הלווייתו של הרב קנייבסקי: כלל הכבישים נפתחו לתנועה

בעוד שמשטרת ישראל הזהירה אתמול מפקקים חריגים וביקשה להימנע מהגעה לאזור גוש דן, המצב בשטח הבוקר היה שונה • גם אחה"צ לא נרשמו עמוסי תנועה חריגים, וכלל החסימות נפתחו הרבה יותר מוקדם מהצפוי

בני ברק, הלווייתו של הרב חיים קנייבסקי זצ''ל / צילום: Reuters, Nir Elias
בני ברק, הלווייתו של הרב חיים קנייבסקי זצ''ל / צילום: Reuters, Nir Elias

מסע הלוויה של הרב חיים קנייבסקי הביא לחסימות צירים רבות החל משש בבוקר. משטרת ישראלת התריעה, כבר מאמש, כי החסימות לצד מאות אלפי האנשים שמגיעים להלוויה צפויים להביא לפקקים חריגים בכל אזור המרכז ואף המליצה לא להגיע לאזור גוש דן. עם זאת, למרות שבאזורים מסוימים נרשמים פקקים כבדים, נראה כי הנבואה לא התגשמה. 

בחברת נתיבי ישראל מסרו הבוקר כי אמנם היו עומסי תנועה אך לא חריגים. הם גם העריכו כי עומסי תנועה יורגשו בשעות אחר הצהריים. אך, לפי תמונת המצב כעת, נראה שגם הערכה זו בינתיים לא התמששה. 

כך, במשטרת התנועה מסרו ב-17:00 שלא נרשמו עמוסים חריגים בצירים הבינעירוניים. החסימות, שהיו צפויות להיפתח רק בסביבות השעה 23:00, נפתחו לתנועה כבר בסביבות 19:00.  

איפה נרשמו פקקים היום? 

לפי עדכונה האחרון של משטרת התנועה עדכנה ב-15:50 נרשמו עומסי תנועה בכביש 1 מחלף לטרון למזרח בעקבות אוטובוס תקוע.

לפי נתוני חברת waze, בשעות הצהוריים (נכון לשעה 15:20), היה עומס כבד מאוד ברחוב כהנמן בבני ברק, מהירות ממוצעת של כ-5 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-15 דקות. עומס כבד דווח על כביש 4 באזור מחלף גבעת שמואל, מהירות ממוצעת של 30 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-5 דקות. במקטע הפתוח של רחוב יהודה הנשיא בבני ברק דווח על עומס כבד מאוד, מהירות ממוצעת של כ-2 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-5 דקות. כמו כן, ישנו עומס כבד מאוד ברחוב ז'בוטינסקי מכיוון גהה לקניון הגדול בפתח תקווה, מהירות ממוצעת של כ-4 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-10 דקות.

בשעות הבוקר נמדד עומס כבד מאוד בכביש 4 באזור מחלף גבעת שמואל, במהירות ממוצעת של כ-10 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-5 דקות, כך לפי נתוני חברת waze. עומס כבד מאוד דווח על כביש 471 מנחלים עד מחלף שעריה, מהירות ממוצעת של 3 קמ"ש וזמן נסיעה משוער למקטע כ-8 דקות. גם בתוך הערים נמדד עומס גדול כך ברמת גן ברחוב שדרות ירושלים מהירות ממוצעת של 9 קמ"ש וברחוב אריה בן אליעזר 12 קמ"ש.

על פי נתוני חברת פלאפון בין השעות 06:00-07:00 (עם פריסת מחסומי המשטרה) נרשמה עלייה של 22% בשימוש באפליקציית waze והחל משעה 07:00-12:00 חלה ירידה של כ-8% בשימוש באפליקציה - בהשוואה ליום ראשון שעבר. גם השימוש באפליקציית התחבורה הציבורית moovit ירד בכ-33% לעומת יום ראשון שעבר.

תגבור אוטובוסים ורכבות

משרד התחבורה הודיע על הערכות לתגבור תנועת האוטובוסים והרכבות עם סיום ההלוויה. רכבות מיוחדות לירושלים יופעלו מתחנות פתח-תקווה קרית אריה, בני ברק ות"א מרכז, משעה 15:00 וככל שיידרש.

מהמשרד נמסר כי מתחילת השירות של התחבורה הציבורית הבוקר, יצאו אל בני ברק כ-890 אוטובוסים מכל רחבי הארץ, המסיעים את הציבור אל ההלוויה. "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הפעיל, באמצעות רכבת ישראל, רכבות מיוחדות מירושלים אל בני ברק. מצאת השבת ירדו בתחנת הרכבת בני ברק, 25 אלף נוסעות ונוסעים. בנוסף, עוד כ-800 אוטובוסים בהיסעים פרטיים מסיעים את הציבור להלוויה", נמסר. במשרד התחבורה קוראים לציבור להתעדכן מול מוקד השירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787 ומוקדי השירות של המפעילים, על אודות השינויים.