יזמות | ראיון

הכירו את מייסד "אבא חטוב", הדיאטה שכבשה את הגברים הישראלים

צביקה עינב היה מאמן כושר מצליח, עד שיום אחד מצא את עצמו במשקל 100 ק"ג ● לאחר שניסה, ונכשל, בכל דיאטה אפשרית, הוא בנה לעצמו תוכנית מותאמת אישית ● התוכנית האישית הפכה ל"אבא חטוב", אחד ממיזמי ההרזיה המצליחים בישראל לגברים, שהמשתתפים בו כבר השילו יחד יותר מ־260 טונות ● עכשיו, עם 87% הצלחה והצעות לאקזיט במיליונים, הוא אומר: "אני אפילו לא חושב למכור"

אלה לוי-וינריב | 12.11.2022

צביקה עינב / צילום: איל יצהר

צביקה עינב / צילום: איל יצהר

אמ;לק

שוק ההרזייה בישראל מלא במתחרים חזקים, אבל המיזם של צביקה עינב "אבא חטוב" הוא כנראה הראשון שפונה ישירות לגברים. עינב עצמו בנה את התוכנית עבור עצמו, אבל כשקלט שזה עובד - החליט לרוץ איתה בכל הארץ. ועכשיו, אחרי שעשרות אלפי גברים כבר ירדו אצלו במשקל ואחרי שסירב להצעות רכישה במיליונים, הוא משיק גם אופציה נשית ואפילו מרשה לעצמו לפנטז על התרחבות לחו"ל. 

לפני שלוש שנים וחצי יזם מאמן הכושר ויועץ התזונה צביקה עינב את "אתגר הבטן", שכדי לעמוד בו צריך בכל יום, במשך 60 יום, לרדת לפלאנק (תרגיל בטן סטטי) למשך שתיים־שלוש דקות. האתגר הפך לוויראלי, והוא הוזמן לתוכנית הבוקר של אברי גלעד כדי לדבר עליו. אלא שעינב הוא לא מה שהצופים ציפו לראות על המסך באתגר כזה, ככל הנראה, שכן הוא שקל אז כ־100 ק"ג. "עליתי לשידור חי והיה כתוב 'צביקה עינב, יוצר אתגר הבטן, מחטב הבטן של ישראל'", הוא נזכר, "ואני עומד שם באולפן ומכניס את הבטן הכי חזק שאני יכול, אבל לא מצליח להסתיר אותה".

עינב (מימין) בתוכנית ''העולם הבוקר''. ''זו הייתה נקודת המפנה שלי'' / צילום: צילום מסך שידורי הבוקר ערוץ 13

 עינב (מימין) בתוכנית ''העולם הבוקר''. ''זו הייתה נקודת המפנה שלי'' / צילום: צילום מסך שידורי הבוקר ערוץ 13

התגובות לא איחרו להגיע. "הסנדלר הולך יחף. שה'מאמן' יוריד לעצמו קודם את הבטן. פשוט בדיחה", כתב אחד מהם. "נותנים לליצנים במה. עאלק פלאנק מעצב ומחטב את הגוף. מאמן עם כרס בירה", כתב אחר. "איזה בטן יש לבחור. לפני שמופיע ככה בטלוויזיה וטוען שהתרגול עושה פלאים שיסתכל במראה, העבודה רבה", עוד נכתב שם.

יש חיים אחרי תל אביב: שיחות עם מי שנטשו את העיר
●  ילד הפלא שבגיל 17 ייסד סטארט-אפ שמוכר בעשרות מיליונים
אלה העובדים הכי חשובים בארגון - ואתם מפספסים אותם | חצי שעה של השראה

טוקבקים יכולים להיות רעילים ממש, אין ספק. אבל הם בהחלט גרמו לעינב לחשוב. "הסתכלתי במראה והרגשתי צבוע כלפי המתאמנים שלי. הייתי 1.77 מטר על 100 ק"ג". ומילא טוקבקים, אבל עינב קיבל תגובות קשות גם מחברים: "אנשים ממש כעסו עליי. פנו אליי חברים מקורס אימון כושר שעשיתי בצבא, ואמרו: מה קרה לך? איך השמנת? מה נסגר איתך? זו הייתה נקודת המפנה שלי".

