בתוך 10 דקות: חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס מכרה את כל הכרטיסים לטיסה "לשום מקום"

מטופש ומזיק לסביבה, אבל מביא לחברות תעופה את היח"צ שחסר להן בתקופה הזאת • יותר ויותר חברות מוכרות טיסות ב"כאילו" ומציעות ללקוחות אפשרות לעלות על מטוס - גם אם בסוף הם יחזרו לאותה נקודה

משתתפות בטיסת "הכאילו" בטיוואן / צילום: Chiang Ying-ying, AP
משתתפות בטיסת "הכאילו" בטיוואן / צילום: Chiang Ying-ying, AP

יש שיגידו שזה מטופש, פעילי הסביבה ימרטו שערותיהם - אבל הביקוש לטוס והרצון להיות חלק מגימיק עושים את שלהם כשעוד ועוד חברות תעופה מציעות "טיסות לשום מקום". חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס הכריזה כי היא מכרה תוך 10 דקות את כל הכרטיסים לטיסה שתמריא ב-10 באוקטובר מנמל התעופה בסידני.

הטיסה "לשום מקום" של קוואנטס צפויה לחלוף על פני אתרים בולטים ברחבת היבשת המרוחקת ולנחות אחרי שבע שעות בחזרה בסידני. לנוסעים מובטח לא רק נוף מרהיב והנמכת גובה הטיסה מעל חלק מהאתרים - אלא גם חווית טיסה מושלמת דרך מערכת הבידור ואף אירוח סלבס מקומיים שיפתיעו את הנוסעים. בקיצור, כל מה שצריך בשביל סלפי לרשתות החברתיות. הטיסה תבוצע במטוס דרימליינר ו-134 הכרטיסים שנמכרו בצ'יק אין נעו בין כ-2,000 שקל למושב במחלקת תיירים ועד כ-9,500 שקל למושב במחלקת עסקים.

קוואנטס שאבה את הרעיון מחברות אחרות במזרח הרחוק. חברת התעופה הטאייוואנית EVA AIR שסימן המסחר שלה הוא מטוסיה המעוטרים ב"הלו קיטי" הציעה לנוסעים חוויית טיסה על טהרת החתולה האייקונית כולל במוצרים שנמכרו לנוסעים ובלבוש של הצוות. לנוסעים אף הוגשה ארוחה יוקרתית שרקח שף מקומי עטור בכוכבי מישלן. הטיסה נמשכה שלוש שעות לאורך חופי טאייוואן כולל הצצה על איים שכנים והיא נחתה חזרה באותו מקום. המועד שנקבע לטיסה הזו היה ב-8 באוגוסט, יום האב בטאווייאן. כרטיסים נמכרו מכ-500 שקל למושב במחלקת תיירים ומ-750 שקל לכרטיס במחלקת עסקים.

עוד טיסה לשום מקום שהתקיימה בטאוויאן לקחה את הרעיון צעד אחד קדימה, או אולי אחורה: חברת התעופה China Airlines הסיעה 66 נוסעים שעלו בהגרלה שאליה נרשמו 7,000 נוסעים זכו להתארח בחוויית טיסה "בכאילו" של חברת התעופה. החוויה החלה בהחתמת דרכונים בנמל התעופה, בבדיקה ביטחונית ואפילו בביקור בדיוטי פרי. הנוסעים עלו למטוס בלי מזוודות ועם מסיכות ושהו במטוס במשך כשעה. הצטלמו, הריחו את ניחוח החופשה וירדו מאושרים מהמטוס שגלגליו אפילו לא התנתקו מהקרקע.

מספר הנרשמים עמד על פי 150 ממספר המושבים שבמטוס

חברת התעופה היפנית ANA הציעה גם היא טיסה לשום מקום כשמי שהתאמץ ממש יכול היה לדמיין שהוא טס לחופשה בהוואי. הטיסה, שהתקיימה בחודש אוגוסט, ארכה שעה וחצי וכללה ערימות של גימיקים: 334 הנוסעים הגיעו לנמל התעופה נאריטה שבטוקיו ועלו על מטוס ה-A380 של החברה שמעוצב כצב ים מהוואי (סמל לשגשוג ולחיים טובים). לפי החברה, מספר הנרשמים לגימיק המעופף עמד על פי 150 ממספר המושבים שבמטוס. המטוס המיוחד של ANA קורקע מאז חודש מרץ והפעלתו מחדש גררה תשומת לב של התקשורת המקומית שהתרגשה לראות את הצב על המסלול. להשלמת האווירה ההוואית הצוות היה לבוש בבגדים צבעוניים ופרחוניים והגיש לנוסעים קוקטיילים משל היו על חוף הים באי אקזוטי, הנוסעים שהתאימו את הלבוש שלהם לאווירה קיבלו מזכרות מיוחדות מהחופשה שלה הייתה. לאור ההצלחה - החברה הודיעה כי תפעיל טיסה נוספת.

הרעיון הזה קסם כנראה גם לחברת התעופה סינגפור איירליינס, שלפי פרסומים מתכננת להציע טיסות לשום מקום בחודש אוקטובר. כי אולי הנוסעים לא טסים לשום מקום אבל יחסי הציבור של החברות הללו טסים גם טסים.