שופרסל משקיעה בעמדות טעינה ובעגלות חכמות

בעקבות הגידול במספר הרכבים החשמליים שעולים על הכביש הישראלי מדי שנה, ברשת שופרסל יוצאים בשיתוף-פעולה עם EV-Edge המספקת עמדות טעינה • שרגא כץ, מנכ"ל EV-Edge: "הקונה הישראלי מבלה כשעה עד שעתיים בממוצע בקניות המזון השבועיות, ובזמן זה יכול הרכב לטעון כ-50-100 ק"מ" • אירועים ומינויים

עמדות טעינה של EV-Edge בסניף שופרסל / צילום: EV-Edge
עמדות טעינה של EV-Edge בסניף שופרסל / צילום: EV-Edge

בעקבות הגידול במספר הרכבים החשמליים שעולים על הכביש הישראלי מדי שנה, ברשת שופרסל יוצאים בשיתוף-פעולה עם EV-Edge המספקת עמדות טעינה. החל מהחודש החברה מפעילה 18 עמדות טעינה בשלושה סניפים של קמעונאית המזון, וצפויה להתקין עמדות נוספות.

יעקפו את פוקס במספר החנויות? החודש הגורלי של הרשתות גולף ודלתא 
רשות התחרות: ספקים גדולים לא יוכלו לסדר מוצרים על המדפים ברשתות המזון

לדברי שרגא כץ, מנכ"ל EV-Edge, "הקונה הישראלי מבלה כשעה עד שעתיים בממוצע בקניות המזון השבועיות, ובזמן זה יכול הרכב לטעון כ-50-100 ק"מ".

מאז הקמתה ב-2019 פרסה החברה כ-8,500 נקודות טעינה ברחבי הארץ, והיא מפעילה כ-1,000 נקודות טעינה ציבוריות.

מהלך נוסף שמובילה שופרסל הוא הרחבת שיתוף-הפעולה עם חברת Shopic, שבמסגרתו ייפרסו 2,000 עגלות קנייה חכמות ב-30 סניפים עד סוף הרבעון הראשון של 2023. היקף ההשקעה במהלך עומד על כמה מיליוני שקלים.

המערכת של Shopic בנויה כתוסף (clip-on device) לעגלה הקיימת, מה שמייתר את הצורך לשדרג את תשתית החנויות. התוסף מבוסס בינה מלאכותית ואלגוריתמים של ראייה ממוחשבת, כך שהוא מזהה את הפריטים שהוכנסו והוצאו מהעגלה בדיוק של 99.4%.

על המסך ניתן להציג פרסומות, הצעות למוצרים ותוכן ממומן, בהתאם להרגלי הקנייה של הלקוח. בנוסף, המסך מאפשר תשלום ללא צורך בהמתנה בתור לקופה. לפי החברה, זמן ביצוע התשלום נמשך פחות מדקה, לעומת 3.5 דקות בממוצע בקופה בשירות עצמי ו-9 דקות בקופה רגילה.

שופיק הוקמה ב-2015 על-ידי רז גולן (המכהן כמנכ"ל), ערן קרביץ ודן בנדלר. החברה גייסה 35 מיליון דולר, מעסיקה כ-80 עובדים וערכה פיילוטים ברשתות סופרמרקטים גדולות בצפון ובדרום אמריקה.

לדברי גולן, "שיתוף-הפעולה עם שופרסל מסמן אבן -דרך משמעותית בתעשיית עגלות הקנייה החכמות העולמית. נכון להיום, אף חברה אחרת לא דיווחה על פריסה של עגלות חכמות בקנה-מידה מסחרי. המהלך מציב אותנו כמובילים בתחום עגלות הקנייה החכמות ומגשים את החזון שלנו לגבי עתיד חווית הקניות".

אורי וטרמן, מנכ"ל שופרסל, מציין כי "שופיק נותנת פתרון טכנולוגי שמאפשר את כל היתרונות של קנייה אונליין בחנויות הפיזיות, באופן מותאם אישית, יעיל ובשקיפות מלאה, ללא צורך להמתין בתור לקופה. הבינה המלאכותית המוטמעת בטכנולוגיה מאפשרת לנו לשפר את החוויה לפי הרגלי הצריכה של הלקוחות שלנו".

