בימים האחרונים, ובעיצומו של חודש אוגוסט המבוקש, ענף התעופה נמצא בטלטלה. המתיחות הביטחונית באזור נמצאת בשיא ומדינות האויב של ישראל מאיימות בתגובה על שרשרת החיסולים בטהרן ובביירות - בשל כך, שלל חברות בינלאומיות הודיעו על הקפאת הטיסות לארץ. בשעות האחרונות (ו') מספר חברות תעופה משמעותיות הודיעו על ביטולים ארוכי טווח, בשונה ממה שראינו בימים האחרונים, בהם עיקר החברות שהודיעו על ביטולים ביטלו טיסות לימים הקרובים בלבד.
● שאלות ותשובות | גם ריינאייר מבטלת: תמונת המצב המלאה של חברות התעופה בישראל
● ניתוח | המצב הביטחוני הוא רק תירוץ? למה חברות הלואו־קוסט לא רוצות להגיע לישראל
● הנפט, הדולר והפסקת הטיסות לישראל: הכוכבים שוב מסתדרים לאל על
הטיסות שבוטלו הותירו ישראלים רבים בדילמה האם לבטל את החופשה שתכננו, או להסתכן בכך שלא יהיה כיצד לחזור. עבור היעדים הקרובים, כגון יוון וקפריסין למשל, הגמישות נותרה גבוהה יחסית, עקב ההיצע הגבוה של חברות התעופה שפועלות ביעדים אלו, כך למשל במקרה של יוון, אליה טסות למעלה משש חברות תעופה שונות. חברות התעופה אל על, ארקיע ובלו בירד אף הוסיפו טיסות נוספות למטרת חילוץ בשל הביקושים הגבוהים של הישראלים לשוב ארצה, וממשיכות לתגבר את הטיסות הללו ככל שעוברים הימים. אולם, הפגיעה המשמעותית ביותר היא ביעדים בהם כמות החברות הפועלות נמוכה יחסית, ביניהם ניו יורק ומדריד.
ניו יורק ומדריד: יותר נדיר ויותר יקר להגיע
לפני גל הביטולים שהחל בשבוע שעבר, היה קל יותר להגיע לניו יורק עם שלוש חברות תעופה שונות שמתחרות על הקו: דלתא שהפעילה שבע טיסות שבועיות, יונייטד שהפעילה 14 טיסות שבועיות, ואל על עם 32 טיסות שבועיות. דלתא ביטלה את טיסותיה לארץ עד סוף חודש אוגוסט באופן רשמי, ויונייטד ביטלה את טיסותיה עד ל-28 באוקטובר 2024. תזמון הביטולים הביא לעודף ביקושים לטוס באל על, וכעת לפי אתר החברה כמעט ולא ניתן להשיג כרטיסים לחודש הקרוב, בו היא תהפוך ליחידה שתפעיל טיסות ליעד זה. המחיר הזול ביותר שמצאנו הוא 1,294 דולר מתל אביב לניו יורק (כיוון אחד), לכרטיס לייט במחלקת תיירים, אולם ניתן למצוא כרטיסים בטווח מחירים גבוה בהרבה.
בנוסף, ככל שהטיסה קרובה יותר, כך המחיר גבוה יותר. למשל בשבוע הקרוב, כרטיס הטיסה הזול ביותר שמצאנו היה 1,354 דולר, בעוד שרוב הטיסות מתומחרות גבוה יותר - בין 2,360 דולר ועד למעלה מ-4,000 דולר, היות ונשארו בהן מושבים רק במושבי הפרימיום והעסקים.
גם הגישה למדריד הפכה למסורבלת יותר בימים האחרונים בעקבות הביטולים של חברות התעופה אייר אירופה ואיבריה אקספרס (חברת הבת של איבריה), שהפעילו שבע טיסות שבועיות כל אחת, והשאירו בלעדיות בקו זה לאל על ואיבריה. נכון לעכשיו, חברת התעופה אייר אירופה ביטלה את טיסותיה עד ה-12.8. באתר החברה של איבריה אקספרס נראה כי ניתן יהיה לרכוש כרטיסים מתל אביב למדריד החל מה-19.8 בלבד. נכון להיום, ניתן לטוס למדריד עם אל על, ולפי אתר החברה לא נותרו כרטיסים לשבוע הקרוב בקו זה.
הכרטיס הזול ביותר שניתן להשיג מתל אביב למדריד (כיוון אחד) בהמשך החודש יחל מ-177 דולר, וגם כאן, ככל שהתאריך קרוב יותר כך היצע המושבים נמוך יותר, ועד ה-20 לאוגוסט לא ניתן יהיה למצוא כרטיס במחלקת התיירים - לכן המחירים מגיעים למעל 1300 דולר לכרטיס בתאריכים מסוימים (לדוגמא, ב-18.8 כרטיס למדריד יעלה 1,383 דולר לכיוון אחד בלבד).
היעדים שאליהם כבר אי אפשר להגיע ישירות
חברת התעופה אייר אינדיה הודיעה כי לא תשוב לפעילות בארץ עד ה-26 בחודש אוקטובר. החברה, שמפעילה בשגרה חמש טיסות שבועיות לניו דלהי, היא החברה הבלעדית בקו זה, וכעת מי שירצה להגיע ישירות להודו יאלץ לטוס באמצעות טיסת קונקשן, לרוב דרך דובאי. גם אייר בלטיק, החברה הלטבית הודיעה כי תקפיא את ארבע טיסותיה השבועיות לריגה עד ה-12.8. אייר בלטיק היא החברה היחידה שמפעילה טיסות ישירות לריגה, בירת לטביה. לפי נתוני רשות שדות התעופה, ביולי האחרון טסו ללטביה 3,587 נוסעים ששיעורם מסך כל הנוסעים הוא 0.20%, ולהודו 9,810 נוסעים, ששיעורם מסך כל הנוסעים הוא 0.55%, שיעור נמוך מאוד ולכן מעט ישראלים יושפעו מביטול זה.
חשוב לזכור שעל אף גל הביטולים, עדיין ניתן להגיע ליעדים שצוינו מעלה באמצעות טיסות קונקשן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.