החיבור בין ספר מצליח, במאית מבטיחה ושחקנית עולה יצר סרט מרתק

הסרט "שירת סרטני הנהר", המבוסס על אחד הספרים מהמצליחים ביותר בעולם בשנים האחרונות, מגוללת את חייה הסוערים של אישה שגדלה ליד ביצות צפון קרולינה • הוא משלב כוח מעניין ומיוחד של הנשים: המפיקה ריס ווית'רספון, הסופרת דליה אוונס והזמרת טיילור סוויפט

דייזי אדגר־ג'ונס (בתפקיד קאיה) ב''שירת סרטני הנהר'' / צילום: פורופ פילם - יח״צ
דייזי אדגר־ג'ונס (בתפקיד קאיה) ב''שירת סרטני הנהר'' / צילום: פורופ פילם - יח״צ

על "שירת סרטני הנהר"

מוקרן: בכל בתי הקולנוע
ז'אנר: דרמה
משך הסרט: 125 דקות
במאי: אוליביה ניומן
שחקנים: דייזי אדגר־ג'ונס, טיילור ג'ון סמית, האריס דיקנסון, דייוויד סטראתיירן
תסריט: דליה אוונס, לוסי אליבר
שפה: אנגלית
הכנסות: 124 מיליון דולר (הנתון מתייחס להכנסות מזמן עליית הסרט בעולם בחודש
יולי ועד 11.9, על פי האתר המרכז הכנסות של סרטי קולנוע box office mojo)
עלות הפקה: 24 מיליון דולר (כפי שפורסם באתר הקולנוע האמריקאי דדליין)
עלייה למסכים בישראל: 18.8
מחיר כרטיס: 48-44 שקלים
ציון IMDB:
7.1/10
(24,000 קולות)
ציון Rotten Tomatoes:
34% לפי מבקרי האתר ו־96% לפי הקהל

"שירת סרטני הנהר" (Where the Crawdads Sing) מבוסס על רומן ביכורים באותו שם מאת הסופרת דליה אוונס (Delia Owens), שיצא לאור בשנת 2018, נחל הצלחה עולמית מסחררת ונמכר במיליוני עותקים. הספר שהה עשרות שבועות ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס של שנת 2019 ושנת 2020. גם בארץ, ארבע שנים לאחר שיצא לאור, הוא נותר במקום השמיני ברשימת רבי המכר של סטימצקי.

לתפקיד הראשי בסרט לוהקה דייזי אדגר־ג'ונס, שמוכרת מתפקידה כאמילי גרשם בסדרת הטלוויזיה האמריקאית־צרפתית משנת 2019 "מלחמת העולמות", עיבוד לרומן הנודע מאת ה.ג. וולס, ומתפקידה כמריאן שרידן במיני סדרה האירית "אנשים נורמלים", עליו היתה מועמדת לפרסי גלובוס הזהב ובאפט"א.

תקציר העלילה

גיבורת הסרט והספר היא קאיה (דייזי אדגר־ג'ונס), ילדה בעלת אופי הרפתקני פראי, שגדלה באזורי ביצות החוף של צפון קרולינה בשנות ה־50 של המאה הקודמת. דרך ההכרות עם אורחות החיים בטבע, קאיה מצליחה לשרוד לאורך חייה: בתור ילדה היא מוכרת את הצדפות שהיא מלקטת. בבגרותה היא מאיירת ספרים בנושאי חיות וצמחים שזוכים להצלחה.

העלילה נעה בשני צירי זמן. בציר האחד הנערה קאיה גדלה ומכירה את צ'ייס אנדרוז (האריס דיקינסון) וטייט וולקר (טיילור ג'ון סמית'), שני צעירים מבארקלי קוב, עיירת חוף בדיונית באזור, שמכירים לה חיים אחרים. הציר השני עוסק בחקירת הירצחו של צ'ייס אנדרוז.

הסרט נפתח במציאת הגופה של צ'ייס והאשמת קאיה ברצח. במעצר, היא מגוללת את סיפורה לעורך הדין שלה, טום מילטון (דייוויד סטראתיירן, שחקן עתיר תהילה ופרסים שלאחרונה הופיע בתפקידי משנה בסדרות "הומלנד" ו"בלאקליסט"). קאיה מספרת על הרומן שלה עם טייט, שהחל כשהיו בגיל ההתבגרות, וכיצד צ'ייס נכנס לחייה לאחר עזיבתו של טייט. לאורך הסרט מוצגות שתי מערכות היחסים ותהליך ההתבגרות של קאיה, כשברקע מתנהל המשפט.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ביקורות מהעולם

"אף על פי שהסרט עשוי היטב ומחוזק באמצעות דייזי אדגר־ג'ונס והאריס דיקינסון, המרתקים תמיד, 'שירת סרטני הנהר' מתקשה לעמוד בפופולריות המבטיחה של חומר המקור שלו. ההתאמה היא שטוחה, נטולת כישרון וחסרת השראה".

