תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

8 טיפים שעשויים לסייע לכם לחסוך כסף על הובלת דירה

מעבר דירה כרוך באינספור תכנונים ותיאומים ויכול להוות גם הוצאה לא קטנה ומעמסה נפשית • לפניכם כמה עצות שיהפכו אותו ליעיל ונוח יותר לכיס

צילום: depositphotos
צילום: depositphotos

הכתבה מטעם חברת "המובילים בישראל"

בעת מעבר דירה ישנן הוצאות רבות שנדרש לקחת בחשבון: לבצע לעיתים תיקונים קלים בדירה שאליה עוברים, לקחת כמה ימי חופש מהעבודה כדי להשלים את ההובלה וסידור הבית בראש שקט, וכמובן שצריך להזמין חברת הובלות שתסייע להעביר את כל הרהיטים, מוצרי החשמל ושאר הפריטים. הגורם האחרון - ההובלה עצמה - אולי נתפסת בעיניכם כהוצאה לא קטנה, אך היא אינה חייבת להיות כזו כל עוד מתכננים את יום ההובלה כמו שצריך, כך מסבירים בחברת "המובילים בישראל" ובאותה נשימה מעניקים 8 טיפים שיכולים, לדבריהם, לחסוך לכם סכום של מאות שקלים ואפילו יותר במעבר.

1. תכננו מראש כל פרט קטן

כדי לחסוך כסף על שירותי הובלות, עליכם לתכנן מראש ולשקול כל הוצאה אפשרית. כך תדעו כמה כסף תצטרכו להשקיע בתהליך, ולא יצוצו בהמשך הפתעות שיידרשו מכם לחרוג מהתקציב שלכם. תכננו את כל מה שעליכם לעשות לפי תקופות - כמה חודשים לפני המעבר, כמה שבועות לפני המעבר וכמה ימים לפני המעבר - וכן ודאו שאתם עומדים בדד-ליינים החשובים שלכם.

2. עשו סדר בבית הנוכחי

עוד לפני שאתם מתחילים לארוז חפצים, מומלץ שתעשו סדר ותיפטרו מכל מה שלא באמת נדרש לכם. כך לבטח תוכלו לחסוך לעצמכם 5 ארגזי הובלה אם לא יותר, מה שבהחלט יתבטא במחיר ההובלה שתזמינו. פריטים רבים שתיפטרו מהם ניתן יהיה למכור, וכך אפילו להרוויח מעט. ככל שתעבירו פחות מבית לבית, תשלמו פחות לחברת ההובלה על העבודה שעליה לבצע - מדובר בחשבון פשוט. את הכסף שתחסכו או תרוויחו תוכלו במידת הרצון להשקיע בשירותים נוספים שיכולים להקל עליכם ושחברת ההובלות שהזמנתם מספקת - כמו למשל אריזה ופריקה של כל תכולת ההובלה.

3. השוו בין מחירי מובילים

יש לא מעט אתרים שעשויים לסייע לכם להשוות מחירים של מובילים מרחבי הארץ, ובכל אתר של חברת הובלה גדולה תוכלו למצוא גם מחירון שמציג את טווח המחירים האפשרי להובלות מסוגים שונים – מדירות לפי כמות חדרים ועד להובלות קטנות של פריטים בודדים. חשוב למצוא חברת הובלות בפריסה ארצית, אשר תוכל לספק לכם היצע רחב של שירותים ומחירים לפי האזור שבו אתם גרים, או שאליו אתם עוברים. יתכן למשל שתגלו כי מוביל מסוים מציע לכם הובלה כולל אספקת קרטונים במחיר שמוביל אחר מבקש על הובלה בלבד.

4. עברו דירה בעונות החלשות

הטעות שרבים עושים וניתן להימנע ממנה היא מעבר דירה בעונות שבהן לא חסרה עבודה למובילים. בתקופות שכאלה – בעיקר בחודשי הקיץ והחופש הגדול – המחירים עשויים להאמיר מאחר שהביקוש הוא גבוה מאוד. בנוסף, מאחר שהמובילים עמוסים יותר בקיץ, הם עלולים להתעכב בהגעה אליכם אם למשל תזמינו אותם לשעות אחר הצהריים. הדבר עלול לפגום בלוח הזמנים שתכננתם לעצמכם. תוכלו להימנע מכך אם תזמינו הובלה לחודשי הסתיו או החורף.

