הבר שהפך ללהיט מקומי בנהריה - ונסגר

שתי אושיות בחיי הלילה של נהריה פתחו בר בנקודה מבטיחה על הים, שהספיק להאכיל אנשים שהם לא חלמו שיגיעו • אבל כעבור חודשיים נאלצו לסגור, ואפילו העובדים לא זכאים לדמי אבטלה • יש לי עסק עם קורונה, פרויקט מיוחד  

הבעלים אסף בנימין (מימין) ותומר וולף. "רעדו לנו הברכיים כשפתחנו, אבל ניסינו להדחיק" / צילום: ניצן גינת
הבעלים אסף בנימין (מימין) ותומר וולף. "רעדו לנו הברכיים כשפתחנו, אבל ניסינו להדחיק" / צילום: ניצן גינת

הפינה בסוף רחוב הגעתון בואכה הטיילת של נהריה, שאוישה במשך שנים בידי מסעדות שונות, הטריפה את דעתם של תומר וולף ואסף בנימין. השניים, בעלי "מנדל-בר", מוסד נהרייני שקיים כבר שמונה שנים, והפך אותם לדמויות מפתח בחיי הלילה של העיר והצפון, זיהו את הפוטנציאל העצום בממשק בין האורבניות לים הכחול וחיכו לרגע הנכון כדי להשתלט עליו ולהקים את "ימה - בר אוכל בדרך לים". הם לא תכננו שהרגע הזה ייפגש בגל הראשון של הקורונה.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"הלך לנו מצוין במנדל-בר, אבל הוא ייצג משהו מסוים. היו כאלה שאמרו ‘זה צעיר לנו, חנוק, מוזיקה רועשת מדי'", מספר בנימין (35), אב לארבעה. "הנקודה שהתפנתה בטיילת הביאה משהו אחר, מקום פתוח, מאוורר. הוויז'ן שלנו היה ש'ימה' יהיה כמו בר בשנות השישים, עם עיצוב כמו בנמלים הישנים, בר שהפרונט שלו נפתח למעלה".

שום איש עסקים שפוי לא היה נכנס להרפתקה כזאת באמצע מגפה.
"אני לא איש עסקים ואני לא מתיימר להיות כזה. הכסף אף פעם לא היה מוטיב בחיים שלי ובגלל זה אני מצליח".

אבל השקעתם כמה מאות אלפי שקלים בשיפוץ. לא רעדו לכם הברכיים?
"עוד דברים רעדו לנו, ברור. אבל ניסינו להדחיק את זה. היה לנו גם יתרון בימים אלה: העובדה שהמקום פתוח. התחלנו את השיפוץ כשהמנדל-בר היה סגור ויכולנו לתקתק את זה. רצינו לפתוח ב-19 ביולי, ובערב שלפני הודיעו שסוגרים מהיום להיום את המסעדות. בגלל שהמקום חדש, חיכינו עוד יום ועוד אחד, ואז המסעדנים במרכז התאגדו, עשו מחאה והצליחו לקבל את מתווה הקפסולות".

בר ימה / צילום: אסף בנימין
 בר ימה / צילום: אסף בנימין

לבסוף הם פתחו ב-22 ביולי, בקפסולות. עשו הפרד בין הגארדן, החלק שנמצא מתחת לעץ זית גדול, לבין הדק, החלק המקורה. בתוך שני החללים פיזרו שולחנות במרחקים. הם הגישו קוקטיילים ואלכוהול מהשורה הראשונה ומנות כמו ברוסקטות של אסאדו עם איולי, סלק עם גבינת עזים, קרפצ'יו חציל ועגבנייה, סביצ'ה מלברק, והכול במחירים נוחים. "יצא לנו טוב שבפתיחה לא הציפו אותנו ישר 300 איש, אלא רק 100, ככה שיכולנו להתחיל בעדינות. חודשיים וקצת היינו פתוחים.

"המקום עבד מדהים. מהשנייה הראשונה שסובבנו את המפתח, ברוך השם, אנשים פרגנו, הגיעו כאלה שפעם רק חלמנו שיגיעו, כמו ראש העיר והחברים שלו. קלטנו עשרה עובדים, וחברי הצוות שלנו הם כאלה שאנחנו מגדלים במשך שנים".

אבל לפני כשבועיים, כמו כל המסעדות, נאלצו השניים לסגור את שני המקומות ולשלוח את העובדים הביתה. "פתאום שוב סגר ואנחנו צריכים להוציא אותם לסוג של חל"ת, אבל בגלל שהעסק צעיר, אז לא מגיעות להם לא חל"ת ולא אבטלה. כואב הלב".

עכשיו שני המקומות שלכם סגורים. מה עושים עם ההשקעה שעוד לא החזרתם ב"ימה"? איך תחזיקו מעמד?
"לא יודע אם יש מישהו עם מספיק שומן להחזיק מעמד ולעבור את זה. מהמדינה לא מגיע לנו כלום, כי המקום חדש ואין לו מחזורים. מי יפצה אותנו? חשבנו לעשות סגירה וחיפוי של המקום לחורף כדי להפעיל אותו כשיהיה קר, אבל זה כרוך ב-250 אלף שקל, שיכול להיות שלא נוכל להשתמש בהם בכלל. ברור לנו שאנחנו חייבים להיות מחושבים ולהחזיק מעמד, כי מי שלא יחזיק מעמד, ייקבר".

ימה
בעלים: תומר וולף ואסף בנימין
תאריך פתיחה: 22 ביולי
השקעה: כ־200 אלף שקל
מיקום: נהריה