יום למחרת הוא נפגש להליכה עם חבר קרוב, שהוא במקרה גם חוקר מוח - ושפך את הלב. "אמרתי לו: אני לא יודע מה קורה איתי. אני יודע מה אני צריך לעשות אבל אני לא מיישם כלום". לתשובה שלו הוא לא ציפה. "הוא אמר לי: 'זה נשמע שיש לך באג במוח', וסיפר שהוא בדיוק למד שיש עכברים שנולדים בלי ההורמונים ששולטים על תחושת השובע. חשבתי שיש פה משהו שבחיים לא בדקתי. עשיתי את כל הדיאטות, הורדתי פחמימות, ניסיתי לא לאכול סוכר וקמח, מיליון דברים, וכלום לא עזר, אז התחלתי לקרוא על זה ספרים מקצועיים. קראתי מלא והחלטתי שאני בונה תוכנית הרזיה מושלמת עבורי". את התוכנית הוא כינה "עשרת השבועות של צביקה".

"אני גבר אז לא רציתי לספור קלוריות, למדוד כמויות, לקחת משקל לכל מקום, לעמוד בתפריטים דיאטטיים, לאכול 148 גרם פחמימות בכל יום. אני לא אוהב עוף בלי שמן ועם ברוקולי לארוחת צהריים בכל יום. רציתי אוכל של אנשים נורמליים, והיה חשוב לי לא לפתח תלות כלכלית בתוסף מזון כזה או אחר. לקחתי את כל המידע שקראתי ועוד מחקרים בנושא, ובניתי תוכנית אימונים להסרת הבאג במוח".

היום, כשהוא שוקל 30 ק"ג פחות, עומד עינב בראש "אבא חטוב", אחד ממיזמי ההרזיה והחיטוב המוכרים ביותר בארץ, ומאחוריו 26 אלף גברים שהצטרפו לשיטה שפיתח והשילו משקל כולל של יותר מ־260 טונות.

"הגעתי לתעשייה שבה לי כגבר שסבל מעודף משקל לא היה שום פתרון ראוי. יותר מ־60% מהגברים בישראל סובלים מזה. בטעות או בכוונה גיליתי כאן משהו שיוצר דבר שלא ראינו קודם. ירדתי 15 ק"ג בעשרת השבועות הראשונים, וסך הכול ירדתי 32 ק"ג. המתאמנים שלנו אותו הדבר. זה לא היה מצליח בסדר הגודל שזה הצליח אם לא היה כאן משהו פורץ דרך מבחינה מקצועית".

"לא צריך ספורט כדי לרזות"

"אבא חטוב" נמשכת 90 יום (בעלות של 1,440 שקל). בכל יום מקבל המשתתף סרטון ייעודי לאפליקציה עם משימה פשוטה לביצוע, כמו לשתות שתי כוסות מים לפני כל ארוחה או להחליף את הפחמימה הזאת באחרת במהלך השבוע. "בכל שבוע בונים את האיזון ההורמונלי", מסביר עינב.

במסגרת התוכנית יכולים המשתתפים גם להתייעץ עם מאמן חיטוב, שהוא למעשה אדם שעבר בעצמו את 'אבא חטוב' והשיל לפחות 15 ק"ג: "יש בצוות אנשים שירדו גם 40-50 ק"ג".