5. בררו האם מגיע לכם ציוד אריזה במחיר מוזל

לא כל חברת הובלה מספקת ציוד שנדרש לאריזה כמו קרטונים, ניילון פצפצים וכדומה. גם אלו שמספקות את הציוד המדובר לא תמיד עושות זאת בחינם, אך יש מי שמספקים לכם את כל מה שצריך במחיר זול יותר מהשאר. כך למשל, במידה ואתם מעבירים דירת 5 חדרים ומעלה, ישנן חברות, כולל אותנו, ב"המובילים בישראל", המאפשרות לכם לרכוש קרטונים במחיר זול מאוד - שהופך את האופציה הזו לסופר משתלמת.

צילום: depositphotos
 צילום: depositphotos

6. שקלו האם שירותי אריזה ישתלמו לכם

כדי להכין את הבית למעבר, סביר להניח שתצטרכו לקחת מספר ימי חופשה מהעבודה. אריזה היא אינה תהליך שמסתיים תוך יום אחד כשמבצעים אותו לבד, אך ישנן חברת הובלה שיכולות לארוז לכם את כל הבית ביום ההובלה בעזרת צוות גדול ומיומן. אפשרות שכזו יכולה לחסוך לכם את הצורך בנטילת ימי חופש, לכן כדאי שתעשו חישוב בעצמכם ותבדקו האם משתלם לכם לקחת ימי חופשה לשם אריזה, או לשלם למישהו אחר שיעשה זאת עבורכם. יש מקרים בהם האפשרות השנייה עשויה להתאים, אך הדבר תלוי רבות בהצעת המחיר שתקבלו מחברת ההובלה, לכן כדאי גם במקרה זה להשוות מחירים בין חברות שונות.

7. אכלו את המזון הנמצא כבר בבית בימים שלפני המעבר

ככל הנראה לא תעבירו איתכם פרטי מזון מסוימים שמצויים במקפיא ובמקרר, שכן אפילו אם תאחסנו אותם בצידניות, ייקח זמן עד שהמקרר יחובר לחשמל לאחר ההובלה ויהיה מוכן לקרר את המזון ביעילות. לכן מומלץ שתנצלו את המזון שבביתכם ככל הניתן, תשתמשו ותצרכו אותו לפני המעבר. כולל פרטי מזון ששוכבים בביתכם ולא השתמשתם בהם עד עכשיו, כמו פחיות שימורים שעלולות להפעיל משקל רב על הארגזים, ומצד שני להוות גם מזון מוכן מהיר ומצוין ליום-יומיים שלפני המעבר או ליום המעבר עצמו – במקום להזמין אוכל מבחוץ.

8. אל תשכחו לעדכן גורמים רלוונטיים בנוגע לשינוי הכתובת

לאורך החיים אספתם הרבה ספקי שירותים שעליכם לשלם להם לעיתים באופן קבוע, ואת הוראות התשלום אתם מקבלים, מן הסתם, לכתובת מגוריכם (אלא אם כן התקדמתם לשירות במייל). לאחר מעבר דירה, אין לכם אפשרות לדעת האם כל הדואר מגיע אליכם ועדיף שלא להטריד בכך את הדיירים החדשים מעבר לתקופה קצרה. וכך, במידה ולא עדכנתם גורמים שונים – קיימת אפשרות כי תצברו חובות שאינכם מודעים להם, ושום תירוץ לא יעזור לכם להתחמק מהם. לכן דאגו ליידע את משרד הפנים, ביטוח לאומי, מס הכנסה, הרשויות המקומיות, ספקי התקשורת, חברות הגז, תאגידי המים, חברת החשמל וכו' בנוגע למעבר הדירה והכתובת החדשה לקבלת מכתבים.

הכתבה מטעם חברת המובילים בישראל – הובלות בכל הארץ