רגב הכריזה על שאטלים ימיים להחזרת נוסעים ארצה. עדיין לא ברור איך זה הולך לקרות

ברקע גל הביטולים של חברות התעופה הזרות, שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי במקרה של הסלמה ביטחונית נוספת, יופעל מערך שאטל ימי שישיב ישראלים ארצה • השרה ציינה כי לפי התכנון, השאטל יעבוד באמצעות מעבורות, והפרטים מתואמים מול גופי הביטחון, חיל הים והנמלים

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

במהלך תדרוך כתבים שהתקיים הערב (א') ברשות שדות התעופה, הכריזה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב כי אם תחול הסלמה נוספת במצב הביטחוני, היא הנחתה להפעיל מערך שאטל ימי בשיתוף עם משרד החוץ. ייתכן כי המהלך ייצא לפועל כבר בשבוע הבא, במטרה להשיב את הנוסעים הישראליים בחזרה ארצה. החלטה זו מגיעה ברקע גל הביטולים של חברות התעופה הזרות, שהותירו עשרות אלפי נוסעים ללא מענה.

חברות התעופה הזרות מבטלות טיסות: כמה יעלה לחזור לישראל? 
שאלות ותשובות | ביטולי הטיסות בשיא הקיץ: מה אפשר לעשות אם נתקעתם בחו"ל? 

לא נאמר באופן קונקרטי כיצד יפעל השאטל, ונראה כי הפרטים עדיין לא נסגרו עד תום. רגב ציינה כי לפי התכנון, השאטל יעבוד באמצעות מעבורות, והפרטים מתואמים מול גופי הביטחון, חיל הים והנמלים. השרה הודתה כי ההיבט הביטוחי טרם נסגר. מענה אפשרי נוסף שציינה רגב עבור הישראלים הרבים שתקועים מעבר לים הוא טיסות תגבור באמצעות חיל האוויר.

בנוסף, השרה הבהירה כי על הנוסעים לקחת בחשבון כי ייתכנו עיכובים בטיסות החזרה לישראל, וכי המחירים שלהן עלולים להיות גבוהים.

כזכור, בימים האחרונים הודיעו מספר חברות תעופה על הוספת טיסות חדשות, בשל הביטולים של חברות התעופה הזרות. הראשונה לתגבר טיסותיה הייתה ארקיע, שכבר ביום חמישי הודיעה על הוספת שמונה טיסות חדשות לאתונה במהלך סוף השבוע, ולהמשך השבוע 19 טיסות חילוץ מלרנקה ומאתונה. גם אל על הוסיפה תשע טיסות, אך כבר לא ניתן לרכוש אליהן כרטיסים באתר החברה. גם חברת התעופה היוונית בלו בירד הוסיפה ללוח הטיסות שלה ארבע טיסות ליעדים אתונה, לרנקה וכרתים.

עוד הוסיפה רגב: "ביקשנו מהחברות הישראליות גידור של המחיר של הטיסות מאתונה וקפריסין לארץ, ושלא יעלה על 283 דולר". עם זאת, תמונת המצב בשטח נראית אחרת. כך למשל, הטיסה הזולה ביותר שמצאנו הערב באתר ארקיע מלרנקה לתל אביב עולה 587 דולר.