רות עופר | בלעדי

הסכסוך על גודל הפנטהאוז בסיטי טאוור: רות עופר תשלם כ-300 אלף שקל

המפקחת על רישום מקרקעין בתל אביב הכריעה לטובת ועד הבית במגדל סיטי טאוור במחלוקת בינו לבין רות עופר לגבי גודל הפנטהאוז וגובה דמי הניהול

רות עופר / צילום: אביב חופי
רות עופר / צילום: אביב חופי

רות עופר, אלמנתו של איש העסקים המנוח יולי עופר, הפסידה בסכסוך ארוך-השנים בינה לבין ועד הבית במגדל סיטי טאוור במתחם הבורסה ברמת גן וחויבה לשלם 313 אלף שקל עבור שירותי הניהול במגדל. המפקחת על רישום מקרקעין בתל אביב הכריעה במחלוקת על גודל הפנטהאוז, שהיה בבעלות בני הזוג עופר עד לשנת 2019. עופר טענה במשך שנים כי עליה לשלם דמי ניהול לפי גודל של 217 מ"ר, אך הוועד טען כי גודל הדירה עומד על 389 מ"ר.

מדובר בדירת פנטהאוז דופלקס, המשתרעת על פני הקומות ה-38-39 במגדל. בני הזוג עופר היו מיזמי הפרויקט, רכשו שתי דירות בקומת הפנטהאוז ואיחדו אותן לדירה אחת. חשבונות הארנונה היו מופרדים לשני חשבונות שונים, כל דירה 218 מ"ר. עופר לא התגוררה מעולם בדירה והיא הייתה מושכרת מרבית השנים עד שנמכרה בשנת 2019.

נציגות ועד הדיירים של מגדל היוקרה טענו, באמצעות עו"ד ציון בהלול, כי עופר עשתה "דין לעצמה ומסרבת לשלם את דמי הניהול עבור דירתה היוקרתית", בין השנים 2014-2019. זאת בטענה כי שטח דירתה קטן בכמחצית מגודלה. לטענתם, עופר "ניסתה להתל בתובעת ולטעון כי שטח דירתה עומד על מחצית משטחה בפועל, בעוד שהמדידות שנעשו מטעם העירייה, כמו גם המסמכים, אשר שימשו כיסוד לרישום בלשכת רישום המקרקעין, מעידים על כך ששטח הדירה גדול יותר". ועד הדיירים הציג אישור מטעם עיריית רמת גן לפיו שטח הדירה המאוחדת, לפי הארנונה, עומד על 389 מ"ר, ומורכב משני חשבונות.

עופר טענה באמצעות עו"ד גיא נאמן כי גודל הדירה לא הוכח וכי המחלוקת על גודל הדירה הוכרעה בהליך קודם. היא גם טענה כי נעשה שימוש לרעה בהליכי משפט, וכי הוועד עשה שימוש לרעה בקבוצת הווטסאפ של הבניין והוגשה על כך תביעת לשון הרע. בנוסף נטען כי דמי הניהול חלים על השוכר בדירה.

"אני דוחה את טענת הנתבעת לפיה שטח דירתה הוא 217 מ"ר בלבד", קבעה דגנית קציר ברין, מפקחת בכירה ברישום המקרקעין תל אביב. "שוכנעתי כי מאז ומעולם היה מדובר בדירה אחת וכי קיומן של חשבונות ארנונה מקורם בטעות רישומית" וקיבלה באופן חלקי את התביעות.

עופר טענה כי בהליך קודם נקבע ששטח הדירה עומד על 217 מ"ר. המפקחת דחתה את הטענה, וקבעה כי לא מדובר על החלטה שהכריעה את המחלוקת, אלא בהסכם פשרה שבו ציינו הצדדים כי כל צד שומר על טענותיו. עוד צוין כי הסכם הפשרה קדם לתביעה הנוכחית.

עופר חויבה גם בתשלום שכר-טרחת עורכי דין בגובה של 25 אלף שקל.

תגובת באי-כוח רות עופר בתיק, עורכי הדין נאמן וגבריאלה גרשון רוזנברג ממשרד בלטר-גוט-אלוני: "כבוד בית המשפט צפוי בעת הקרובה לדון בתביעה שהוגשה על-ידי מרשתנו, בסך של כ-2 מיליון שקל, נגד הסיטי טאוור ומי מחברי הוועד בגין הכפשתה והוצאת דיבה בניגוד לדין. ביחס לפסק הדין הנטען בפני כבוד המפקחת, טרם למדנו את פסק הדין הנטען, ואולם ככל שיידרש, נבחן הגשת ערעור".