מנכ"ל שופרסל און ליין: "לא כולם חייבים לשנות את העולם"

צביקה ביידא בוועידת ישראל לעסקים של גלובס: "לצורך יצירת חוויית לקוח טובה, צריך הרבה מאוד טכנולוגיה" • "עכשיו אנחנו בעידן הפוסט-צמיחה, והתפיסה שלנו היא לא רק על צמיחה. צמיחה כבר לא מקדשת את הכול"

צביקה ביידא, מנכ''ל שופרסל אונליין, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: איל יצהר
צביקה ביידא, מנכ''ל שופרסל אונליין, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס / צילום: איל יצהר

צביקה ביידא, מנכ"ל שופרסל און ליין, השתתף היום (ד') בוועידת ישראל לעסקים של גלובס והעניק הרצאת טד בנושא חשיבה והיערכות לניהול מותג ב-2023.

"אני רוצה לדבר על תופעה של אובר חדשנות או אובר הייטקיזציה. זאת תופעה פחות חיובית שכולם רוצים להיות הייטק ולקבל השקעות לפי שווי של הייטק. זה בעיה של חוסר מודעות עצמית. כל זה מתאפשר בזכות עידן הצמיחה שחווינו בשנים האחרונות, שבמסגרתו הגיע הרבה מאוד כסף לכל מיזם אפשרי. אז חשבו שיש לזה הרבה דברים טובים. אבל אנחנו היום מבינים שלפעמים צמיחה מוגזמת היא גם קללה, כי זה מאפשר למיזמים לא מתאימים להתקיים למרות שאין להם מקום", הוא אמר. 

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

"לא רק בסטארט-אפים, גם בחברות גדולות היד קלה יותר על ההדק בתקופה של צמיחה. אבל עכשיו אנחנו בעידן הפוסט-צמיחה, והתפיסה שלנו היא לא רק על צמיחה. צמיחה כבר לא מקדשת את הכול. אצלנו בשופרסל אונליין זה מקרה די ייחודי שבו המכירות צמחו ב-2020 מ-2 מיליארד שקל ל-3 מיליארד שקל, ועכשיו אנחנו שואלים את עצמנו איך ממשיכים. צריך ללכת ממגדל השן לשוחות. ירידה לפרטים בתקופה פחות נוצצת ומנצנצת. עסקים אמיתיים שהבסיס שלהם אמיתי ימשיכו לצמוח, ועסקים אחרים פחות". 

לדבריו, "לא כולם חייבים לשנות את העולם. מותר ואפשר גם רק לתת שירות וליצור חוויית לקוח טובה. לצורך יצירת חוויית לקוח טובה, צריך הרבה מאוד טכנולוגיה, אבל הטכנולוגיה צריכה לשרת את העסק האמיתי. הדוגמה אצלנו זה פרויקט הדגל שלנו של מרכזי ליקוט והפצה אוטומטיים, ושם נקדם את חוויית הלקוח ונשפר את היעילות דרך טכנולוגיה. מרכז אחד כזה נפתח בשרון, והשני ייפתח במודיעין.

"אני רואה שינוי גם בעולם השיווקי. אנחנו מסתכלים הרבה על הדיגיטל ולהשתמש בנכסים שמתומחרים בחסר, למשל פרסום בטיקטוק. ויש לנו גם את האפליקציה שלנו, שגם דרכה מפרסמים ומשווקים, כולל למכור נתיבי פרסום באתר שלנו. תופעה  נוספת שקורת בימים אלה הם תופעת המלאים, עשרות מיליונים של מלאים מתקופת הקורונה שצריך למכור אותם. 

"כמנהלים בכירים, התפקיד שלנו הוא לקחת את הנקודות הללו ולחבר אותן כדי לייצר את הדבר הפשוט שנקרא משלוח שמגיע לצרכן הביתה. זה עסק שצריך להיות רווחי. לסיכום: אנחנו בתקופה של מפגש עם המציאות והתעוררות עם חלומות. הטכנולוגיה ממשיכה להוביל כקטר מוביל לחדשנות, לצמיחה ולשינוי", אמר ביידא.

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, בחסות הפניקס, אמדוקס, BDO, הוט, ג'ילי, שופרסל, אל על, תנובה, פרופימקס, ההסתדרות הרפואית, מיי דסק, קונטיגו, סיסקו ובהשתתפות מקורות, רשות החדשנות, מובילאיי, Start Up nation central, נמל אשדוד וחברת החשמל