קפריסין מחכה לתיירים המחוסנים: מוזמנים לאי ללא בדיקות קורונה, בכפוף להצגת תעודת מתחסן

מי שיוכיח שקיבל שתי מנות חיסון מסוג שמקובל על האיחוד האירופאי יהיה פטור מחובת ביצוע בדיקות מקדימות לפני ההגעה לקפריסין, גם אם מדובר בתיירים שמגיעים ממדינות שמוגדרות "אדומות" • המחוסנים יהיו פטורים מבידוד גם אם יצהירו בטופס הבריאות המקדים ששהו ליד אדם מאומת לקורונה

לרנקה, קפריסין / צילום: שאטרסטוק
לרנקה, קפריסין / צילום: שאטרסטוק

קפריסין עם הפנים קדימה: למרות הסגר שהוטל על תושבי האי בימים אלה, המדינה כבר פרסמה תנאי כניסה לתיירים מחוסנים ובכללם ישראלים ליום שאחרי.

היום נכנסה קפריסין לסגר שיימשך עד ה-9.5 לאור נתוני התחלואה באי ולשם השטחת העקומה בכדי לקלוט תיירים ככל שמתקרבת עונת הקיץ.

במסמך שהפיץ משרד התיירות הקפריסאי מפורט מתווה הכניסה לתיירים שיוכלו לבקר בקפריסין בכללם ישראלים, תושבי האיחוד האירופי, תושבי איחוד האמירויות, תושבי בריטניה, ארצות הברית ועוד - פרוטוקול התיירות מבוסס על חלוקה לקטגוריות המשקפות את מצב התחלואה במדינות בחלוקה לפי צבעים: ירוק, כתום ואדום. 

התחסנות אינה מהווה תנאי כניסה לקפריסין, כאשר מי שיוכיח שקיבל שתי מנות חיסון מסוג שמקובל על האיחוד האירופאי יהיה פטור מחובת ביצוע בדיקות מקדימות לפני ההגעה לקפריסין, גם אם מדובר בתיירים שמגיעים ממדינות שמוגדרות "אדומות". המחוסנים יהיו פטורים מבידוד גם אם יצהירו בטופס הבריאות המקדים ששהו ליד אדם מאומת לקורונה.

 לפני הנסיעה התייר המחוסן יידרש להעלות תעודת מתחסן, לרבות פירוט לגבי סוג החיסון שקיבל לפלטפורמה המכונה טרוול פס. את תעודת המתחסן יידרשו הנוסעים להציג גם לפני ההמראה ממדינת המוצא. משרד התיירות מזהיר את התיירים שיתפסו עם טפסים מזויפים שהם חשופים לענישה על פי החוק הקפריסאי.

בנוסף, הנוחתים צריכים לקחת בחשבון כי הרשויות בקפריסין ייערכו בדיקות קורונה באופן רנדומלי לנוחתים, בין אם הם מחוסנים או לא.