 שירה ספיר

אזור התעשייה

גיתם מקימה יחידת מיתוג

בניסיון להגדיל את מצבת הלקוחות ולפנות גם לשחקנים שאינם מפרסמים מסורתיים, קבוצת גיתם משיקה יחידת מיתוג עצמאית תחת השם Eureka (אאוריקה). לדברי עדו הר-טוב, מנכ"ל גיתם, המהלך מאפשר לקבוצה "לפנות לקהלים חדשים, ובהם סטארט-אפים, וכן להציע מיתוג מעסיק והרחבה של הערך השיווקי לחברות מפרסמות, וכאלה שלא".

בין לקוחות היחידה הקיימים נמנים אל על (אשר המיתוג החדש שנערך עבורה הושק השבוע), שופרסל, מפעל הפיס, מי עדן, סודה סטרים גלובל, קניון TLV, רשת ג'ירף ורשות הטבע והגנים. בראש היחידה עומדת מירב פלד, והיא כוללת 10 עובדים.

מירב פלד / צילום: גיא ויריב
 מירב פלד / צילום: גיא ויריב

ליאור טנר, מנכל משרד הפרסום גיתם BBDO, מציין כי "חברות המיתוג המתמחות תופסות לאחרונה נתח הולך וגדל בתקציבי השיווק של חברות ואחראיות למהלכי ענק חוצי-חברות. בנוסף, החלה מגמה של התעניינות בקרב פירמות הייעוץ הגדולות, ככלי להרחבת הצעת הערך, ואחת החברות אף נרכשה. יחידת מיתוג עצמאית מאפשרת לנו להעניק סל ייעודי ואקסלוסיבי של שירותים, תוך שימוש בכלים מתקדמים, למגוון רחב יותר של לקוחות".

גלית חתן

מצנח הזהב

יואן קדוש, מנכ"ל פסגות ניירות ערך, ואייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, מונו למנכ"לים משותפים בפסגות בית השקעות.

יואן קדוש / צילום: מאיר אדרי
 יואן קדוש / צילום: מאיר אדרי

אייל גורן, מנכ''ל פסגות קרנות נאמנות / צילום: רמי זרנגר
 אייל גורן, מנכ''ל פסגות קרנות נאמנות / צילום: רמי זרנגר

קארין ברי שגיא מונתה למנכ"לית ענקית חללי העבודה העולמית IWG בישראל. קודם לכן כיהנה כסמנכ"לית המכירות של H&M ישראל, מנהלת חטיבת המכירות של ויליפוד ובתפקידי מטה בכירים בקוקה קולה ישראל.

קארין ברי שגיא / צילום: דניאל ליילה
 קארין ברי שגיא / צילום: דניאל ליילה

משה מורגנשטרן יכהן כמשנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות בחברת הביטוח מגדל. אלי ברגלס יכהן כמשנה למנכ"ל ואקטואר ראשי.

משה מורגנשטרן / צילום: איה בן עזרי
 משה מורגנשטרן / צילום: איה בן עזרי

ודים פרמן מונה לראש אגף סחר וכלכלה באסותא מרכזים רפואיים.

ודים פרמן / צילום: יח''צ אסותא
 ודים פרמן / צילום: יח''צ אסותא

אייל מיטרני מונה למנהל המכירות בישראל של חברת מיקור החוץ הבינלאומית Webhelp.

שחר בדיחי מונה לסמנכ"ל מכירות אסיה של DNO, המפעילה פלטפורמת איקומרס גלובלית.

פרופ' (בדימוס) טוביה חורב, 73, מצטרף לוועד המנהל של הארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים Caregivers Israel. פרופ' חורב הוא חוקר בכיר בתחום מדיניות וניהול מערכת הבריאות.

טוביה חורב / צילום: יח''צ
 טוביה חורב / צילום: יח''צ

חדשות טובות

ארגון לקט ישראל, בשיתוף הקרן לידידות ובסיוע חברת "מבושלת", יספקו לנזקקים מכל רחבי הארץ עשרות אלפי מרקים המיוצרים מעודפי ירקות טריים שנאספו מחקלאים.