עינב (במרכז) עם בוגרי התוכנית. ''יותר מ-60% מהגברים בישראל סובלים מעודף משקל'' / צילום: אלדד רפאלי

 עינב (במרכז) עם בוגרי התוכנית. ''יותר מ-60% מהגברים בישראל סובלים מעודף משקל'' / צילום: אלדד רפאלי

הבסיס המדעי לתוכנית של עינב הוא השיטה הלפטינית, כפי שהוא מכנה אותה, על שם הורמון הלפטין, שאחראי על ויסות תחושת הרעב והשובע. "לצביקה של 101 ק"ג לא הייתה בעיה של משמעת או כוח רצון. היה לו באג במוח, שגרם לחסימה בייצור הורמון השובע במוח. זה גורם לשני דברים: הראשון הוא לתחושת בור ללא תחתית, והשני הוא התחושה שאני לא מסוגל לשלוט ברמת החשקים שלי. אני מאוד אוהב פיצה וגלידה, אז הייתי מסיים כל ערב עם פיצה ומגנום לבן. זה היה הריטואל הקבוע שלי אחרי אימוני הכושר, ולפעמים גם חבילת טים טאם.

"רוב האנשים בעודף משקל יתחברו לזה, כי אנחנו יודעים מה אנחנו אמורים לעשות אבל אנחנו לא מסוגלים לעשות את זה, ואנחנו מרגישים שמשהו לא בסדר בנו".

הספורט, אגב, בניגוד לרעיון שבזכותו הכול התחיל - אתגר הבטן - דווקא מחוץ לתוכנית. "היום אנחנו מבינים יותר ויותר ש־90% מהגורמים לירידה במשקל זה תזונה, אז אנחנו מתמקדים בגישה שלא צריך לעשות ספורט כדי לרזות. לא שעה ביום ולא חמש דקות. אתה יכול לעשות ספורט לטובת תועלות אחרות, אבל אתה ממש לא חייב. אני המשכתי לרוץ 50-60 ק"מ בשבוע והמשכתי לעלות במשקל".

השיחה המכריעה עם אבא

עינב נולד וגדל ברמת השרון, בן לאבא עצמאי, בעל עסק בתחום חלקי החילוף, ואם עקרת בית. כילד אהב לעשות ספורט. בכיתה ד' החל לשחק כדורסל, והיו לו שאיפות גדולות בעניין עד שנעצר בגובה 1.77 מטר. "חלמתי לנסוע לקולג'ים, לשחק בליגות גבוהות. יש לי קעקוע של ג'ורדן על השוק כדי להזכיר לי את החלום שנגדע".

כשהיה בן 16 מצא את העבודה הראשונה שלו - בבאולינג בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה - שהובילה לשיחה מכריעה עם אבא שלו. "הוא אמר לי: לך תעבוד ותרוויח קצת כסף, אבל תדע שבישראל יש שני סוגי אנשים - אלה שיעבדו כל החיים ויחיו מהיד לפה ואלה שימצאו את הדרך להתעלות מעל כולם. בשלב הזה הוא הציב לי רף שכר שהוא מצפה שאגיע אליו - 30 אלף שקל לחודש. זו הייתה שיחה רצינית וכבדה שהלכה איתי שנים, וכעסתי עליו בגללה, כי הוא הציב לי מטרה לא ריאלית בתקופה שבה הרווחתי 18 שקל לשעה".

במקביל לשירותו הצבאי גם עשה קורס מאמני כושר. "הייתי מעביר אימונים אישיים משעה 5:00-6:00 עד 8:00 ויוצא לבסיס". כשהשתחרר, בדצמבר 2010, הייתה לו קבוצת מתאמנים מגובשת. "ביוני 2011 כבר הייתה לי רשימת המתנה. לא היה לי מקום פנוי בלו"ז בכלל. באותה התקופה גם הייתי חטוב. עשיתי המון ספורט".

צביקה עינב / צילום: איל יצהר

 צביקה עינב / צילום: איל יצהר

עינב הכיר אז את אשתו רז והשניים עברו לטבעון, שם הוא הקים קבוצת ריצה לנשים. מה שהתחיל בשלוש־ארבע נשים מהיישוב הפך לעסק מצליח של 250 רצות בתוך שנה, והמשיך להתרומם ולגדול גם כשהמשפחה עברה לפרדס חנה. אלא שבמקביל להצלחה שלו לגרום לכל כך הרבה אנשים לשמור על הכושר - הוא החל להשמין.

