הכלים שיעזרו לכם לחסוך כסף בטיסות ובמלונות

אילו כלים יכולים לסייע בתכנון החופשה הבאה? מ-Google Travel ועד טיסות סודיות • הפלטפורמות שימצאו לכם את הטיסות הזולות, את התאריכים העדיפים ואת ארגון הטיסה לרמת האטרקציות

חופשה / צילום: Shutterstock, Shutterstock
חופשה / צילום: Shutterstock, Shutterstock

תכנון מושכל לחופשה יכול לחסוך עשרות אחוזים מעלותה ולייעל את התהליך - משלב החשיבה על היעדים, עבור בהזמנה ועד בניית לוח הזמנים. כלים רבים בתחום התיירות והתעופה בהיבטים ובזוויות שונות נלחמים על תשומת-הלב של הנוסעים. כלים אלה יוכלו לחסוך זמן וכסף בהזמנות של טיסות ובתי מלון. 

חשוב לציין כי מומלץ עבור הצרכנים שמחפשים את החבילה המתאימה ביותר, לבדוק בכמה מהכלים המוצעים פה, כדי לראות מה הכי משתלם. יכול להיות שצרכן יעדיף לרכוש חבילה מעט יקרה יותר דרך שירות ישראלי, משום שעליו חל חוק הגנת הצרכן, ולא לבחור בהכרח בשירות זול ביותר.

Google Travel: כלי חזק ומרשים במיוחד, אבל המחיר הוא המידע

המטרה המרכזית של ענקית הטכנולוגיה גוגל היא לאסוף ולהנגיש את כל המידע ברשת. בתוך כך היא פיתחה את הכלי Google Travel, שמטרתו להציע את החבילות הטובות להזמנת טיסה או חופשה. לגוגל טרוול יש פיצ'רים יעילים שכדאי להכיר.

עם הכניסה לשירות שנמצא בין השירותים השונים של גוגל, ניתן לבצע חיפוש יעדים, אתרים לביקור, מלונות ועוד. בעמוד הראשי ניתן לראות את הטיסות המתוכננות, לצד אפשרות ליצור נסיעה חדשה, הצעות לטיולים בהתבסס על חיפושים קודמים, יעדים פופולריים והמחירים שלהם.

מדובר בכלי יעיל ביותר שמאגד לכם את המידע הנדרש לטיסה הבאה. היות שגוגל הרי יודעת על כולנו את כל מה שצריך (ויותר מכך), המידע שברשותה משדרג את השימוש ומספק חוויה נוחה ויעילה.

זהו כלי הוא חינמי, אבל מה שגוגל מרוויחה מכל הסיפור הזה הוא המידע על המשתמשים לצורך מסחרי. זו אגב גם הסיבה שחיפוש של צרכנים שונים וכניסות ממכשירים שונים עשויים לספק מחירים שונים של אותה חופשה. גוגל מצידה טוענת כי את המידע מספקים העסקים המפרסמים, ועל כן הם האחראים על ההפרשים במידע המוצג.

בדומה לכלים אחרים בשוק, אפשר להפעיל מעקב אחר היעדים ולקבל התראות מחירים ליעדים הרלוונטיים. שנית, ניתן לעיין בטבלת מחירים ותאריכים, כדי לחפש את הכרטיס הזול ביותר לפי פילטרים שסומנו. בנוסף, אפשר לקבל את המידע בצורה גרפית בצבעים ירוק-צהוב-אדום הממחישים את מנעד המחירים, ובאמצעות זה אפשר לתזמן את המחיר הנתון.

החיפוש מאפשר שימוש בפילטרים שמוכרים מאתרי הזמנות כרטיסים, הכוללים למשל את מספר העצירות בטיסות בדרך ליעד אל מול טיסה ישירה, את מחיר המקסימום, לאיזו ברית תעופה משתייכת החברה (לטובת צבירת נקודות נוסע מתמיד), את משך טיסה ועוד.

עוד מאפשר הכלי של גוגל לבחון חבילות במספר שדות תעופה או גמישות בתאריכים, וכך לראות את המחירים המשתלמים ביותר. ומי שלא סגור על היעד לחופשה, יכול לגלוש על המפה או עם מסננים אחרים ולראות אפשרויות שונות לפי המסננים שנבחרו.

חשוב לחדד - גוגל לא מהווה צד ברכישה. משמע שאם ממשיכים לשלב של הזמנה, הרכישה מתבצעת על-ידי החברות ישירות. אם גוגל מפנה לסוכן בינלאומי, יש לזכור כי חוק הגנת הצרכן לא חל עליו (בנוגע לאפשרות לבטל עסקה בטווח של 14 ימים מיום ביצועה).

