הרשימה מתארכת: אלה חברות התעופה שביטלו את טיסותיהן להיום

קבוצת לופטהנזה הודיעה אמש כי תשעה את פעילותה בישראל למשך שבועות נוספים • הבוקר שורה של חברות תעופה נוספות מצטרפות, כולל כאלה שהפגינו יציבות יחסית לאורך הדרך

מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo
מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

שלוש חברות תעופה שהפגינו יציבות יחסית לאורך החודשים האחרונים מבטלות את טיסותיהן לישראל ביממה הקרובה: וויזאייר, בריטיש איירווייז ו-AZAL. מוויזאייר נמסר כי "החברה החליטה על השעיה זמנית (24 בספטמבר) של הקווים לתל אביב ולעמאן. כמו כן, החברה ממשיכה לעקוב מקרוב אחר המצב ונמצאת בקשר עם כלל הגורמים הרלוונטיים".

שאלות ותשובות | "מצב מיוחד בעורף": מה זה אומר והאם אפשר להיעדר מהעבודה?
"זה הקו הכי עמוס. לאל על אין סיכוי לעמוד בביקושים, והמחירים מזנקים"
ביטולי הטיסות מטלטלים את ענף התעופה, אבל המכה הגדולה לנוסעים היא האי-ודאות

מאז ששבו לפעול בישראל, שלוש חברות התעופה השעו זמנית את טיסותיהן בגלי הביטולים הקודמים, אך ברוב המקרים מיהרו להחזיר את הטיסות לאחר השעיה של ימים בודדים.

וויזאייר, חברת הלואו קוסט הפופולרית, שבה לפעילות בישראל בחודש מרץ, ובהתאם למצב הביטחוני ביטלה טיסות באופן נקודתי בלבד.

גם חברת התעופה AZAL שבה לפעילות בישראל במרץ ושמרה על יציבות מרשימה עד גל הביטולים באוגוסט, אז הקפיאה את פעילותה למשך ימים בודדים.

בריטיש איירווייז חידשה את טיסותיה לישראל באפריל ואף הוסיפה עצירה להחלפת צוותי האוויר בלרנקה שבקפריסין, במטרה להקל על צוותי האוויר שחוששים להגיע ארצה.

קבוצת לופטהנזה, המונה את חברות התעופה לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס, בראסלס איירליינס ויורוווינגס, הודיעה אמש (ב') על ביטולי הטיסות לישראל עד 14 באוקטובר (כולל), בעקבות הערכת המצב שביצעה. בכך למעשה היא מוותרת על פעילות בתחילת חגי תשרי, תקופה הידועה כרווחית במיוחד עבור חברות התעופה.

כמו כן, חברת התעופה הפולנית LOT ביטלה את טיסותיה להיום ולמחר. בשבוע שעבר אייר פראנס ו-ITA ביטלו טיסות לישראל אך הספיקו לשוב לפעילות. כמו כן, חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס הודיעה על הארכת השעיית הטיסות עד סוף 2024. 

נתב"ג ממשיך לפעול כרגיל

למרות המתיחות הביטחונית, היום (ג') צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ-51,900 נוסעים ב-310 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. ברשות שדות התעופה ממליצים לעקוב אחר לוח הטיסות העדכני באתר האינטרנט של רשות שדות התעופה ובחברות התעופה.

מרש"ת נמסר: "נוכח שינויי חלק מחברות התעופה הזרות והחלטתן להשעות ו/או לצמצם טיסות לישראל, על היוצאים מישראל להביא בחשבון כי ייתכנו שינויים, לעמוד בקשר עם חברות התעופה ולהתעדכן לגבי טיסותיהם".