מה מציעה רויאל קריביאן לנופשים שהזמינו שייט שבוטל?

צרכנים שהזמינו חופשת שייט באחד מעשרות הקרוזים שתוכננו במסלולים מעגליים מחיפה לקפריסין או יוון, קיבלו הודעת ביטול ובה שתי הצעות: קבלת שובר מוגדל בשווי של 125% למימוש בקרוז עתידי של החברה - או קבלת החזר מלא על הסכום ששילמו

ספינה של רויאל קריביאן / צילום: יח"צ
ספינה של רויאל קריביאן / צילום: יח"צ

הבעיות התחילו עוד לפני ההסלמה הביטחונית עם בעיות מול משרד הבריאות בנושא החיסונים לצוותים, אבל המצב הביטחוני הוא שבסופו של דבר נעץ את הביטול של סבב ההפלגות של רויאל קריביאן שתוכננו לצאת בתחילת חודש יוני מנמל חיפה.

צרכנים שהזמינו חופשת שייט באחד מעשרות הקרוזים שתוכננו במסלולים מעגליים מחיפה לקפריסין או יוון, קיבלו הודעת ביטול ובה שתי הצעות: קבלת שובר מוגדל בשווי של 125% למימוש בקרוז עתידי של החברה - או קבלת החזר מלא על הסכום ששילמו: "אם בחרתם באופציה זו, אנא הודיעו לנו כדי שנחל בתהליך שבו אתם מוותרים על ערך גבוה יותר דרך שובר למימוש עתידי בשווי של 125%", כך נכתב בהודעה שקיבלו הנוסעים, שאמורים לקבל את כספם תוך 45 ימים מרגע הביטול.

בהודעה שהופצה לנוסעים מנמקים בחברה כי "עבדנו בחריצות על-מנת להשלים את הכול לקראת החזרה של רויאל לפעילות. ההכנות ארכו חודשים של הכנות ושל תיאומים מול רשויות ומול ממשלות מקומיות בכדי להבטיח את יישומם של פרוטוקולים שיאפשרו את שמירת הבריאות של הנופשים. התוכנית שלנו לספינת האודיסאה (Odyssey of the Seas) הייתה לצאת להפלגות מ-2 ביוני, אלא שלנוכח חוסר הרגיעה בישראל לא יכולנו להשלים את ההכנות, ואנו נאלצים לבטל את ההפלגות שתוכננו. אנחנו מצטערים שהחופשה שתכננת בוטלה ומבינים את האכזבה. גם אנחנו מאוכזבים שאחרי 12 חודשים של עבודה מסביב לשעון והשקעה של אינספור שעות עבודה להשלמת הפרוטוקולים הנדרשים, התוכניות שלנו מבוטלות".

ההערכות הן כי עשרות אלפי נופשים מישראל היו אמורים לצאת לקרוזים שתוכננו להתקיים מתחילת יוני ועד לעונת החגים, בעלות של עשרות מיליוני דולרים.

האנייה המפוארת הגיעה לנמל חיפה לפני מספר שבועות ועל סיפונה כ-1,000 עובדים. התנהלות המארגנים אל מול משרד הבריאות נעה לא רק סביב פרוטוקולים נדרשים אלא גם סביב סוגיית החיסונים לאנשי הצוות. החברה ביקשה לרכוש חיסונים ממשרד הבריאות על-מנת לחסן את אנשי הצוות, אולם סורבה. האנייה עזבה את נמל חיפה עוד לפני הסבב הביטחוני, והיא עוגנת בקפריסין. משם היא תצא לפלורידה. חלק מאנשי הצוות יעברו לאנייה אחרת של החברה, והאחרים ימשיכו להפעיל קרוזים בארה״ב.

בהודעה לבורסה שפרסמה חברת קשרי תעופה שהייתה אמונה על הפצת הקרוזים לקהל הישראלי היא הודיעה על ביטול ההפלגות "עקב ההסלמה הביטחונית באזור שלא אפשרה את השלמת ההכנות הנדרשות לפעילות המתוכננת וחוסר הוודאות לגבי עיתוי החזרה לשגרה".