בכלי של גוגל אפשר לחפש חדרי מלון ולסנן את התוצאות לפי מאפיינים שונים, למשל חיפוש מלון לפי קרבה לאזורים העדיפים: אזורי מסעדות, תחבורה ציבורית, אזורי קניות או אתרים בולטים.

טיסות סודיות: זוג אחים מרעננה שהקימו קהילת טיסות זולות

יניב ואריאל לניס, זוג אחים מרעננה, הקימו קהילת טיסות זולות בשם "טיסות סודיות". בזכות הניסיון שצברו בטיסות ברחבי העולם, הם הפכו למאתרי דילים מבריקים. בשנים האחרונות האחים לניס משתמשים באלגוריתם מתקדם ובציידי טיסות מנוסים, כדי לנטר עשרות אלפי טיסות בשנה ושינויים במחירים - על-מנת לשתף את הציבור במחירים המשתלמים בזמן נתון, בעיקר כשהם מצויים בשפל.

את השירות, שמוצע חינם לציבור, האחים לניס הציעו בתחילה למשפחה ולחברים, ולאחר מכן החליטו "לחלוק את הסוד, מתוך שאיפה להנגיש את העולם לכמה שיותר אנשים", כך נכתב באתר.

כיום פועל מיזם טיסות סודיות באתר, ברשתות חברתיות ובאמצעות התראות ישירות לוואסטאפ או למייל על-פי יעד רצוי. בדומה לגוגל, ההזמנה עצמה לא נעשית דרך טיסות סודיות, אלא המידע מונגש על-פי דילים שהם מאתרים. המודל העסקי מתבסס על שיתופי-פעולה עם חברות התעופה וסוכני הנסיעות.

את הטיסות הרצויות אפשר לחפש על-פי תאריכים גמישים או במועד מסוים וליעד מסוים, או לחפש למשל חופשה בחגים ומועדים, חיפוש ברגע האחרון בקרבה לטיסה.

חוץ מהאתר, אפשר לעקוב אחרי קהילת "טיסות סודיות" באינסטגרם, בטלגרם וגם לקבל עדכונים על "מציאות" שאותרו.

סביב רעיון הטיסות המוזלות הוקמה קהילה - לא רק של אנשים שמחפשים את הטיסות השוות ביותר, אלא גם כאלה שמחפשים מידע הקשור לטיסות ולחופשות. למשל סוגיות קורונה, חדשות חשובות ועוד - האתר מעודכן בהתאם לצורך.

אליס: פלטפורמה שהבשורה בה שהיא ישראלית

מנוע הזמנת הטיסות אליס הוא החזק ביותר כיום בישראל, ולא במקרה. אליס הוא אתר שהוקם ב-2016 ונמצא בבעלות קבוצת תלמה-שלמה המציע לחפש טיסה במקביל לארבעה יעדים, בטווח תאריכים ובמספר לילות משתנה.

איך השירות עובד? בעמוד הבית ניתן להזין את יעדי הטיסה ואת התאריכים הרצויים. את ההצעות המתקבלות ניתן לסנן על-פי פילטרים שונים דוגמת מספר עצירות, משך הקונקשן, חברות תעופה ועוד.

חשוב לציין כי להבדיל משירותים אחרים, כאן אפשר לבדוק לפי תאריכים נקודתיים ולא בדיקה עתידית בלי סימון תאריך. התוצאות, בדומה לאתרים אחרים, עשויות לכלול שילוב של כמה חברות תעופה במטרה לקבל את המחיר המשתלם ביותר.

אתר שמציע שירות דומה הוא אקספלורר, המעניק ציון לכל תוצאה המתקבלת לפי החיפוש על-פי שקלול מידת האטרקטיביות של העסקה, למשל על-פי שעות הטיסה.

הבשורה באליס וגם באקספלורר היא שמדובר בחברות ישראליות, ולכן חוק הגנת הצרכן חל עליהן (להבדיל משירותים פופולריים כמו סקייסקנר). מדוע זה חשוב? לפי החוק, מזמין טיסה רשאי לבטל את העסקה, בתוך 14 יום מיום ההזמנה ולפחות 7 ימים לפני מועד טיסה, בדמי ביטול של 5% או 100 שקל (לפי מה שנמוך מבין השניים).

Hooper: למצוא את החבילה הטובה ביותר בזמן הנכון

גם אחרי שמגיעים להחלטה שרוצים לטוס או לשהות במלון, לא תמיד יודעים מתי התזמון הנכון לבצע את ההזמנה כדי לתפוס את המחיר הזול ביותר. באפליקציה של הופר אפשר להזין את היעד הרצוי ולקבל פרספקטיבה על לוח שנה למועדים שבהם המחירים נמוכים יותר. לאחר שבוחרים את התאריכים הרצויים, "עוקבים" אחר מחירי הטיסות ומקבלים התראה לסלולרי עם המחירים נמצאים במגמת עלייה או ירידה.

