טסים לחו"ל? אלה החברות שמציעות בדיקות קורונה

החל מיום שלישי, סופר-פארם תציע בדיקת קורונה ליוצאים לחו"ל • המחיר: 119 שקל, ולמחזיקי כרטיס לייף סטייל - 89 שקל • את המחיר הנמוך ביותר לבדיקת קורונה לפני טיסה עדיין מציעה חברת אומגה, שפועלת בנתב"ג

תור לבדיקת קורונה בנתב"ג / צילום: תמונה פרטית
תור לבדיקת קורונה בנתב"ג / צילום: תמונה פרטית

נכנסת לתחרות: מיום שלישי סופר-פארם תציע בדיקות קורונה (PCR) ליוצאים לחו"ל. הבדיקות יבוצעו בעמדות ייעודיות בסמוך לסניפי הרשת. הפריסה כוללת בשלב זה 14 סניפים, ושעות הפעילות הן בימים ראשון-חמישי, בין השעות 9:00-20:00 ובימי שישי בין השעות 9:00-14:00.

הבדיקות מוצעות בסניפים בטבריה, חיפה, נתניה, הרצליה, ת"א, אשקלון, פ"ת, כפר סבא, ירושלים ועוד.

המחיר לבדיקה עומד על 119 שקל, ולמחזיקי כרטיס לייף סטייל - 89 שקל. תוצאות יתקבלו תוך 24 שעות.

בנוסף תציע סופר-פארם בדיקת קורונה ביתית (אנטיגן), מדובר בבדיקה עצמאית שמטרתה לאבחן האם הנבדק מדבק או לקבל אינדיקציה אישית. אלא שלבדיקה, שאושרה על-ידי משרד הבריאות לשימוש ביתי, אין תוקף רשמי מבחינת הרשויות. מארז זוגי יעלה כ-77 שקל.

נזכיר כי חובת ביצוע בדיקת קורונה לפני הנסיעה לחו"ל נתונה למדיניות של המדינה אליה נוסעים, כשמדינות רבות לא דורשות מנוסעים מחוסנים להציג בדיקת קורונה בכניסה - כך למשל יוון, גרמניה, הולנד ואחרות.

אומגה עדיין מציעה את המחיר הכי נמוך לבדיקה

בדיקות קורונה לפני טיסה, הכוללות תוצאה באנגלית, לא ניתן לבצע בקופות החולים החל ב-1 ביוני. בשלב זה אין צפי שקופות החולים גם יציעו בדיקות בתשלום (בקשתן לגבות 149 שקל לבדיקה נדחתה על-ידי ועדת הכספים).

היכן ניתן לבצע בדיקות? את המחיר הנמוך ביותר לבדיקת קורונה לפני הטיסה לחו"ל מציעה עדיין חברת אומגה שמספקת את השירות בנתב"ג. המחיר עומד על 45 שקל לבדיקה רגילה ועל 135 שקל לבדיקה מהירה שתוצאותיה מתקבלות תוך 4 שעות.

בסניפי ביקורופא ניתן לבצע בדיקה ב-99 שקל אותה מבצעת חברת AID. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפריסה ל-22 סניפים כשגם שעות הפעילות הורחבו. תוצאות מתקבלות עד 24 שעות ממועד הבדיקה שיש לתאם מראש.

שופרסל מציעה ב-11 סניפי Be בפריסה ארצית, ביצוע של בדיקות קורונה לפני הנסיעה לחו"ל. עלות הבדיקה: 139 שקל. מחזיקי כרטיס אשראי שופרסל ישלמו 99 שקל. חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ישלמו 119 שקל תמורת 80 נקודות והטבות ניתנות גם דרך גודיז למחזיקי כרטיס אשראי של בנק לאומי - המחיר לבדיקה הוא 119 שקל תמורת עשרה גודיז. את הבדיקות בסניפי Be מבצע המערך של המרכז הרפואי שיבא תל השומר עם חברת טרגט מרקט. תוצאות מתקבלות עד 24 שעות ממועד הבדיקה ואין צורך לתאם מראש.

בדיקות ניתן גם לבצע בסניפי מד"א ביחד עם חברת איכילוב Well. את הבדיקה ניתן לבצע ב-17 תחנות ברחבי הארץ. המחיר: 135 שקל. הנחות ניתנות למבוטחים של חברות ביטוח שונות. כך למשל מבוטחי חברת הראל ישלמו 119 שקל. הנחות אפשר להשיג דרך מועדוני צרכנות או דרך סוכנויות הנסיעות, דוגמת איסתא, שלקוחותיה ישלמו 119 שקל לבדיקה.

בדיקות ניתן לבצע גם בהזמנה עד הבית או בבתי חולים ומחירן יחל ב-200 שקל, אותו ניתן להוזיל דרך שיתופי פעולה: באיכילוב למשל הטסים עם לופטהנזה משלמים 140 שקל.