ניהול של 50 מיליארד שקל: בנת"ע מחפשים מנהלים להקמת קווי המטרו

המכרז הנוכחי מתפרסם לאחר שמכרז דומה כבר פורסם, אך דירקטוריון החברה בחר רק מנהלת אחת מבין מועמדים לשלושת קווי המטרו • מנהלי הקווים הנבחרים יכהנו כסמנכ"לים תחת מנכ"ל נת"ע הנכנס איתמר בן מאיר

שלטים של חברת נת''ע על הקמת הקו האדום בראשל''צ / צילום: איריס מושקוביץ
שלטים של חברת נת''ע על הקמת הקו האדום בראשל''צ / צילום: איריס מושקוביץ

אחד המכרזים הגדולים בשוק התשתיות חוזר, כשנת"ע פרסמה שוב מכרז למנהלי מנהלת המטרו, המיועדים לנהל כל אחד מהם את אחד משלושת קווי המטרו, קווים המוערכים בכ-50 מיליארד שקל כל אחד.

ענקית הלואו קוסט וויזאייר מבטלת את הטיסות לישראל עד תחילת 2025 
אחרי קיץ שובר שיאים: כך מנסה הממשלה להיאבק בשמש 
בעלות 2.5 מיליארד דולר, לאורך מאות ק"מ: המיזם שיחבר בין האמירויות לעומאן 

המכרז הנוכחי מתפרסם לאחר שמכרז דומה כבר פורסם, אך דירקטוריון החברה בחר רק מנהלת אחת מבין מועמדי הקווים והשניים הנוספים יצאו למכרז חדש.

המנהלת שנבחרה היא לאה שמול, שתכהן כסמנכ"לית מטרו ותעמוד בראש מנהלת אחד משלושת קווי המטרו. שמול היא מהנדסת חשמל בהכשרתה ובעלת תואר שני במנהל עסקים ומשפטים, היא הצטרפה לנת"ע ב-2019, ובשנים האחרונות שימשה כמנהלת הביצוע של הקו הירוק כשהיא ניהלה את ההקמה של הקטע המרכזי של הפרויקט, לרבות המנהרה התת קרקעית באבן גבירול על תחנותיה התת קרקעיות, מתכנון ועד ביצוע.
לפני תפקידה בנת"ע, עבדה שמול כ-20 שנים בחברת חשמל ובין השאר שימשה בתפקיד מנהלת מטה הפרויקטים של חטיבת פרויקטים הנדסיים.

מהתפקידים החשובים בתחום התשתיות בישראל

בראש ועדת האיתור החדשה יעמוד מנכ"ל החברה הנכנס איתמר בן מאיר, ומנהלי הקווים הנבחרים יכהנו כסמנכ"לים בחברה תחתיו ויהיו אחראים כל אחד מהם על פרויקט בכ-50 מיליארד שקל, מהתפקידים החשובים בתחום התשתיות בישראל.

במסגרת תנאי הסף שפורסמו במכרז, ראש מינהלת הקו נדרש ל-7 שנות ניסיון בניהול והובלת פרויקט תשתיות רב-תחומי, ניסיון של חמש שנים בניהול תקציב שהיקפו לפחות רבע מיליארד שקלים ובניהול צוות המונה 20 עובדים לפחות.

הפרויקט הגדול ביותר שיבוצע בעולם המערבי בשנים הקרובות הוא פרויקט המטרו אדיר הממדים בגוש דן, שהתוואי שלו כולל 150 ק"מ מתחת ל־24 רשויות מקומיות, ו־109 תחנות. שלושת הקווים ייחפרו בשלבים ובתתי־שלבים שיכללו כמה קילומטרים בכל פעם. החפירה צריכה להתבצע באדמה חולית ובתוך ומתחת למי תהום באמצעות 24 מכונות TBM שקודחות ומדפנות את המנהרות.

בשבוע שעבר נחשף בגלובס כי גם הליכי האיתור למנהל רשות המטרו - הגוף הממשלתי המאסדר שיעבוד מול חברת נת"ע מטעם הממשלה, החלו מחדש וזאת כשנתיים לאחר שהחלו. במסגרת ההליך הומלצו שלושה מועמדים סופיים אך שניים מהם הסירו מועמדות.