הישראלית שמפעילה את המוניות של גוגל נמכרת ב-110 מיליון דולר

הסטארט-אפ הישראלי אוטופליט נרכש בתמורה ל-110 מיליון דולר ע"י חברת אלמנט פליט מנג'מנט הקנדית, שנסחרת לפי שווי שוק של כ-10 מיליארד דולר • הסטארט-אפ, שמעסיק כ-70 עובדים, יהפוך למרכז פיתוח של EFN, אך ימשיך לתפקד כיחידת רווח והפסד עצמאית וימכור את מוצריו באופן עצמאי

עובדי חברת Autofleet / צילום: אפרת מזור
עובדי חברת Autofleet / צילום: אפרת מזור

חברת אלמנט פליט מנג'מנט הקנדית (EFN), שמנהלת ניהול ציי רכב בעיקר בצפון אמריקה ונסחרת לפי שווי שוק של כ-10 מיליארד דולר, רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אוטופליט (Autofleet) בתמורה ל- 110 מיליון דולר, כך לפי לשון ההודעה שפורסמה לפנות בוקר (ד') בטורונטו. החברה הישראלית, שנוסדה ב-2018 על ידי קובי איזנברג ודור שי, ומעסיקה כ-70 עובדים, תהפוך למרכז הפיתוח הישראלי של EFN, אך תמשיך לתפקד כיחידת רווח והפסד עצמאית ותמכור את מוצריה באופן עצמאי.

מניית מאנדיי זינקה לאחר דוחות חזקים: "השאיפה - להפוך לחברה גדולה פי 10" 
חברת הסייבר הישראלית שהוקמה לפני שנה וקוטפת פרסים בעולם 

דור שי, ממייסדי Autofleet / צילום: יח''צ
 דור שי, ממייסדי Autofleet / צילום: יח''צ

באוטופליט הושקעו בסך-הכול 28 מיליון דולר על ידי קרנות כמו מניב מוביליטי, מיזמה, נקסט-גיר שצפויות לקבל על כך החזר נאה, וכן שתי משקיעות אסטרטגיות: חברת הצמיגים Goodyear וקרן ההשקעות של פוג'יסטו היפנית שהשתתפו בסיבוב האחרון. שני המשקיעים הללו, יחד עם קרן Keyframe, לא צפויים לראות תשואה רבה מן ההשקעה כיוון שעל פי אתר PitchBook, הם השקיעו בחברה כבר לפני שלוש שנים לפי שווי דומה לזה שבו החברה נרכשת כיום.

בשנת 2021 גייסה החברה 20 מיליון דולר לפי שווי חברה של 109 מיליון. אמנם, מדובר בשווי זהה לזה שלפיו גייסה ב-2021, אך עדיין מדובר בהישג, מאחר שהחברה הצליחה לשמר את השווי שלה ביחס לתקופת הבועה של קיץ 2021, וכן לבצע עסקת ענק עם תאגיד קנדי בישראל בזמן מלחמה. "אני מתמלא בגאווה אישית כשבתקופה כזו של איום יום-יומי נכנס כסף למדינה כחלק מעסקה שבה חברה בינלאומית, קנדית, שפעילה בכל העולם, מביעה בנו אמון ומאפשרת לנו להגדיל את הצוות שלנו", אומר לגלובס קובי איזנברג, המנכ"ל והמייסד.

קובי איזנברג, מנכ''ל ומייסד Autofleet / צילום: יח''צ
 קובי איזנברג, מנכ''ל ומייסד Autofleet / צילום: יח''צ

גם אלפאבית לקוחה

אוטופליט, שהוקמה על ידי שני יוצאי אפליקציית המוניות גט (Gett) קובי איזנברג ודור שי, מוכרת תוכנה המסייעת למנהלי ציי רכב להפיק את המירב מכל רכב, למזער את ההוצאה על כל אחד מהם ולנהל את התחזוקה שלהם. לקוחותיה הם חברות השכרת רכב, יצרניות רכב, חברות מוניות וציי קורקינטים ומשאיות. בין לקוחותיה: וואימו, חברת המוניות האוטונומיות של אלפאבית, חברת האם של גוגל, הנחשבת למתקדמת כיום בשוק הרובוטקסי במדינות המערב. וואימו מפעילה צי של רובוטקסי בסן פרנסיסקו הפתוח לציבור הרחב, ומוקדם יותר החודש הכריזה על השקעה של 5 מיליארד דולר בפיתוח הציים שלה.

לקוח נוסף הוא חברת הרכבים השיתופיים זיפקאר. אוטופליט מציעה שלושה סוגי מוצרים: תכנון ציים - כלי סימולציה המאפשר על בסיס מידע היסטורי לחזות ביקושים או לתכנן מיקום של תחנות טעינה על בסיס התנהגות הצי; אופטימזיציה למערכת הניהול - הכולל ניהול אחזקה וניהול מלאי רכבים בנקודות שונות בפריסה הגיאוגרפית שלו; וכן הפעלה של שירותים סביב נסיעות, כגון ניהול משלוחים, הסעת תלמידים או הסעה רפואית לא דחופה.