אכזבה למלונאים: אדלשטיין משך את חוק האיים הירוקים, והמלונות באילת ובים המלח לא ייפתחו

אחרי דרמה בהצבעה במליאת הכנסת לאישור חוק האיים הירוקים שעלה להצבעה שנייה ושלישית – משך שר הבריאות יולי אדלשטיין את החוק משום שהסתייגויות משרד הבריאות על סעיפיו לא עברו

תייר בים המלח / צילום: shutterstock
תייר בים המלח / צילום: shutterstock

אכזבה למלונאים - שר הבריאות משך את חוק האיים הירוקים והמלונות באילת ובים המלח לא ייפתחו, לפחות לא לעת עתה. אחרי דרמה בהצבעה במליאת הכנסת לאישור חוק האיים הירוקים שעלה להצבעה שנייה ושלישית - משך שר הבריאות יולי אדלשטיין את החוק משום שהסתייגויות משרד הבריאות על סעיפיו לא עברו.

החוק שכבר עבר ועדת חוקה והצית אופטימיות בקרב מלונאי אילת וים המלח שקיוו לפתוח את המלונות בקרוב - לא יקודם לעת עתה. לפי מתווה החוק הרעיון היה לאפשר לנופשים להגיע לאזורים ירוקים בכפוף לביצוע של בדיקות קורונה, בדומה לאופן שבו הם יוצאים לנופש בחו"ל. החוק גם קבע שעובדי הענף יעברו בדיקות וכי הפתיחה של המלונות תיעשה בכפוף לתו הסגול. באופן הזה גם הנופשים שמעוניינים לנפוש יוכלו לעשות זאת במלונות ישראל, בד בבד עם סגירת היעדים בחו"ל (יוון, סרביה) והענף החבוט שספג הפסדי ענק בשנה האחרונה - יוכל להרים מעט את ראשו מעל למים. המלונאים המאוכזבים יאלצו לחכות לאישור לפתיחתם - בשעה שעשרות עובדי הענף מצויים בחל"ת.

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר בתגובה למשיכת חוק: "מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק.

"מצער שמשרד הבריאות הולך שבי אחר יועצי תקשורת ומתנהג בכוחנות שלוקחת את אילת כבת ערובה במאבקי אגו שאינם רואים את טובת העיר וענף התיירות. כפי שראש העיר אילת אמר בוועדה, החוק ללא ההסתייגויות שהעברנו בוועדה לא יוכל לסייע לעיר. חבל שמשרד הבריאות מסרב להכיר בסמכות הכנסת לחוקק ומשך את החוק".

מנכ" לית רשת מלונות פתאל, אביה מזרחי מגן: "זהו יום עצוב מאוד למדינה שלנו. בלתי נתפס שחוק 'איים ירוקים', שיכול היה לאפשר לאלפי אנשים לחזור ממעגל האבטלה למעגל העבודה- לא עבר. אין לי מה לומר, מעבר לעובדה שמדובר בחוסר אחריות שגרם לתוצאה כל כך עגומה עבור תושבים של עיר שלמה, שמוחזקים כבני ערובה והכל בשם האגו, אני מקווה מאוד שמי שצריך, יתעשת במהרה וישנה את רוע הגזרה שנחתה הערב על אלפי אנשים".