים שונים הנוגעים לכיס שלנו בראי מגפת הקורונה: הלוואות, ביטוחים, משכנתא ופנסיה. האותיות הקטנות הוא מדור חדש שימשיך ללוות אותנו בהמשך בשורה של סוגיות, לאו דווקא כאלו שקשורות באופן ישיר לימי קורונה.

במסגרת המדור ננסה לספק לקוראינו מידע וכלים בגובה העיניים אודות מוצרים ותהליכים שהם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו (ובעיקר מהכיס שלנו). המדור יעסוק במגוון רחב של סוגיות צרכניות וכספיות וישאף להנגיש את המשמעויות ולספק עצות פרקטיות.

חשוב לזכור שמאפייני ההשקעה והחיסכון של כל אחד מאיתנו שונים בתכלית ומושפעים מסוגיות שונות כמו גיל, מצב משפחתי, גובה ההכנסה ועוד, לכן רצוי להיעזר באנשי מקצוע רלוונטיים ובכל מקרה אין לראות באמור במדור זה כהמלצת השקעה. ואחרי הכול, אנו חותרים לכך שתוכלו להבין את המציאות טוב יותר, ולבחור טוב יותר ולדעת לשאול את השאלות הנכונות עבורכם. קריאה מועילה.

רוצים להפנות אלינו שאלה? מוזמנים לפנות במייל otyot-ktanot@globes.co.il

למעסיקים רבים יש ביטוחים שנקראים "חבות מעסיקים"; מדובר בביטוח שמבטח אותם מפני מצב שבו עובדיהם נפגעים, ואז תובעים אותם בשל כך. "דוגמאות קלאסיות הן עובד ששבר רגל במשרד שבו הוא מועסק או עובד ייצור שנפגע במפעל", מסביר חיים אילוביץ’, מנכ"ל ובעלים של חיים יונט, רשת סוכנים וסוכנויות ביטוח.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"עובדים אלה עלולים לתבוע אותי. כשיש ביטוח, הוא נכנס לנעליי ומכסה אותי". בתקופה הנוכחית, כשמעסיקים מצמצמים את מספר העובדים, ייתכן שגם מחירי הפוליסות יוכלו להיות נמוכים יותר, תלוי בסוג המקצוע ובמספר העובדים. "יש מחיר שונה ל-200 עובדים ול-50 עובדים".

עסקים שיש בהם רכבים שמושבתים כעת, או עובדים במתכונת מצומצמת, יכולים להקפיא את חלק מביטוחי הרכב בחברה. ביטוח חובה אי אפשר להקפיא, אבל אפשר להקפיא חלקים מתוך הביטוח המקיף, ולקבל החזר כספי מחברת הביטוח. החלק שאותו אי אפשר להקפיא, נוגע לנזק שנגרם לרכב בשל גניבה, נזק טבע ונזק בזדון על ידי צד שלישי.

גם ביטוחי עסק אפשר להקפיא, באופן שהוא ייחודי לתקופה הנוכחית. ייתכן שעדיף להקפיא רק רכיבים מסוימים בתוך הביטוח, ולהשאיר אחרים כמו צד ג’ (לקוחות ועסקים בסביבה שעלולים להיפגע) וביטוח תכולה, שכן אירוע גניבה בעסק תמיד עלול להתרחש.
באופן גורף, עכשיו זו העת להתמקח על מחירי הביטוח. לדברי אילוביץ’, "המחירים נמוכים יותר בהשוואה לזמנים רגילים. החיסכון הגדול ביותר יכול להגיע מבדיקה של כל התנאים והמחירים".