עם פתיחת החופש הגדול, נראה כי הציבור מעדיף לבלות ולצבור חוויות ופנאי על פני רכישת מוצרי צריכה קלאסיים, כאשר גם העלייה במספר הטסים לחו"ל משפיעה על היקף הרכישות בארץ - כך עולה מנתוני מדד הפניקס גמא, הבוחן מדי שבוע את מחזור הקניות בכרטיסי אשראי בישראל, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים במשק.
● לא נערכים מראש: כך גורמת לנו המלחמה להזמין כמעט הכול ברגע האחרון
● 3,000 שקל לגנרטור: הביקושים מזנקים, ולא רק בצפון הארץ
מהנתונים עולה כי על אף מבצעי סוף העונה שהתחילו בשבוע האחרון (30.6-6.7.24) ברשתות האופנה וההנעלה, הענף רושם ירידה של 4% במחזור ההכנסות. בתוך זה, כמות העסקאות בסגמנט אופנת היוקרה ירדה ב-8%, וחנויות הנעליים רשמו ירידה של 1%.
לעומת זאת, ענף בתי הקפה רשם עלייה של 5% במחזור הקניות, וענף הספורט והפנאי (שבדרך-כלל אינו במדד) רשם גידול של 30% לעומת השבוע שעבר.
"הציבור מבין שמבצעי סוף עונה שהתחילו בשבוע שחלף מגלמים הנחה של 30%-20% בלבד ממחיר תחילת העונה, ובקרוב ההנחות יעמיקו ל-70%-50% ויתרחבו למבחר פריטים גדולים יותר - ולכן הם מעדיפים להמתין", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.
ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם ירידה מינורית של 1%, אחרי עלייה של 8% בשבוע שעבר בעקבות השיח על פתיחת חזית בצפון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.