אחרי שנה וחצי - הונגריה נפתחת לישראלים. לו"ז הטיסות כבר מותאם

הונגריה לא אפשרה לישראלים להיכנס אליה מאז פרוץ המגפה, ולאחרונה היא פותחת את שעריה לאזרחים ממדינות שונות • תיירים מישראל - מחוסנים ולא מחוסנים - יוכלו להיכנס להונגריה לאחר ביצוע בדיקת קורונה בטווח של 72 שעות לפני ההמראה מישראל

תנועת נוסעים בנתב''ג / צילום: יוסי זמיר
תנועת נוסעים בנתב''ג / צילום: יוסי זמיר

בזמן שבענפי התעופה והתיירות עדיין מעכלים את מהמכה שמתכוון משרד הבריאות להנחית עליהם עם החלת חובת בידוד לנכנסים לישראל ממרבית מדינות העולם, מודיעה הונגריה כי היא תאפשר כניסת ישראלים.

הונגריה לא אפשרה לישראלים להיכנס אליה מאז פרוץ מגפת הקורונה, ולאחרונה היא פותחת את שעריה לאזרחים ממדינות שונות.

על פי הגדרות משרד הבריאות הונגריה סווגה ביחד עם מדינות בודדות בהן אוסטריה, מולדובה וצ'כיה כמדינה צהובה שממנה אין חובת בידוד בכניסה לישראל.

ארגון Visit Hungary, המשתייך לסוכנות התיירות של הונגריה, הודיע על פתיחת הכניסה למבקרים מישראל שיוכלו להיכנס להונגריה לאחר ביצוע של בדיקת קורונה שנעשתה בטווח של 72 שעות לפני ההמראה מישראל -למחוסנים וללא מחוסנים.

בהודעת הלשכה מצוין כי "ישראלים המגיעים להונגריה יכולים לבקר במלונות, מסעדות ואטרקציות תיירותיות ללא מסכה או תעודת התחסנות. הונגריה נחשבת לאחת המדינות הבטוחות ביותר באירופה, דבר אשר מועיל לא רק לתיירות פנים, אלא צפוי גם לתרום רבות להתאוששות ושיפור התיירות הנכנסת".

פרוז'ינה זאכאריאס המשנה למנכ"ל ב-Visit Hungary מסר כי "ישראל היא שוק אסטרטגי מרכזי וחשוב ביותר במאמצינו להחיות את תחום התיירות הנכנסת להונגריה בעקבות השפעות המגפה, אך חשוב מכך, רצינו ואנחנו רוצים לעשות זאת בצורה בטוחה לטובת כולם".

עוד נמסר כי "התיירות הנכנסת מישראל הייתה העשירית בגודלה בהונגריה והשישית בגודלה בבודפשט, בשנת 2019 - בתקופה שלפני המגפה. התקווה הגדולה ביותר שלנו שתנועת התיירות בין שתי המדינות תחזור להיות גדולה ושוקקת חיים כמו שהייתה בעבר".

בתוך כך חברות התעופה נדרשות לפעול במהירות ולהגיב להנחיות המשתנות תדיר: ישראייר וארקיע כבר הודיעו על טיסות שיופעלו לאוסטריה ולמולדובה הנמצאות גם הן ברשימה הקצרה של המדינות מהן לא תחול חובת בידוד בחזור, וישראייר כבר נערכת להפעיל טיסות להונגריה בתדירות של שלוש פעמים בשבוע וכבר הודיעה על הוספת טיסות לבודפשט.

גם אל על הודיעה כי היא מוסיפה טיסות ליעדים שנותרו פתוחים ללא חובת בידוד בחזרה: לפראג היא תפעיל שתי טיסות בשבוע, לווינה 3-4 טיסות בשבוע ו-4 טיסות בשבוע לבודפשט.

בעקבות ההקלות שהעניק משרד הבריאות לחלק מהמדינות שסווגו אדומות (כלומר שחל איסור לטוס אליהן) הוצאו מהרשימה בריטניה, רוסיה והודו. לאור זאת, הודיעה חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק על חידוש הקו שלה מתל אביב ב-14 באוגוסט אחרי שהיא עצרה את פעילותה בשעה שלא ניתן היה לטוס לבריטניה בלי אישור ועדת חריגים. בדומה למרבית המדינות, החוזרים מבריטניה יידרשו לבידוד עם שובם לישראל.