בעקבות התפרצות הקורונה: הממשלה דוחה את כניסת התיירים לאוגוסט

הממשלה החליטה לדחות את מתווה ההקלות לכניסת תיירים לישראל שתוכנן ל-1 ביולי בחודש לפחות • בנוסף, תוגבר מערך הבדיקות לנוחתים באמצעות הגדלת מספר העמדות לבדיקה, ויתוגבר מערך האכיפה למפרי הבידוד

נתב"ג / צילום: יוסי זמיר
נתב"ג / צילום: יוסי זמיר

מתווה ההקלות לכניסת תיירים לישראל שתוכנן ל-1 ביולי יידחה בחודש לפחות, וזאת לאור התפרצות תחלואת הקורונה - כך הוחלט בישיבת הממשלה.

גם בביקור של ראש הממשלה נפתלי בנט אתמול (ג') בנתב"ג, הוא רמז שהמתווה יידחה לאור הצורך בהחמרת ההגבלות על הכניסה לישראל. בתוך כך תוגבר מערך הבדיקות לנוחתים באמצעות הגדלת מספר העמדות לבדיקה, ויתוגבר מערך האכיפה למפרי הבידוד.

הבוקר הודיע משרד הבריאות על קנס בגובה של 5,000 שקל שאליו חשופים ההורים שילדיהם עד גיל 12 יפרו את חובת הבידוד, ועל החזרת חובת עטיית המסכות בנתב"ג כמו גם בשאר מעברי הגבול.

המתווה שאמור היה להתחיל ב-1 ביולי ביקש לאפשר כניסת תיירים מחוסנים ממדינות שיוגדרו כבטוחות על פי סוגי החיסונים (המוכרים על ידי ארה"ב ועל ידי האיחוד האירופי).

הכוונה הייתה להתחיל באופן מדורג כאשר בדומה לכלל הנכנסים לישראל, על התיירים המחוסנים יהיה להציג בדיקות PCR שנעשו 72 שעות לפני ההמראה לישראל ולבצע בדיקה נוספת לאחר הנחיתה בנתב"ג.

כיום נדרשת גם בדיקה סרולוגית מהתיירים הנוחתים בישראל (במסגרת קבוצות מאורגנות) על מנת להשתחרר מחובת הבידוד, אולם במתווה - שאגב טרם פורסם - הכוונה הייתה לוותר על חובה זו.

בתוך כך הזהיר אמש ראש הממשלה בנט מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל, כשהוא המליץ למי שלא שריין חופשה בקיץ לחו"ל שלא לעשות זאת ולהעדיף לנפוש בישראל. לאנשי התיירות פנה בנט וביקש להציע מחירים השווים לכל נפש. בנט התייחס לכניסת הזן ההודי לישראל ולסכנה של ילדים לא מחוסנים השבים מחו"ל, והפציר למתן חיסונים לבני הנוער מגיל 12 במטרה לעצור את ההתפשטות בתחלואה.

מתווה כניסת תיירים בודדים נדחה בחודש אבל מתווה כניסת תיירים במסגרת הפיילוט לקבוצות מאורגנות יימשך בשלב זה עד 1 באוגוסט.

התיירים הללו, מחוסנים בלבד נדרשים לעבור בדיקה סרולוגית בכניסה לישראל והם מתנהלים במסגרת מתווה מוגדר כקפסולה ובהפרדה לאורך השהות שלהם והביקור באתרים. עד כה נכנסו לישראל כ-600 תיירים ב-30 קבוצות.