"לאט לאט חלחל בי הרצון להשפיע על כמות גדולה מאוד של אנשים, אבל במקביל התחלתי לעלות במשקל. חוויתי חשקים ורעב ולא ממש הבנתי מה קורה לי. עליתי יחסית מהר מ־75 ק"ג ל־95 ק"ג, וכשהבת הגדולה שלי נולדה כבר שקלתי 100 ק"ג. הייתי מאמן ריצה לנשים ששולח אותם לרוץ ועומד בצד. הייתי מאמן כושר ותזונה - ושמן. ידעתי מה אני צריך לאכול אבל לא יכולתי ליישם את זה. פתאום כוח הרצון האדיר שהיה לי במשך שנים התפוגג".

התסכול מהמצב הוביל את עינב לנסות כמעט כל דיאטה - משקילות שבועיות וספירת קלוריות, דרך צום מיצים ועד דיאטת פחמימות. "ישבתי בקבוצת ההרזיה הכי מוכרת בארץ, נשקלתי על בסיס שבועי, מילאתי את הכרטיסיות ואכלתי לפי התפריט, ואחרי שבוע־שבועיים פשוט לא הצלחתי לעמוד בזה יותר. אחר כך רז ואני נסענו לצפון לסדנת ניקוי רעלים ושתינו בעיקר מיץ ירוק, אז ירדתי 4 ק"ג אבל מיד אחרי זה עליתי הכול בחזרה. הורדתי פחמימות לתקופה והפכתי להיות עצבני. אחרי זמן קצר פשוט היה לי בינג' מטורף של אוכל שלא הפסיק במשך חודש". אלא שעינב המשיך להיאחז ברעיון שהיה כל כך מחובר אליו מילדות - הכושר - ויצר לעצמו אתגר, שקיווה שיעזור לו להתגבר על הקושי. בנקודת השפל הזאת הוא הגיע לתוכנית של אברי גלעד.

 

הצוות גדל ב-300% בשנתיים

את תוכנית "עשרת השבועות של צביקה" הוא בנה לעצמו, אלא שאז מתאמנים שלו, אלה שנשארו שם גם כששקל 100 ק"ג, ראו כי טוב. "הם אמרו לי: לא יודעים מה קרה לך, אבל בשלושה חודשים חזרת 15 שנה אחורה. העור שלי בהק והאנרגיה שלי עלתה בצורה מטורפת, הם ביקשו שאסביר מה עשיתי. אז אמרתי להם שאני יכול לעשות להם פיילוט".

עינב הכין פיילוט של ארבעה חודשים לגברים מקבוצת הריצה שלו בלבד, שמתוכם 80% סבלו מעודף משקל. הוא שלח להם - ללא תשלום - פעם בשבוע סרטון שבו הוא מסביר להם מה לעשות לאורך השבוע, וענה על שאלות בקבוצת וואטסאפ ייעודית. "התוצאות שהם קיבלו מסרטון אחד היו מטורפות. יש לי חברים מהקבוצה המקורית ששומרים על המשקל יותר משלוש שנים. אנשים ירדו 20-30 קילו. הייתה לנו 120% הצלחה בפיילוט. זה היה הרגע שבו רז ואני הבנו שזה לא עובד רק עליי, שעלינו פה על משהו".

בדיוק עם ההבנה הזאת הגיעה גם הקורונה. "שילבתי את תוכנית החיטוב עם קבוצות הריצה, וברגע אחד הקורונה עשתה שאט דאון ועצרה לנו את כל החלומות".

כשהוא ישב עם רז אשתו לחשוב על כיווני פרנסה חדשים. "אמרתי לה שאנחנו צריכים להמציא את עצמנו מחדש בעולם המשתנה, כשכל העולם הולך לאונליין. היו לי 17 רעיונות, אבל על כל מה שאמרתי היא אמרה לי לא. היא אמרה לי: יש דבר אחד שעבד לך מדהים וזה 'אבא חטוב'. זו הייתה הפעם הראשונה ששמעתי את השם של מה שעשיתי בפועל, ומאוד אהבתי אותו. היא זרקה את זה בטבעיות".

