המגעים נכשלו: כרמל קורפ לא תרכוש את חברת משקאות האנרגיה BLU

לפני שלושה חודשים הודיעה כרמל קורפ כי חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת מותג משקאות האנרגיה BLU מידי קבוצת SFS תמורת 450 מיליון שקל • הבוקר דיווחה החברה כי המו"מ בין הצדדים הסתיים ללא חתימה על הסכם

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock
מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

למרות המגעים המתקדמים שניהלה חברת המשקאות הקלים והיקבים כרמל קורפ , שבעלת המניות הגדולה שלה היא קרן קדמה (24.8%) ובניהולו של נדב ארנס ארד, הבוקר (ה') היא מודיעה כי לא תרכוש את מותג משקאות האנרגיה בלו (BLU) של קבוצת SFS. הצדדים חתמו עד כה על מזכר הבנות לא מחייב, והבוקר עולה מדיווח כרמל קורפ כי המשא-ומתן בין הצדדים הסתיים ללא חתימה על הסכם. 

כשהבורסה עצבנית והדולר מתחזק, מה כדאי לעשות עם הכסף?
"לאסוף מה שאחרים זורקים": מה כדאי לעשות עם תיק ההשקעות כעת?

לפני שלושה חודשים הודיעה כרמל קורפ כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת מותג משקאות האנרגיה BLU. לפי אותו מסמך, כרמל קורפ עשויה הייתה לשלם סכום של 450 מיליון שקל (במספר תשלומים) עבור מותג המשקאות שמחזיקה כיום קבוצת SFS של ענאן שמשום. המגעים חשפו את הסכומים הכספיים המשמעותיים בענף המשקאות שנחשב לרווחי במיוחד.

המותג BLU אמור היה להירכש בסכום הגבוה בכ-30% משווי השוק הנוכחי שבו נסחרת הרוכשת כרמל קורפ. המחיר, דיווחה הרוכשת, צפוי היה לשקף מכפיל רווח לפני פחת, מסים והפחתות (EBITDA) של 6.25 ל-BLU, הגוזר לו EBITDA שנתי של מעל 70 מיליון שקל.

כרמל קורפ, בניהולם של המנכ"ל נדב ארנס ארד והיו"ר גלעד הלוי מקרן קדמה, מחזיקה כיום ביקבי כרמל (מהיקבים המובילים בישראל) וכן ב-30% ממניות חברת המשקאות הקלים יפאורה. החברה נסחרת בשווי של 344 מיליון שקל, לאחר איבדה כמחצית משווייה בשלוש השנים האחרונות.

נראה כי כרמל קורפ ביקשה להיכנס לענף משקאות האנרגיה, משום שמדובר בפעילות רווחית למדי. המותג BLU מתחרה בשוק זה מול המותג XL שמשווקת טמפו ומול המותג האוסטרי רד בול.