באומן, גיתם, מנצ' ו-lead מתמודדים על תקציב קופת החולים מאוחדת

המשרדים עלו לשלב השני במכרז על תקציב הפרסום, שהיקפו עומד על כ-10 מיליון שקל בשנה • בימים הקרובים צפוי להתקיים הליך הניקוד המקצועי

קופ''ח מאוחדת / צילום: תמר מצפי
קופ''ח מאוחדת / צילום: תמר מצפי

משרדי הפרסום באומן בר ריבנאי, גיתם BBDO, מנצ' ו-LEAD עלו לשלב השני במכרז על תקציב הפרסום של קופת חולים מאוחדת, כך נודע לגלובס. המשרדים הציגו לאחרונה מצגות קריאייטיב להנהלת הקופה, ובימים הקרובים צפוי להתקיים הליך הניקוד המקצועי. בהמשך ייפתחו ההצעות המסחריות, המהוות 50% מהניקוד, ואז ייבחר המשרד הזוכה.

נזכיר כי תקציב הפרסום של קופת החולים מאוחדת, העומד על כ-10 מיליון שקל בשנה, מטופל מאז 2016 במשרד הפרסום באומן בר ריבנאי. התקציב אמור היה לצאת למכרז כבר לפני למעלה משנה, אך בגלל אילוצי הקורונה הוארכה ההתקשרות עם המשרד עד לסוף השנה הנוכחית.

לשלב הראשון, שכלל מצגות משרד, עלו גם משרדי הפרסום מקאן ת"א ופרסום זרמון - אך לשלב המצגות הקריאטיביות נבחרו לעלות רק ארבעה משרדים. על פי הערכות, הסיכוי של באומן בר ריבנאי לזכות מחדש בתקציב איננו גבוה, ועיקר ההתמודדות היא בין שלושת המשרדים האחרים.

תקציבי הפרסום של קופות החולים נגזרים על פי מפתח החברים בקופה - על כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, והוא מטופל במשרד גליקמן שמיר סמסונוב, שכמו באומן בר ריבנאי, נמנה על קבוצת פובליסיס. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל אייקון הילד חמודי. התקציב השני בגודלו הוא של קופת החולים מכבי, שמטופל מספר שנים ביהושע TBWA. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל הקומיקאי אדיר מילר.

מכרזי קופות החולים מעוררים בדרך כלל עניין רב בקרב משרדי הפרסום. בשונה מרוב הקטגוריות האחרות, בקטגוריית הקופות יש ארבעה שחקנים בלבד, כך שאין כמעט משרדים המטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים, וכמעט כל מי שעומד בתנאי הסף יכול להתמודד.

בעת משבר הקורונה נדרשו כל קופות החולים לפרסום בווליום גבוה יחסית. מסעות הפרסום של קופת חולים מאוחדת התמקדו בעיקר בדגש על הרפואה ההיברידית, שמאפשרת להיות בבית ולקבל טיפול מהרופאים של הקופה גם באמצעים דיגיטליים - בהם אפליקציית הקופה.

נזכיר כי במכרז הקודם שערכה מאוחדת התמודדו לא פחות משמונה משרדים. המכרז כלל שלושה שלבים, שכללו גם מצגות קריאייטיב לאסטרטגיה. לשלב ההתמחרות שקדם לבחירה עלו פרט לבאומן גם משרדי הפרסום מקאן וגיתם.