לא סתם היא חשבה על זה. בזמן שעינב עבר את תהליך ההרזיה הוא אמר לה פעמים רבות שהוא מרגיש שהוא הפך "לאחד האבות החטובים, שמשחקים עם הילדים בלי להתעייף ומסתובבים בים בלי חולצה".

"אז הלכנו על זה. בניתי תוכנית, צילמתי סרטונים, שכרנו דיאטן קליני לעבוד איתנו. מינואר 2020 עד שהתוכנית עלתה לאוויר באוקטובר 2020 הייתי ביצירת תוכן מקצועי ושיווקי בלי הפסקה כדי להבין איך אנחנו חודרים לשוק רווי כל כך".

ובאמת, מה שהתחיל ב־50 מתאמנים מקהילות הריצה צמח במהרה. "בהתחלה גדלנו בעשרות מתאמנים בחודש, ואז עברנו את ה־100-120 מצטרפים בחודש. ואז בפברואר 2021 הייתה עלינו כתבה בערוץ 12. זה היה מטורף. היה פיצוץ. משם התחלנו לגדול בצורה משמעותית".

עינב ורז גם מעסיקים היום 50 עובדים בשני סניפים, בתל אביב ובבנימינה. "הצוות צמח בכ־300% בשנתיים האלה. היום אני הולך ברחוב ומזהים אותי. זה פשוט טירוף. כל בן אדם שני יודע מה זה 'אבא חטוב' וכל אדם שלישי עשה 'אבא חטוב'. בעוד שלוש שנים אני מקווה שכבר נגדל פי עשרה. אנחנו גם רוצים להביא את השיח הזה למשרד החינוך ולצה"ל. יש לנו הרבה תכניות גדולות".

החלומות של עינב לא מוגבלים לגבולות המדינה בלבד. "אני רוצה שבכל עיר בעולם שיש בה אדם שמן יהיה סניף של 'אבא חטוב'. אנחנו לחלוטין מכוונים לעולם. במקומות מסוימים בעולם 70%-80% מהאוכלוסייה בעודף משקל ומחפשים את התשובה הפשוטה הזאת. יש לנו כבר היום מאות לקוחות בחו"ל, חלק ישראלים לשעבר".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

בקרוב גם "אמא חטובה"

לא פעם נתקל עינב בהרמת גבה מצד גורמים שונים, שתהו מה מכשיר אותו להתעסק בפסיכולוגיה ומדעי המוח: "עשיתי הכשרת מאמנים בשנת 2012 ולמדתי בסמינרים בארץ ובחו"ל ממנטורים כמו טוני רובינס. תמיד עניין אותי 'המרכיב החסר' הזה שיוצר הבדלים מטורפים בתוצאות בין אנשים. אנחנו לא מדברים על טיפול חלילה. במהלך 90 הימים אני מסביר להם על מודלים מסוימים שעוזרים לנו לעשות תהליך שינוי ארוך טווח מוצלח, מודלים לשליטה על חשק ממקור רגשי־פסיכולוגי ומודלים שעזרו לי להתגבר על הנטייה שלי לוותר לעצמי בתהליך ההרזיה. בשורה התחתונה אני מקיף את עצמי באנשי מקצוע מוסמכים כגון דיאטנים, פסיכולוגים ויועצים בשיטות שונות כדי לוודא שהכלים תקפים מתוך הרצון להכניס את השיטה הזאת לכל בית וארגון בישראל".

היום עינב מבקש לשבור את הסטטיסטיקות. "אחד מתוך 213 גברים שיחלו בתהליך הרזיה יצליחו לרדת במשקל ולשמר את המשקל שלהם. זה כישלון חרוץ. הסטטיסטיקות של נשים קצת יותר טובות משל גברים - אחת מתוך 180 - אבל זה עדיין מזעזע. החזון שלנו הוא להוביל תנועה של להחזיר לאנשים את החיוניות שלהם. עם הקריירה, הילדים, העייפות, שמים את הגוף שלנו במקום האחרון. המשקל משחק תפקיד גדול מאוד באיך שאני מרגיש עם עצמי. זה איך שאני מציג את עצמי בעולם, זה הביטחון העצמי שלי".

