צלחה את הקורונה בהצלחה: רווח של 15 מיליון שקל לקסטרו ברבעון

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכם ב-26 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • הפדיון החודשי הממוצע למ"ר הסתכם ברבעון הראשון בכ-1,900 שקל, גידול של כ-85% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו / צילום: אביב חופי
רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו / צילום: אביב חופי

קבוצת קסטרו -הודיס מסכמת את הרבעון הראשון של 2021 עם רווח של כ-15 מיליון שקל, לעומת הפסד של 87 מיליון שקל ברבעון המקביל של 2020 שהיה חריג לרעה. הרבעון הראשון של השנה הסתכם אומנם בירידה בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד: מ-284.3 מיליון שקל ל-263 מיליון שקל (ירידה זו מיוחסת לסגר שהוטל בתחילת השנה כך שעד ה-21 לפברואר החנויות הפיסיות היו סגורות). עם זאת, הרווח הגולמי נותר על סכום של 150 מיליון שקל. החברה מעריכה כי סגירת החנויות בתקופה שממתחילת השנה ועד ל-21 בפברואר השנה הסבה לה הפסד של 182.4 מיליון שקל.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2021 הסתכם ב-26 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-83 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מגזר אופנת ההלבשה, המגזר העיקרי של הקבוצה, רשם רווח של כ-20.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-49 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מגזר אביזרי אופנה בארץ רשם רווח של כ-6.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-31.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במגזר טיפוח וקוסמטיקה נרשם הפסד של כ-435 אלף שקל, לעומת הפסד של כ-1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

על-פי דיווחי החברה, המכירות בחנויות הזהות בכלל הקבוצה צמחו בשיעור של כ-73% ל-141 מיליון שקל, כאשר מגזר ההלבשה צמח ב-94%, תחום האופנה ב-36% והקוסמטיקה צמח בשיעור של 19%. הפדיון החודשי הממוצע למ"ר הסתכם ברבעון הראשון לשנת 2021 בכ-1,900 שקל, מספר המהווה גידול של כ-85% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

קסטרו מפעילה שבעה אתרי אי-קומרס. מכירות האונליין באתרי הקבוצה צמחו ב-550% מול הרבעון הראשון ב-2020 (החברה לא מספקת נתון לנתח השוק המקוון בפעילות) עם זאת יש להתייחס לנתון הזה בהסתייגות היות שברוב תקופת הרבעון החנויות הפיזיות היו סגורות ועל כן מבחן הצמיחה בקניות המקוונות יהיה ריאלי יותר בימים בהם לא יהיו סגורים. עם זאת בדומה לכלל השחקנים בענף גם קסטרו חוותה את השינוי בהרגלי הצריכה.

נכון למועד פרסום הדוח מונה רשת חנויות הקבוצה 379 חנויות ודוכנים בישראל, כמו גם 28 חנויות ודוכנים בחו"ל. לאורך התקופה האחרונה נסגרו שבע חנויות ברחבי הארץ. לאחרונה הוגשה תביעה מקניון TLV שם קסטרו סגרה את אחת מהחנויות שלה בדרישה להסדיר תשלומי עבר. קסטרו מאמינה כי חרף הגידול באונליין זירת הקניות הפיזית תהווה את החלק העיקרי של המכירות ולמעשה כשתי פעילויות שמשלימות זו את זו. בכוונת הקבוצה להגדיל את פריסת החנויות הפיזיות שלה: בתוכנית העסקית יפתחו 15 סניפים של קסטרו הום ואתר מכירתי, תורחב פעילות מגזר הילדים, יושק קונספט של מיני אורבניקה בפריסה של חנויות. עוד מתכננת הרשת להרחיב את פריסת החנויות של מותג האיפור קיקו מילאנו.

בזירה המקוונת קסטרו מתחרה מול שחקניות בינלאומיות (נקסט, שיין) ובזירה הפיזית מול שחקנים שהולכים ומתרבים הן בתחום האופנה, בתחום האופטיקה וגם בתחום הטיפוח שמתרבה במותגים חדשים בישראל. התחרות הזו מחייבת את קסטרו להילחם גם בזירת המחיר שמשכו למטה השחקניות הבינלאומיות וגם בחוויית הקנייה שהיא מספקת ללקוחותיה, באתרים או בחנויות

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס, התייחס למומנטום החיובי אתו פתחה החברה את השנה ציין כי בארבעת הרבעונים האחרונים רשמה החברה רווח נקי של 90 מיליון שקל כחלק מתוכנית התייעלות רוחבית. "התוצאות המצוינות ברבעון משקפות את הצלחת האסטרטגיה שבה נקטה הקבוצה לאורך השנים האחרונות אשר התמקדה בשיפור הצעת הערך ללקוח, לצד ייעול המבנה התפעולי של החברה והתאמת פריסת החנויות לביקושים, תוך השקעה מאסיבית בריענון ושיפוץ חנויות קיימות. במקביל הקבוצה שוקדת בכל העת על פיתוח זרוע אי-קום משמעותית לכל מותגי הקבוצה. הקבוצה רושמת גידולים במכירות בחנויות הזהות בשלושת מגזרי הפעילות בישראל וכן מציגה מאזן עם עודף מזומן על חוב של כ-82 מיליון שקל, דבר המעיד על חוסנה הפיננסי ויכולתה של הקבוצה להשקיע בפיתוח מנועי צמיחה נוספים".

"במהלך הרבעון השקנו את קונספט החנויות החדש של אורבניקה בגודל של 300-500 מ"ר לצד המשך פריסת חנויות אורבניקה בפורמט הגדול. אנו ממשיכים בפריסת החנויות הארצית של מותג האיפור קיקו מילאנו עם פתיחת חנויות בנתיבות ובגרנד בב"ש והיד עוד נטויה. כמו כן, בשנה הקרובה מתוכננת פתיחה של כ-10,000 מ"ר של חנויות הקבוצה ברחבי הארץ. כמו כן, השקנו את אתר האינטרנט החדש של קרולינה למקה, ואנו מתכננים להשיק את מותג הלבשת הבית 'קסטרו הום' במהלך הרבעון השלישי של השנה עם מיקומים אסטרטגיים בפריסה ארצית רחבה ולהקים אתר אינטרנט מכירתי".