אפשר לשתף את הנסיעה עם חברים, משמע לחבר את התכנון עם נוסע נוסף שיוכל לעקוב אחרי אפשרויות הטיסה. הופר מתפארת שאם תשתמשו בשירות שלהם, תוכלו לחסוך עד 40% במה שתוציאו על מלונות.

במצב בו מתבטלת הטיסה, הופר תקבל הודעה כשיש שינוי בלוחות הזמנים או ביטול. במצב כזה החברה תיצור קשר בתוך 30 יום מההמראה, כדי להציע אפשרויות החזר או הזמנה מחדש לטיול.

במצב בו הלקוח רוצה לבטל, בהופר כותבים שזה תלוי בחברת התעופה שהוזמנה. "ייתכן שיהיה אפשר לבטל את ההזמנה בחינם באותו יום של הרכישה. תכונה זו נגישה לרוב ההזמנות שבוצעו תוך 24 שעות ועשויה להיות כפופה להגבלות מסוימות", כך נכתב.

HotelTonight: איך אפשר למצוא מלון הערב?

הרעיון של הוטל טונייט הוא למצוא מלונות ביעד שבו אתם שוהים. לפי ההסבר על השירות, האתר עובד עם מלונות מסוימים המבטיחים להעניק את השירות המתאים ביותר. "אנחנו עובדים רק עם בתי מלון שהיינו רוצים להישאר בהם. תן לנו עשר שניות, ואנו נמצא לך את המקום האהוב עליך בקרוב", כך נכתב באתר. על-פי המוטו שמעדיף איכות על פני כמות, לא יוצעו כל האפשרויות הקיימות.

לפי מסננים שונים, כמו מספר הימים של שהות ואזור, ניתן למצוא מקומות לינה רלוונטיים. אפשר להזמין שהות עד 14 לילות, ואפשר להזמין עד 100 ימים לפני תאריך הצ'ק-אין.

דאי לשים לב שברוב המקרים לא תהיה אפשרות להחזר במקרה של ביטול. "רוב החדרים ב-HotelTonight מוצעים על בסיס שלא ניתן להחזר, לא ניתן לביטול, לא ניתן להעברה ולא ניתן לשינוי. זה חלק מהאופן שבו אנחנו יכולים להשיג עסקאות מצוינות מהמלונות האלה", כך נכתב.

לגולשים מוצג גם דירוג שאמור לחסוך זמן למשתמשים. הדירוג לא נשען על רמת השירות של המלון בלבד אלא גם על האווירה הכללית. הדירוג הוא כזה: luxe - מלון יוקרתי עם שירות ברמה ושירותים מפוארים; hip - מקום חם ופופולרי, לפעמים מוזר, הידוע בקרב המקומיים; solid - מלון נוח ואמין עם השירותים הנדרשים; basic - מלון צנוע עם תוספות מוגבלות; charming - מקום אינטימי, מוזר ומענג; crash_pad - אכסניה ללא הרבה שירותים,; ו-high_roller - סוויטה או פנטהאוז מוגזמים.

בהוטל טונייט מבטיחים מחירים טובים ביותר. לדבריהם, אם תמצאו מחיר נמוך יותר בשירות אחר, והוא עומד בכל התנאים להבטחת המחיר שלהם - הם ימלאו את החשבון בזיכוי בהשוואה להפרש המחיר הנמוך.

TripCase: אפליקציה לניהול הטיסות והחופשה

האפליקציה הזו מאפשרת לעשות סדר בכל הנוגע ללוח הטיסות, למלון שהוזמן ולתכנון הלו"ז ביעד. אפשר לשגר לטריפקייס את מספר ה-PNR, והיא תאתר את הטיסות; או להכניס אותן ידנית לצד פרטי בית המלון. כל מסע מתועד ונשמר באפליקציה.

אם הטיסה מתעכבת, או שההמראה זזה לגייט אחר, תקבלו הודעה (לרוב עוד לפני שהיא תופיע על לוח הטיסות). גם שהכול מתקתק על-פי הלו"ז, תקבלו הודעה מרגיעה.

ניתן לשתף את ההתראות עם חברים או משפחה ולהכניס כל מידע שיאפשר לעשות סדר בנסיעה - מספרי טלפון נחוצים, פגישות או בילויים, ואפילו לשמור חשבוניות.