ובאמת, לפי הנתונים שמציג עינב, גבר שמשתתף ב'אבא חטוב' יוריד בממוצע 8%-10% ממשקל הגוף שלו ב-90 יום, וישמור על כך לאורך זמן. "ועל כל אחד שעשה את התהליך יש בין אחד לשניים בסביבה הקרובה שלו שהשתמשו באפליקציה דרכו, ולא רשומים, אז להערכתי מדובר על פי שניים־שלושה ממה שידוע לנו. יש לנו יותר מ־87% הצלחה".

אבא חטוב

הקמה: 2020
מוצר: תוכנית הרזיה לגברים
בעלים: צביקה ורז עינב
עובדים: 50, בתל אביב ובבנימינה
לקוחות: 26 אלף

ומה באמת עם הנשים? למה התוכנית לא פונה גם אליהן?
"לי כגבר היה קל יותר להתחבר לעולם הגברי ולצלם סרטונים לעולם הגברי, וגם הרגשתי שהעולם מפוצץ בתוכניות הרזיה לנשים ולגברים אין פתרון ראוי. אבל עכשיו אנחנו כבר נכנסים גם לעולם הנשים".

אז יש תוכנית "אמא חטובה"?
"עוד לא פרסמנו אותה משמעותית, אבל כן. לאט לאט התחלנו לראות מאות נשים שנכנסות לתהליך של 'אבא חטוב', עם התוכנית הגברית, ומשיגות תוצאות מטורפות. לפני כמה חודשים פנתה אליי בחורה בשם בר הורוביץ שעשתה את התהליך וירדה 35 ק"ג. היא קבעה איתי לקפה, ואמרה שהיא יודעת מה צריך להוסיף כדי שהשיטה תדבר לנשים".

יחד הם השיקו בפסח האחרון את "התוכנית הלפטינית לנשים". "רשמנו יותר מ־2,300 נשים בפחות מחודשיים, בלי שיווק ובלי פרסום. הביקוש היה כל כך עצום שהיינו חייבים לסגור, לעשות סולד אאוט, ולהגדיל משמעותית את הצוות של בר. עכשיו אני יכול לומר בפה מלא שיש בשורה לנשים שנמאס להן משיטות של 'תאכלי חצי כפית קוטג בצהריים ורק לחם קל'".

יכולות להרוג, אבל גם להציל חיים: יכולות המרפא וכוחות ההרס של הפטריות | גלובס תרבות
מיליארדר צעיר הכניס את שוק הקריפטו כולו לסחרור, ואף אחד לא יודע איך זה ייגמר | ניתוח 

"אין תפריט, יש 'דף תכל'ס'"

בשוק של "אבא חטוב" יש לא מעט מתחרים. השחקנים המרכזיים והמוכרים יותר הם דור אקשטיין, חלי ממן, הרבלייף, ג'וספלאס, אמא חוזרת לג'ינס, שומרי משקל ודיאטת אטקינס. "כולם נהדרים, אבל אנחנו מציעים גישה אחרת, לפתור את בעיית הרעב והחשקים מהשורש ההורמונלי שלה. מצאתי צורך שהוא הרבה מעבר לצורך לרדת במשקל. יצרנו לו חליפה שהיא כל כך קסטום מייד לגבר הישראלי המצוי שרוצה מינימום מאמץ ומקסימום תוצאה. אין לנו תפריט שבועי, יש לנו 'דף תכלס' , כי זה מה שהלקוחות שלנו רוצים בתוך עולם של כל כך הרבה פרסומות ושיטות".

דיברת על 87% הצלחה ושאין לזה אח ורע, אבל בפרסומות של דיאטת אטקינס טוענים ל-95% הצלחה.
"אני לא מאמין במתחרים, אחרת לא הייתי נכנס בשנת 2020 לשוק עם כל כך הרבה שחקנים אחרים. אני מאמין שיש מספיק שפע לכולם, מספיק אנשים שצריכים לרדת במשקל.