(סופי בוצ'ר, אתר מגזין הקולנוע הבריטי "אמפייר", 22 ביולי)

ההקשר למציאות

הספר, כמו גם הסרט, מבוססים במידה רבה על חייה של הסופרת דליה אוונס, ילידת 1949, זואולוגית ופעילת שמירת טבע וסביבה אמריקאית, שחיה חלק ניכר מחייה במדבריות בוטסואנה וזמביה באפריקה, הרחק מבני אדם וקרוב ככל האפשר לבעלי החיים בטבע. אוונס היא מחברת-שותפה של שלושה רבי־מכר תיעודיים בינלאומיים במסגרת פעילותה כמדענית חיות בר באפריקה ופירסמה חיבורים בשלל כתבי עת.

מעט אחרי יציאת הסרט לאקרנים פורסם כי משטרת זמביה מבקשת לתשאל את אוונס ובעלה לשעבר מארק אוונס, במסגרת חקירת רצח שהתרחש בזמביה ב־1995. לפי החשד, מארק אוונס רצח צייד וזרק את גופתו בלגונה, כששדליה עצמה עדה לאירועים. הרצח התרחש לכאורה במסגרת פעילות למניעת צייד, חלק מפרויקט שימור טבע של הזוג אוונס.

Barbarian: החמישייה הפותחת

הסרטים המכניסים בסופ"ש 9-11.9 (לפי אתר IMDB)

Barbarian

סרט אימה אמריקאי העוקב אחרי טס מרשל (ג'ורג'ינה קמפבל) הנוסעת לדטרויט לראיון עבודה. היא משכירה בית אך כשהיא מגיעה אליו בשעת לילה מאוחרת, היא מגלה שגבר זר (ביל סקושגורד) הזמין גם הוא את הבית. היא בוחרת להישאר שם ומגלה בהמשך סוד אפל.

במאי: זאק קרגר • שחקנים: ביל סקושגורד, ג'ורג'ינה קמפבל, ג'סטין לונג • משך הסרט: 107 דקות • לא מוקרן בישראל

3 דברים שכדאי לדעת

● דליה אוונס, מחברת הספר, משתתפת בסרט שמבוסס עליו בהופעת "קמאו" (הופעה קצרה של איש ידוע בסרט). ניתן להבחין בה יושבת מאחורי עורך הדין טום מילטון, כאשר אמו של צ'ייס מעידה על הדוכן.

● המפיקה של הסרט היא השחקנית ריס וית'רספון, שהיוותה אחד הגורמים להצלחת הספר, כאשר המליצה עליו ב"מועדון הספרים של ריס וית'רספון", במסגרתו היא בוחרת בכל חודש ספר עם גיבורה נשית.

● שיר הנושא של הסרט "קרוליינה", שכתבה וביצעה טיילור סוויפט, זכה כבר לכמעט 25 מיליון האזנות בספוטיפיי (מחודש יוני, בו הוא יצא, ועד השבוע). סוויפט סיפרה שהתרגשה מהפנייה אליה כיוון שאהבה מאוד את הספר.

למה בחרנו בו

מעבר להצלחה המסחררת של הספר, הסרט מייצג שילוב מעניין ומיוחד של כוח נשי. שילוב הכוחות של הסופרת והזואולוגית דליה אוונס, המפיקה ריס ווית'רספון, שבחרה את הבמאית הצעירה אוליביה נוימן, את השחקנית דייזי אדגר־ג'ונס ואת הזמרת טיילור סוויפט. הבחירה באוליביה נוימן מסקרנת ומייצגת הימור של ווית'רספון. כבמאית עומדת נוימן מאחורי סרט אחד, "First Match" (הקרב הראשון) אך זהו הסרט המשמעותי הראשון שלה.

עוד מהז'אנר

 ● קלון, 112 דקות
סרט דרמה משנת 2021 בבימויה של נורה פינגשיידט. רות סלייטר (סנדרה בולוק) ריצתה עשרים שנה בכלא על רצח שריף. לאחר שהשתחררה מהכלא, בוחרת רות לשקם את חייה ולמצוא את אחותה שנלקחה ממנה. לאורך הסרט מתגלה האמת על הרצח. הסרט זמין לצפייה בנטפליקס.

● נעלמים, 106 דקות
סרט דרמה מתח משנת 2019 בבימויו של כריסטופר ניהולם. תומאס (פיטר מולאן), ג'יימס (ג'רארד באטלר) ודונלד (קונור סווינדלס) שומרים על מגדלור באי מבודד הרחק מהחוף. יום אחד הם מגלים בין הסלעים גופה של אדם כשלידו תיבה נעולה. הסרט זמין לצפייה בפרטנר TV.