ענקית הקוסמטיקה לוריאל מנסה להביא את השיח על שקיפות במוצרי מזון גם למוצרים בתחום הטיפוח והאיפור, וקיימה היום מה שהיא מכנה ככנס השקיפות הווירטואלי הראשון שלה במסגרתו הציגה יעדים חדשים בתחום האחריות הסביבתית. לפי לוריאל, יצרנית הקוסמטיקה הגדולה בעולם, תוך פחות מעשור - כלומר עד שנת 2030 - היא מתחייבת כי 95% מהרכיבים שלה יופקו ממקורות צמחיים מתחדשים, ממינרלים המצויים בשפע או בתהליכים מעגליים.
זאת לעומת המצב הנוכחי, כאשר היא מגדירה שרק 80% מחומרי הגלם שלה מתכלים ביולוגית בקלות, 59% הם ממקורות מתחדשים, ו-34% בלבד הם טבעיים או מקורם בטבע, ורק 28% מיוצרים בכימיה ירוקה.
החברה הצרפתית חונכת היום שתי פלטפורמות שהמשותף להן הוא הניסיון לחזק את אמון הצרכנים, לאחר שמסקרים שערכה עלה כי 94% מהציבור משוכנע שיש צורך ביותר כנות ושקיפות מצד מותגים בנוגע למרכיבים הכלולים במוצרים שלהם, כ-89% משוכנע כי מותגים צריכים להצהיר באופן פעיל אם המוצרים שלהם ברי-קיימא ואתיים, כאשר לשיטתה מגפת הקורונה האיצה את האופן בו צרכנים מסתכלים על קיימות, בריאות ושקיפות.
הפלטפורמה הראשונה היא אתר מקוון תחת השם 'בתוך המוצרים שלנו' (Inside Our Products) במסגרתו היא מתיימרת לספק מידע לצרכנים על הרכיבים מהם היא מייצרת את המוצרים שלה באמצעות מתן מידע על כאלף רכיבים שונים.
הפלטפורמה השנייה שלוריאל חונכת היא אפליקציה שמטרתה להנגיש לצרכנים את ההשפעה הסביבית והחברתית של מוצרים קוסמטיים תחת השם PIL - PRODUCT IMPACT LABELING במסגרתה היא מתיימרת לספק מידע על ההשפעה הסביבתית והחברתית של כל מוצר שלה. בשלב הראשון, היא מתחייבת כי עד שנת 2022, שיטת הסימון של ההשפעה הסביבתית והחברתית של מוצר תחול על כל המוצרים לניקוי ושטיפת פנים שהיא מייצרת.
לוריאל היא כאמור ענקית הקוסמטיקה הגדולה בעולם עם שווי שוק של כ-174 מיליארד אירו, והיא עומדת מאחורי למעלה מ-30 מותגים בינלאומיים כמו מייבלין, לנקום, גרנייר ואחרים. הצורך של החברה להדק את האמון עם הצרכנים מתחזק על רקע השחיקה שחוותה בהכנסותיה על רקע משבר הקורונה. אחרי ירידה של כ-5% בהכנסות הרבעון הראשון של 2020, וירידה של 20% ברבעון השני, המכירות של לוריאל שבו לצמוח ברבעון השלישי בקרוב ל-2%.
כך, בסיכום 2020, מחזור המכירות של לוריאל עמד על כ-28 מיליארד אירו, ירידה של כ-4% לעומת 2019. השחיקה הזו נרשמה בין היתר בהשפעות המגבלות שהוטלו בעולם בשל מגפת הקורונה, והשפעת הצורך לעטות מסכות שפגע בתדירות השימוש במוצרי איפור לפנים.
על הרקע הזה, בסוף השבוע האחרון הצהיר מנכ"ל החברה ז'ון פול אגון כי הוא מעריך שמגפת הקורונה תביא לאפקט דומה לזו של שנות ה-20 במאה הקודמת, כשהוא מעריך כי מכירות הקוסמטיקה יתודלקו מכך שהשימוש בליפסטיק יהפוך ל"סמל לחזרה לחיים" אחרי מגפת הקורונה שהשפיעה על העולם כולו במהלך השנה החולפת. "אנשים ישמחו לצאת שוב, להתרועע" אמר אגון. "זה יהיה כמו שנות ה -20, תהיה פיאסטה באיפור ובבישום. הנחת שפתון תשוב להיות סמל לחזרה לחיים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.