"אני לא משווה את עצמי לאף אחד, אבל סטטיסטיקת הדיאטות הכללית לא משקרת - אחד מ-213 גברים יצליחו לרדת במשקל מבלי להעלות את הכול בחזרה. אני רוצה לשנות את החיים ל-212 הנותרים. המדידה שלנו היא של מי שירד ושומר על זה".

לא סתם עינב מדבר במונחים של "לשנות חיים". יש סיפורים של אנשים בתוכנית שלא עוזבים אותו. "אחד המשתתפים סיפר לנו שאחותו נפטרה כמה שנים קודם לכן והוא הבין שהוא הולך בדרך שלה אם הוא לא מאזן את ערכי הסכרת, לחץ הדם והשומנים בדם. הוא דיבר על זה בדמעות. מאז ירד 22 ק"ג. יש לנו אדם שבאמצע התהליך עבר אירוע לב, ודאגנו לו. הוא סיפר שהרופא שלו אמר שהצלנו לו את החיים, כי אם הוא לא היה יורד עשרה ק"ג בתוכנית הוא לא היה שורד. יש לנו בחור בשם צחי וייס שבמשך עשרות שנים רצה לתרום כליה ולא יכול בגלל עודף משקל, ולאחר התהליך הוא תרם".

"מיצינו רק מעט מהפוטנציאל"

בשעה ש"אבא חטוב" התרומם ונסק, הזוגיות של עינב נסוגה. רז והוא התגרשו והוא חזר לגור בתל אביב. הם עדיין הבעלים המשותפים של העסק, ורז משמשת כמנכ"לית. יחד הם גם מגדלים את שתי בנותיהם. "כשותפים עסקיים אנחנו משלימים בצורה מטורפת. הזוגיות הייתה החוליה החלשה, אז נפרדנו".

השינוי הזה, לדבריו, נוגע לא מעט לתהליך שהוא עבר ב"אבא חטוב". "זה שינה את שנינו. גם תהליך הירידה שלי במשקל וגם תהליך הצמיחה של העסק גרמו לנו להגיד שאנחנו מחויבים למצוינות ולמטרות ולמה שחלמנו עליו בכל תחום, גם בחיים האישיים. היום החיים שלי הם שמים וארץ. הכול השתנה לטובה.

"אנחנו רואים את זה גם בקהילה שלנו - אנשים שעוזבים את העבודה שלהם, שמוצאים את הזוגיות שהם תמיד רצו, שמשקמים מערכות יחסים עם הילדים שלהם, עצמאים שפתאום פורחים. כי זה לא רק להוריד את הכרס, זה להשיל איזושהי שכבה של חוסר הערכה עצמית וחוסר ביטחון עצמי".

ההצלחה של "אבא חטוב" לא נעלמה גם מעיניהם של משקיעים אנשי העסקים, וההצעות לרכישה כבר החלו לזרום. אבל עינב עוד לא שם. "יש לנו המון אופציות התרחבות, לא מיצינו אפילו חלק קטן מהפוטנציאל. היו כאלה שזרקו מספרים, מיליונים, אבל זה לא הגיע לשולחן המשא ומתן, כי אנחנו לא חושבים למכור. הילד הזה רק בכיתה ג', יש לו עד גיל 18 להתפתח ולצמוח".

ומה אבא שלך היה אומר? הגעת ליעד שהוא הציב?
"רק אחרי 14 שנה מאותה השיחה הגעתי ליעד. עכשיו כבר עברתי את הרף שלו, גם עקרונית וגם בסכום. היום אבי בן 70 ובשישי האחרון הוא היה בכנס של 400 איש שעוברים את התהליך בבית ציוני אמריקה. הוא התמוגג שם מההבנה שהצלחתי".

צביקה עינב (33)

אישי: גרוש + 2, גר בתל אביב
מקצועי: מייסד ובעלי "אבא חטוב" (עם גרושתו רז עינב)
עוד משהו: חובב קריאה, מנטורינג ולימוד עצמי

צרו איתנו קשר *5988