אייר פראנס מאריכה את ביטול הטיסות לישראל, וחברות נוספות עוצרות טיסות

אייר פראנס מבטלת את טיסותיה לישראל עד סוף השבוע • גם לופטהנזה הודיעה על שינויים בטיסות לישראל וממנה • אילו עוד חברות כבר הודיעו על ביטולים בעקבות ההסלמה הביטחונית?

מטוס של אייר פראנס בנמל התעופה שארל דה גול בצרפת / צילום: Shutterstock, Ilona Ignatova
מטוס של אייר פראנס בנמל התעופה שארל דה גול בצרפת / צילום: Shutterstock, Ilona Ignatova

ענקית התעופה הצרפתית אייר פראנס הודיעה כי תעצור את הטיסות לישראל עד יום שישי (20 בספטמבר). בכך היא מאריכה את הביטול עליו הודיעה אמש (ג'). 

"טרוריסטים בפאניקה": כך מסקרים בעולם את הפיצוצים בלבנון 
ריינאייר מבטלת טיסות בחגים בניגוד למגמה בשוק. האם היא מאבדת אמון בישראל

גם לופטהנזה, קבוצת התעופה הגדולה בעולם הכוללת את חברות התעופה לופטהנזה, אוסטריאן, סוויס, בראסלס ויורווינגס הודיעה אמש כי תשהה תזמנית את פעילותה עד יום חמישי, 19 בספטמבר (כולל). מהחברה נמסר כי "לופטהנזה מציעה לנוסעים שמושפעים מהביטולים את האפשרות לביטל כרטיסים ללא עלות או לבצע הזמנה מחדש".

חברה שלישית שמבטלת את הטיסות לישראל היא טראנסוויה, שביטלה את טיסותיה לישראל היום (ד') עד 20 באוקטובר (יום שישי).

בנוסף הודיעה הערב חברת התעופה האיטלקית ITA על ביטול טיסותיה לישראל למחר. החברה האיטלקית הקפיאה את פעילותה בישראל בגל ביטולי הטיסות באוגוסט, ושבה לפעילות לפני שבועיים בלבד.

ההכרזה על ביטול הטיסות מגיעה ברקע האשמות חיזבאללה כלפי ישראל כאחראית לפיצוצי הביפרים (פייג'רים) בלבנון, שהביאו ליותר מ-3,000 פצועים ולפחות שמונה הרוגים, לפי משרד הבריאות הלבנוני. ארגון הטרור השיעי הודיע בתגובה כי "התגובה תגיע מכיוון לא צפוי".

כזכור, בסוף חודש יולי האחרון, לאחר החיסולים המוצלחים של בכירי חמאס וחיזבאללה בטהרן ובביירות, חברות התעופה בינלאומיות רבות חששו מתגובת הנגד של חיזבאללה שעלולה להוביל להסלמה אזורית. על כן, רבות מהן החלו להשעות את טיסותיהן ארצה. חלק מהחברות שהקפיאו את פעילותן לא שבו לפעול בישראל עד היום, כמו ריינאייר, איזי ג'ט, דלתא ויונייטד איירליינס. אייר פראנס דווקא הייתה יציבה ביחס לחברות הזרות, והפעילה שמונה טיסות יומיות לפריז.

קבוצת לופטהנזה הקפיאה את פעילותה בישראל במהלך חודש אוגוסט, והשיבה את טיסותיה לישראל בתחילת ספטמבר. ההודעה על השעיית הטיסות ליומיים הקרובים מגיעה לאחר שהקבוצה הכריזה כי תוסיף טיסות, ולאחר שאושרו לינות בתל אביב לכל צוותי חברות התעופה של הקבוצה החל מ-30 בספטמבר, בהנחה שהמצב הביטחוני יישאר יציב או ישתפר. בענף חוששים שחברות נוספות ילכו בעקבות השתיים.