המסעדה שהפיחה תקווה לדו־קיום והפכה למסע הישרדות

אחרי ששקעו בחובות גדולים בסגר הראשון, לקחו הלוואות בעזרת המשפחה ושינו קונספט - שהוכיח את עצמו וכמעט הוציא אותם מהבוץ - מתמודדים בעלי מסעדת נסרין עם המציאות החדשה־ישנה: "רק במזור ממשלתי הסיוט יסתיים" • יש לי עסק עם קורונה, פרויקט מיוחד 

מימין: הבעלים אלי סקל ועבד איוב. "עושים משלוחים עם רווח מצחיק" / צילום: איל יצהר
מימין: הבעלים אלי סקל ועבד איוב. "עושים משלוחים עם רווח מצחיק" / צילום: איל יצהר

בימים אחרים מסעדת נסרין, שהקימו אלי סקל מכרמיאל ועבד איוב מהמועצה המקומית נחף, הייתה יכולה להיות סיפור מלא תקווה של דו־קיום. היא נמצאת במרכז מסחרי בכרמיאל, מציעה תפריט אותנטי מגוון במחירים נגישים, ועבדה יפה בחודשים שבין הסגר הראשון לשני. רק שבצל המגפה המתמשכת הפכה ההבטחה למסע הישרדות חסר סיכוי כמעט.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

סקל (61), פנסיונר של בנק, נכנס לעסקי המסעדנות לפני עשר שנים. את אחת המסעדות שלו, המבורגרייה קטנה, פתח במתחם מיי סנטר בכרמיאל, צמוד למסעדת "מה מה מיה" של איוב, שנמצא בענף יותר מ־25 שנים. הם התיידדו וחלמו להקים עסק יחד מתישהו. לפני שנתיים, כש"שיפודי ציפורה" פינו את המסעדה במתחם, הם קפצו על המציאה ופתחו שיפודייה כשרה - אבל זו לא המריאה. בפברואר 2020 החליטו לעשות לה מתיחת פנים, והפכו אותה ל"נסרין", על שם הזמרת האהובה על שניהם נסרין קדרי, עם תפריט נגיש של שיפודים, עראייס, קובה וסלטים משובחים.

"בתחילת מרץ פתחנו את המסעדה, ועבדנו לא רע. אבל אז נפל הסגר. לא היינו מוכרים, אז סגרנו לגמרי ולא עשינו משלוחים. הסגר מהיום להיום היה קטסטרופה, זרקנו סחורה של 25 אלף שקל.

"המשכירים שלנו לא רצו לשמוע על הנחה. היה לנו חוזה לעוד שנתיים וחצי. באתי אליהם שבור, אמרתי 'אני רוצה לצאת'. הם הוציאו מכתב מעורך דין שאני חייב לשלם את כל הסכום במלואו. בסוף הם הסכימו להפחית את שכר הדירה ב־30%.

השניים שקעו בחובות גדולים, שכמעט גרמו להם להתייאש. "הבנקים לא עזרו, אלא להפך. הממשלה הבטיחה מענקים ולא שילמה. בסוף כל אחד מאיתנו הביא מהבית 100 שקל. האחים שלי עזרו לקחת הלוואות, שאני מקווה שאוכל לעמוד בהן. כשהמסעדות חזרו לפעול החלטנו לפתוח בכל זאת, וללכת על קונספט שהוכיח את עצמו - שיפודים וסלטים ב-49 שקל. המון אנשים באו וקיבלנו ביקורות מצוינות. מיוני עבדנו שלושה חודשים חזק, נראה היה שהמסעדה עלתה על הפסים. ועכשיו עוד פעם סגר".

תפתחו שוב?
"בטח. אין לי ברירה. אנחנו עושים משלוחים, עם רווח מצחיק של 1,500-1,000 שקל ביום. אמרתי למנהל המתחם מראש שלא נשלם את כל שכר הדירה בסגר הזה. הוא אמר לי לחכות בינתיים, כי בהנהלה עוד לא החליטו, ויכול להיות שנשלם לפי מחזור פלוס דמי ניהול. כרגע אני בידיים שלהם ומקווה שהם יבינו שיד רוחצת יד. גם הם צריכים אותנו.

"המצב שלנו לא טוב בכלל. אני מקבל קצבה של 4,500 שקל, שלא מספיקה לכלום. מזל שאשתי מקבלת פנסיה טובה יותר מהעבודה. אם עבד ואני לא היינו אנשים מבוססים, היינו מפסידים את מה שיש לנו. יש לנו אורך רוח ולמזלנו גם כוחות, לכן החזקנו עד היום מעמד. אחרים היו נשברים מזמן. יש לנו לב חזק והוא יחזיק מעמד רק בתנאי שיהיה מזור ממשלתי והסיוט הזה יסתיים מהר".

נסרין
בעלים: עבד איוב ואלי סקל
תאריך פתיחה: מרץ 2020
השקעה: עשרות אלפי שקלים
מיקום: כרמיאל