דוח פינטק | פודקאסט

איך הפינטק מתגייס לטובת נוטלי המשכנתאות

נטילת משכנתה מהבנק היא עניין מסובך ורב-מהמורות, שהמידע בו לא שקוף לגמרי • לכן אנשים מתייאשים לא פעם מראש מן האפשרות להתמקח מול כמה בנקים • אילו פתרונות מציע הפינטק? • האזינו

רכישת דירה / צילום: Shutterstock, Shutterstock
רכישת דירה / צילום: Shutterstock, Shutterstock

 

התהליך של רכישת דירה ונטילת משכנתה הוא עניין מסובך, אך שמשמעותו הכלכלית כבדת-משקל. התחושה היא של יער עבות, מלא מוצרים, אחוזים, הטבות, הצעות שונות, יתרונות וחסרונות.

מהם הקשיים העיקריים של אנשים בבואם ליטול משכנתה? "אנשים לא יודעים מהן הריביות הכי טובות שהם יכולים להשיג. הבנקים שומרים את המידע הזה מאוד קרוב לחזה כי הוא תורם לרווחיותם", מסביר צח ברקי, מייסד, יו"ר ומנכ"ל WALTY, פלטפורמה מבוססת פינטק ולמידת מכונה שנועדה לסייע לצרכנים בתחום המשכנתאות. "שנית, ללקוחות אין באמת יכולת מיקוח מול הבנקים, כי הביקוש למשכנתה כל הזמן עולה. לבנקים אין אינטרס לצאת מגדרם עבור משכנתה לאדם הפרטי.

"שלישית, אנשים לא תמיד מבינים אילו ההשלכות כלכליות טמונות בתמהיל משכנתה לא מתאים. תמהיל משכנתה שנבנה בידי הבנק נועד למקסם את הרווחיות לבנק. לבסוף, תהליך של קבלת משכנתה מול הבנק הוא ארוך ומורכב, ומה הסיכוי שאדם ירצה לעבור את התהליך הזה מול בנק אחר כחלק ממיקוח?"

איך בדיוק הפינטק נכנס לתמונה בסיטואציה הזו? האזינו לדוח פינטק השבוע.