וויקס מתרחבת בתחום המסעדות ורוכשת את SpeedETab

החברה הנרכשת מספקת פתרונות להזמנות ותשלומים עבור מסעדות, כולל פתרון לאונליין •  Wix אינה מדווחת מהו ההיקף הכספי של הרכישה

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix  / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המעבר של עסקים לדיגיטל, שהואץ בשנה האחרונה בעקבות מגפת הקורונה, הוביל לעלייה בעסקי חברת האינטרנט Wix שמציעה פתרונות להקמה ותפעול של אתרי אינטרנט. אחד הסגמנטים בו היא פועלת הוא המסעדות - שבו לקוחות מתחום זה משתמשים בפתרון ייעודי שפיתחה (Wix Restaurants) לניהול אתרים וקבלת משלוחים. כעת היא מתרחבת בתחום זה ברכישת חברת SpeedETab, רכישה שאינה מהותית בפן הפיננסי משום ש־Wix אינה מדווחת מהו ההיקף הכספי שלה. בסוף 2020 היו ל־Wix בקופה קרוב ל-1.6 מיליארד דולר במזומנים והשקעות, לעומת חוב לטווח ארוך בסך 359 מיליון דולר למחזיקי איגרות החוב להמרה שלה.

Wix רוכשת את SpeedETab במטרה להרחיב את פעילותה בתחום המסעדות ולאפשר פתרון מלא לניהול מסעדות אונליין. לפי Wix, הרכישה תאפשר לה גישה ל-Point of Sale של מסעדות מובילות. החברה הנרכשת היא ממיאמי, הוקמה בשנת 2013 ומספקת פתרונות להזמנות ותשלומים עבור מסעדות, כולל פתרון לאונליין. מנכ"ל החברה הוא אדם גארפילד שמסר כי בחברה נרגשים להצטרף ל-Wix.

לצד הדיווח על הרכישה, Wix מספקת נתונים על פעילותה בתחום: בשנתיים האחרונות, מספר המסעדות שנרשמו מדי חודש לפתרון שלה גדל ממאות לעשרות אלפים. מספר המסעדות שמכרו דרכה אונליין צמח ב־143% כאשר מספר ההזמנות צמח ב־378% וה־ GPV (היקף התשלומים ברוטו) צמח ב־449%.

לדברי רוני אלקיים, סגן נשיא למוצרים אסטרטגיים ב־‏Wix, "כיום יותר חיוני מתמיד עבור בעלי מסעדות - החל ממסעדות קטנות משפחתיות ומקומיות, ועד למסעדות יוקרה ורשתות - לייצר את האופטימום עם נוכחות חזקה ואמינה אונליין. אנחנו נרגשים להוסיף את הניסיון של SpeedETab ולצרף אותם למשימה שלנו, לספק את פלטפורמת האונליין הטובה ביותר למסעדות. Wix Restaurants הוא כבר הפתרון המוביל בתעשייה, והמוצר המשולב יאפשר ערך רב בתקופה החדשה של תעשיית המסעדנות".

Wix מנוהלת על ידי אבישי אברהמי. לאחרונה הפכה החברה לחברה הישראלית הגדולה ביותר במונחי שווי שוק בוול סטריט, וכיום היא נסחרת בשווי של 18.9 מיליארד דולר, אחרי עלייה של 104% במחיר המניה ב-2020 ועלייה נוספת של 36% מתחילת 2021.