החנות שתכננה פתיחה חגיגית לפני ראש השנה אבל כל ההזמנות לחג בוטלו

נועה עמרן הצליחה לשרוד את הסגר הראשון כשהפכה את חנות העיצוב החדשה שלה לעמדה למשלוחי אוכל • מאז החנות נפתחה והיא בנתה חוג לקוחות • אבל אז היא נאלצה שוב לסגור, ולהמתין • יש לי עסק עם קורונה, פרויקט מיוחד

הבעלים נועה עמרן. "הפכנו לדני דין, לא רואים אותנו" / צילום: איל יצהר
הבעלים נועה עמרן. "הפכנו לדני דין, לא רואים אותנו" / צילום: איל יצהר

"זה הבייבי שלי", אומרת נועה עמרן (50) בחום ששמור לתינוק שנולד על החלום שהגשימה אחרי שנים - חנות העיצוב בבעלותה "נועה לבית". "אני מאוד אוהבת אותה וגם אוהבת לעבוד עם הבן שלי, שהוא השותף שלי. אבל אני חושבת שאם הייתי יכולה לצפות את מה שעמד לקרות, הייתי דוחה את הפתיחה".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

למשפחת עמרן, שגרה במושב שתולים, יש חברת קייטרינג ותיקה ואולם בוטיק בן שנתיים עם אקססוריז מיוחדים שנועה אוספת. "אנשים היו באים אליי ושואלים 'מאיפה זה ומאיפה זה'", היא צוחקת, "ומצאתי את עצמי נותנת כתובות לאנשים ומחפשת בשבילם פריטים מיוחדים בשביל הכיף. כשהתפנתה חנות ליד האולם, בעלי ואני שמנו עליה עין. הכוונה הייתה לפתוח מקום שיציע גם פריטי עיצוב וגם אוכל הביתה. בינואר חתמנו על חוזה, הבן השתחרר מהצבא, התחלנו שיפוצים והפתיחה החגיגית תוכננה ל-20 במרץ".

כשהגל הראשון היכה במרץ וישראל נכנסה לסגר, אולם האירועים נסגר. אבל בני הזוג השתמשו במקום החדש כדי להוציא משלוחים של אוכל, וכשהמסעדות והחנויות נפתחו שוב הם חזרו לפעול במתכונת רגילה. "חיכינו עד מאי כדי לפתוח והצלחנו. בנינו חוג לקוחות נאמנים באשדוד והסביבה, שמכירים אותנו מהאולם, כי זו חנות שונה בנוף שלנו - וינטג', עץ, כמו מוזיאון, חוויית קנייה אחרת. בראש השנה היו הזמנות יפות מאוד של אוכל, אבל כולן בוטלו כשהוחלט שחוגגים רק במסגרת המשפחה הגרעינית. זו הייתה אכזבה גדולה".

עד כמה החרדה הכלכלית נוכחת?
"נוכחת מאוד, בגלל כל הכסף שהושקע. האם נוכל לעמוד בזה כשהאולם הוא מבנה שעומד סתם כל-כך הרבה זמן? איכשהו, שרדנו עד עכשיו, כי בחברה שממנה שכרנו את המבנה של החנות באו לקראתנו, אבל עכשיו הם רוצים שכירות מלאה, ואני יכולה להבין אותם. הכול כדור שלג, אין מישהו שלא ניזוק, אין לאף אחד מושג מה יהיה הלאה. אם היינו יודעים ממתי אפשר יהיה לעבוד רגיל, זה היה מקל, אבל זה לא קורה, בעיקר עם האולם.

"בעלי האולמות הפכו לדני דין, לא רואים אותנו. כל העסקים נפתחו בצורה כזאת או אחרת, אנחנו סגורים מ-15 במרץ, חוץ משבועיים ביוני, שעשו טוב גם ל'נועה לבית', כי אנשים שבאו לחגוג נחשפו לחנות.

"תכננו פתיחה חגיגית לפני הגל השני, משהו גדול, חשבנו שזה אייטם נהדר לפני ראש השנה, הזמנו סחורה. כמה ימים אחר כך עצרנו את ההזמנות והתנצלנו בפני הספקים. אנשים לא התארחו, אז לא קנו מתנות לאחרים, ויש גם את החשש הכלכלי של כולם".
על משלוחי אוכל מהמקום, כמו שעשו בגל הראשון, הם נאלצו לוותר כי לא היה ביקוש.
"אבל אני אדם אופטימי. אני מאמינה שנלמד לחיות עם הקורונה ובקרוב נתחיל לתפקיד באופן הנורמלי החדש. אולי אחרי הסגר".

נועה לבית
בעלים: נועה עמרן
תאריך פתיחה: אמצע מאי
השקעה: יותר מ־100 אלף שקל
מיקום: אשדוד